Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGMMOPC
Okładka World of Darkness (PC)

World of Darkness PC

World of Darkness to oparta na popularnej serii gier fabularnych wydawnictwa White Wolf produkcja z gatunku MMORPG, za której powstanie odpowiada ekipa deweloperska studio Crowd Control.

RPG

PC Windows
Okładka World of Darkness (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

anulowana

World of Darkness to utrzymane w mrocznym klimacie MMO autorstwa twórców EVE Online. Jest to adaptacja popularnej linii gier fabularnych firmy White Wolf. Wbrew nazwie całość oparto jednak jedynie na pierwszym tytule z cyklu, czyli Vampire: the Masquerade (w Polsce wydanym jaki Wampir: Maskarada).

Tytułowy Świat Mroku na pierwszy rzut oka przypomina naszą rzeczywistość. Są to jednak jedynie pozory, ponieważ uniwersum to zamieszkuje szereg nadnaturalnych stworów, takich jak wampiry, wilkołaki, mumie czy odmieńce. Tutaj dusze umarłych przeobrażają się w upiory, a część ludzi posiadła zdolność kształtowania rzeczywistości i stała się magami. Wszystkie te istoty pozostają w ukryciu przed większością społeczeństwa i w tajemnicy wpływają na losy całego świata.

W World of Darkness gracze wcielają się w wampiry. Ojcem tych istot był biblijny Kain. Za zabicie brata Bóg ukarał go nieśmiertelnością i wiecznym pragnieniem krwi. Świat gry zamieszkuje trzynaście wampirzych klanów, których założycielami byli ludzie przemienieni przez samego Kaina. Każdy klan stanowi zamkniętą organizację i posiada własne moce oraz sfery wpływów. Kainici (bo tak nazywają siebie te istoty) dzielą się na dwie główne sekty - Camarillę oraz Sabat. Pierwsza z nich chce porządku i utrzymania istnienia wampirów w tajemnicy. W tym celu stworzyła tzw. Maskaradę, czyli regułę zabraniająca ujawniania ludziom prawdy o nadnaturalnych bytach zamieszkujących ich świat. Sabat z kolei wierzy, że wampiry powinny rządzić Ziemią i stoi w opozycji do Camarilli. Dodatkowo, głęboko w cieniu toczy się Jyhad - wojna pomiędzy prastarymi kainitami, przeistoczonymi jeszcze przed biblijnym potopem. Legenda mówi, że pewnego dnia nastanie czas Gehenny i wszyscy przedpotopowcy przebudzą się by pożreć własne dzieci.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: massive online multiplayer  

Oczekiwania czytelników: 9.0 / 10 na podstawie 96 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe World of Darkness

18+

Paradox Interactive przejmuje prawa do Świata Mroku i serii Vampire: The Masquerade
Paradox Interactive przejmuje prawa do Świata Mroku i serii Vampire: The Masquerade

wiadomość29 października 2015

Wygląda na to, że istnieje szansa na dokończenie prac nad grą sieciową World of Darkness. Przedstawiciele Paradox Interactive poinformowali o wykupieniu firmy White Wolf – właściciela praw do produkcji, a także popularnego cyklu Vampire: The Masquerade.

World of Darkness – do sieci trafiły screeny oraz instrukcja ze skasowanego MMO
World of Darkness – do sieci trafiły screeny oraz instrukcja ze skasowanego MMO

wiadomość30 kwietnia 2014

Do sieci wyciekły screeny oraz instrukcja testowej wersji alfa skasowanego w tym roku MMO World of Darkness. Gra miała być oparta na popularnym papierowym systemie RPG publikowanym przez firmę White Wolf.

World of Darkness - MMO od twórców EVE Online zostało anulowane
World of Darkness - MMO od twórców EVE Online zostało anulowane

wiadomość14 kwietnia 2014

Firma CCP Games zaprzestała prac nad grą MMO World of Darkness. Tytuł oparty na systemach RPG publikowanych przez firmę White Wolf tworzony był od kilku lat w oddziale firmy w Atlancie, jednak dziś poinformowano o anulowaniu projektu i zwolnieniu ponad 50 pracowników.

World of Darkness wciąż w fazie koncepcyjnej. Inspiracją dla twórców są m.in. DayZ i Rust
World of Darkness wciąż w fazie koncepcyjnej. Inspiracją dla twórców są m.in. DayZ i Rust

wiadomość17 lutego 2014

Wygląda na to, że prace nad World of Darkness, obiecującą grą MMORPG od studia CCP, nadal pozostają w niezbyt zaawansowanej fazie. Wskazuje na to ostatnia wypowiedź twórców, którzy zdradzili, że wciąż czerpią inspiracje z ukazujących się na bieżąco tytułów, jak na przykład DayZ i Rust - podsunęły one deweloperowi sporo pomysłów w temacie kreacji sandboksowego świata.

Wieści ze świata (Salem, SimCity, Saints Row: The Third) 17/6/13
Wieści ze świata (Salem, SimCity, Saints Row: The Third) 17/6/13

wiadomość17 czerwca 2013

Dziś piszemy m.in. o rezygnacji firmy Paradox Interactive z praw wydawniczych do gry Salem, aktualizacji SimCity, a także wsparciu dla modów w Saints Row: The Third. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.