Ujawniono World of Darkness, czyli nowe MMO twórców EVE Online
Już od wielu lat wiadomo było, że znane z wyprodukowania EVE Online studio CCP pracuje nad grą MMO osadzoną w stworzonym przez firmę White Wolf Świecie Mroku (ang. World of Darkness). Na tegorocznym konwencie The Grand Masquerade wreszcie oficjalnie ujawniono istnienie tego projektu.
Już od wielu lat wiadomo było, że znane z wyprodukowania EVE Online studio CCP pracuje nad grą MMO osadzoną w stworzonym przez firmę White Wolf Świecie Mroku (ang. World of Darkness). Na tegorocznym konwencie The Grand Masquerade wreszcie oficjalnie ujawniono istnienie tego projektu.

Na razie nie ujawniono zbyt wielu szczegółów na temat samej gry. Wiadomo, że nazywać się będzie po prostu World of Darkness i jej premiera planowana jest najwcześniej na 2012 rok. Całość oparta zostanie na stołowej grze fabularnej Vampire: The Masquerade a zabawa koncentrować się będzie na interakcjach z żywymi graczami oraz działaniach politycznych. Położenie nacisku na te elementy nie dziwi biorąc pod uwagę fakt, że tak samo było w przypadku papierowego pierwowzoru. Na konwencie fanom pokazano krótki filmik, który nie zawierał co prawda żadnych fragmentów rozgrywki, ale klimatyczności na pewno nie można mu odmówić:
Informacji nie mamy niestety za wiele, ale to czego już się dowiedzieliśmy jest bardzo ciekawe. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na fakt, że gra korzysta ze świata The Masquerade, czyli tego samego, który mieliśmy okazję zobaczyć grach komputerowych Vampire The Masquerade: Redemption oraz Vampire The Masquerade: Bloodlines, jak również w konsolowej serii Hunter: The Reckoning. Jest to o tyle zaskakujące, że uniwersum to (nazywane przez fanów po prostu „Starym Światem Mroku”) w 2004 roku spotkała zagłada. White Wolf wypuścił wtedy pod szyldem Time of Judgement serię dodatków, które zakończyły istnienie tego świata. Następnie firma rozpoczęła wydawanie zupełnie nowych gier, które choć oparte na podobnych założeniach znacząco różniły się jednak od poprzedników zarówno fabułą oraz historią świata, jak i mechaniką rozgrywki. Dlatego wszyscy spodziewali się, że produkcja MMO oparta zostanie na „Nowym Świecie Mroku”, czyli grach takich jak Vampire: Requiem.

Postawienie na stare uniwersum wydaje się dobrym pomysłem. O ile fani generalnie bardzo chwalą sobie nową mechanikę rozgrywki, to już nowy świat nie cieszy się aż takim uwielbieniem. Nawet pomijając gusta graczy trzeba przyznać, że The Masquerade jest znacznie bogatsze fabularnie oraz posiada bardziej rozbudowaną historię i tym samym lepiej nadaje się na grę MMO niż Requiem. Drugim wartym uwagi szczegółem jest fakt, że gra choć bazuje na Vampire nazwana została World of Darkness. Świat Mroku zamieszkuje cała masa przeróżnych rodzajów istot, takich jak m.in. wilkołaki, magowie, upiory, mumie czy odmieńcy. Jak dotąd wszystko wskazuje na to, że w MMO gracze otrzymają jedynie możliwość zagrania krwiopijcami, choć tytuł gry daje nadzieję, że w przyszłości dodane zostaną również inne rasy.
Linia gier fabularnych World of Darkness została stworzona przez White Wolf. W 2006 roku firma ta została wykupiona przez CCP i choć dalej kontynuuje wydawanie własnych gier fabularnych i karcianych to od początku wiadomo było, że planowana jest również bliższa współpraca. Pierwszym jej owocem była karcianka Eve: The Second Genesis Collectible Card Game. W naszym kraju część z najnowszych gier Świata Mroku (konkretnie Vampire: Requiem oraz Werewolf: Forsaken) wydała firma ISA.

Komentarze czytelników
Mastyl Legend

Polityka, interakcje socjalne... tego mi dotąd brakowało w MMO!
||Peter|| Konsul
Tez sie troche martwie o fabule... w koncu w EVE online fabula jest nijaka, ledwie zauwazalna i nieistotna
pono Chorąży
Zastanawia mnie jak rozwiązana zostanie kwestia „ras”/”klas” postaci. Biorąc pod uwagę aspekt polityczny, najbardziej prawdopodobne jest, że gra będzię ograniczać się do wyboru tylko postaci wampira, a wybierać będziemy spośród trzech sekt: Camarilla, Anarch, Sabat z ograniczeniem co do klanów (vide np. Gangrel, Brujah – Anarch, Ventrue, Tremere – Camarilla) ew. ciekawsza opcja; gra zmusza nas do wyboru frakcji po przekroczeniu odpowiedniego lvl'u. Klany oczywiście będą posiadać swoje charakterystyczne dyscypliny. Natomiast wydaje mi się, że grze nie wyszłoby na dobre, gdyby można było grać innymi istotami poza wampirem, wówczas cała otoczka polityczna i podział na klany wśród wampirów miałyby charakter kosmetyczny.
zanonimizowany624753 Generał
Zobaczymy co z tego będzie.
zanonimizowany59755 Legend
Mastyl: weterani EVE zapewne nie zgodziliby się z Tobą :)