Data wydania: Anulowana
World of Darkness to oparta na popularnej serii gier fabularnych wydawnictwa White Wolf produkcja z gatunku MMORPG, za której powstanie odpowiada ekipa deweloperska studio Crowd Control. Gracze wcielają się role wampirów zamieszkujących tytułowy Świat Mroku i uczestniczą w trwającym od wieków konflikcie pomiędzy prastarymi rodami.
World of Darkness to utrzymane w mrocznym klimacie MMO autorstwa twórców EVE Online. Jest to adaptacja popularnej linii gier fabularnych firmy White Wolf. Wbrew nazwie całość oparto jednak jedynie na pierwszym tytule z cyklu, czyli Vampire: the Masquerade (w Polsce wydanym jaki Wampir: Maskarada).
Tytułowy Świat Mroku na pierwszy rzut oka przypomina naszą rzeczywistość. Są to jednak jedynie pozory, ponieważ uniwersum to zamieszkuje szereg nadnaturalnych stworów, takich jak wampiry, wilkołaki, mumie czy odmieńce. Tutaj dusze umarłych przeobrażają się w upiory, a część ludzi posiadła zdolność kształtowania rzeczywistości i stała się magami. Wszystkie te istoty pozostają w ukryciu przed większością społeczeństwa i w tajemnicy wpływają na losy całego świata.
W World of Darkness gracze wcielają się w wampiry. Ojcem tych istot był biblijny Kain. Za zabicie brata Bóg ukarał go nieśmiertelnością i wiecznym pragnieniem krwi. Świat gry zamieszkuje trzynaście wampirzych klanów, których założycielami byli ludzie przemienieni przez samego Kaina. Każdy klan stanowi zamkniętą organizację i posiada własne moce oraz sfery wpływów. Kainici (bo tak nazywają siebie te istoty) dzielą się na dwie główne sekty - Camarillę oraz Sabat. Pierwsza z nich chce porządku i utrzymania istnienia wampirów w tajemnicy. W tym celu stworzyła tzw. Maskaradę, czyli regułę zabraniająca ujawniania ludziom prawdy o nadnaturalnych bytach zamieszkujących ich świat. Sabat z kolei wierzy, że wampiry powinny rządzić Ziemią i stoi w opozycji do Camarilli. Dodatkowo, głęboko w cieniu toczy się Jyhad - wojna pomiędzy prastarymi kainitami, przeistoczonymi jeszcze przed biblijnym potopem. Legenda mówi, że pewnego dnia nastanie czas Gehenny i wszyscy przedpotopowcy przebudzą się by pożreć własne dzieci.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows
Producent: CCP Games / Crowd Control Productions
Ograniczenia wiekowe: 18+
Wygląda na to, że istnieje szansa na dokończenie prac nad grą sieciową World of Darkness. Przedstawiciele Paradox Interactive poinformowali o wykupieniu firmy White Wolf – właściciela praw do produkcji, a także popularnego cyklu Vampire: The Masquerade.
gry
Piotr Bicki
29 października 2015
Do sieci wyciekły screeny oraz instrukcja testowej wersji alfa skasowanego w tym roku MMO World of Darkness. Gra miała być oparta na popularnym papierowym systemie RPG publikowanym przez firmę White Wolf.
gry
Michał Kułakowski
30 kwietnia 2014
Firma CCP Games zaprzestała prac nad grą MMO World of Darkness. Tytuł oparty na systemach RPG publikowanych przez firmę White Wolf tworzony był od kilku lat w oddziale firmy w Atlancie, jednak dziś poinformowano o anulowaniu projektu i zwolnieniu ponad 50 pracowników.
gry
Kamil Zwijacz
14 kwietnia 2014
Wygląda na to, że prace nad World of Darkness, obiecującą grą MMORPG od studia CCP, nadal pozostają w niezbyt zaawansowanej fazie. Wskazuje na to ostatnia wypowiedź twórców, którzy zdradzili, że wciąż czerpią inspiracje z ukazujących się na bieżąco tytułów, jak na przykład DayZ i Rust - podsunęły one deweloperowi sporo pomysłów w temacie kreacji sandboksowego świata.
gry
Krzysztof Mysiak
17 lutego 2014
Dziś piszemy m.in. o rezygnacji firmy Paradox Interactive z praw wydawniczych do gry Salem, aktualizacji SimCity, a także wsparciu dla modów w Saints Row: The Third. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
17 czerwca 2013
Dziś piszemy m.in. o dacie premiery dodatku DLC do Borderlands 2, zbliżającej się łatce do SimCity, a także już wydanym patchu do gry Aliens: Colonial Marines. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
7 maja 2013
Podczas odbywającej się Reykjaviku imprezy EVE Fanfest 2013 firma CCP odsłoniła kulisy powstawania gry World of Darkness. Tytuł wciąż nie wyszedł z fazy preprodukcji, ale zespół zaangażowany w deweloping liczy już ponad 70 osób i szybko robi postępy.
gry
Aleksander Kaczmarek
27 kwietnia 2013
Dziś piszemy m.in. o sprzedaży Retro City Rampage, planowanej dacie wysyłki konsoli Ouya, beta testach przeglądarkowej gry Salem, a także szykowanej prezentacji World of Darkness. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
1 marca 2013
Studio CCP po raz kolejny potwierdziło, że nadal aktywnie prowadzi prace nad MMO World of Darkness. Na razie jednak skupia się na produkcji konsolowego FPS-a Dust 514 i nie może podzielić się żadnymi nowymi materiałami z powstającego tytułu.
gry
Michał Kułakowski
9 czerwca 2012
Zapowiedziana w 2010 roku gra MMO World of Darkness jest nadal w produkcji. Najlepszym tego dowodem jest najnowsza prezentacja studia CCP pokazująca możliwości silnika graficznego nadchodzącej produkcji.
gry
Marcin Skierski
26 marca 2012
Średnie Oceny:
Średnia z 7 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
TheDarkClaw Legionista
Powstaje "Project:Dogmat" by Prelude Games Factory :)
PaulinaKlaudia Konsul
Chciałabym zagrać, czekam na grę. Może wyjdzie kiedyś.
Swoją drogą, jeszcze nie spotkałam się z MMO o wampirach, ciekawy pomysł.
Hegemon de Pagan Chorąży
Tak jak przedmówca , uważam iż to właśnie CCP pokazuje jak się robi sandboxowe MMO. Do tego mają silnik który laguje.. przy paru tysiącach graczy, a nie walce 2 na 2 i trzech efektach i oni to zwą MMO MML bardziej multi massive lag. Myślę, że WoD mogło by być ciekawe choć pewnie ciut niszowe.
NICO133 Legionista
Mają robić Project Legion zamiast World of Darkness -_- kompletnie się już pogubiłem
TheDarkClaw Legionista
Nie zgodze sie. To wlasnie CCP pokazalo, ze MMO nie musi byc sztampowe. Sandbox MMO w 'swiecie mroku' (jesli oczywiscie dobrze zrobiony) z cala paleta ras, klanow i organizacji mogl i powinien sie sprawdzic. Mimo, ze zagrywalem sie kiedys w VTM:Redemption to odswiezanie go w moim przekonaniu ma tyle sensu co odgrzewanie (smacznego na marginesie) kotleta po kilkunastu latach. Zarowno gracze jak i ich oczekiwania sie zmienily przez ten czas (pokazuja to dosadnie statystyki dotyczace odgrzewanych top-gier sprzed lat).