Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 marca 2010, 10:27

autor: Adrian Werner

Twórcy LittleBigPlanet wykupieni przez Sony

Miłośnicy marki PlayStation mają powody do zadowolenia. Jak donosi serwis Joystiq zespół Media Molecule stał się najnowszym nabytkiem firmy Sony.

Miłośnicy marki PlayStation mają powody do zadowolenia. Jak donosi serwis Joystiq zespół Media Molecule stał się najnowszym nabytkiem firmy Sony.

 

Twórcy LittleBigPlanet wykupieni przez Sony - ilustracja #1

LittleBigPlanet

Studio założyło w 2006 roku pięciu byłych pracowników Lionhead Studios. Wcześniej pracowali razem nad produkcją niezależną Rag Doll Kung Fu. Pierwszy ( i jak dotąd jedynym) projektem Media Molecule było LittleBigPlanet. Debiut okazał się wielkim sukcesem.Do dzisiaj sprzedało się ponad 3 mln egzemplarzy, a fani wzbogacili grę o ponad 2 mln dodatkowych poziomów.

Decyzja Sony u nikogo oczywiście nie wywoła zaskoczenia. Obecnie koszty produkcji gier wzrosły tak bardzo, że praktycznie żaden niezależny wydawca nie porywa się już na tworzenie gier wyłącznie na jedną konsolę. A nie od dzisiaj wiadomo, że to „exclusivy” są jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzję graczy o tym, którą platformę mają wybrać. Tym samym firmy takie jak Sony czy Microsoft muszą osobiście zadbać o dostarczanie gier tego typu. Media Molecule będzie bez wątpienia cennym nabytkiem dla japońskiego giganta i skutecznym orężem w walce o sympatię klientów.

Nie wiemy jeszcze, jaki będzie następny projekt tego studia. W planach jest dalsze wspieranie LittleBigPlanet kolejnymi dodatkami DLC, ale twórcy zapowiedzieli, że nie mają w planach stworzenia kontynuacji tej gry. Wiadomo jednak, że w czwartek Sony ujawni sequela jednej ze swoich produkcji. Niewykluczone, ze okaże się nim LittleBigPlanet 2, nic nie stoi przecież na przeszkodzie by Media Molecule oddało swoje dziecko innemu zespołowi. W końcu i tak wszystko zostałoby w rodzinie.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej