Necro Gaming Ostatnie wiadomości

Jeden z największych przekrętów w dziejach branży gier. Areal miało być duchowym następcą STALKER-a, który rzekomo spodobał się nawet Putinowi

Jeden z największych przekrętów w dziejach branży gier. Areal miało być duchowym następcą STALKER-a, który rzekomo spodobał się nawet Putinowi

Po „śmierci” GSC Game World i marki S.T.A.L.K.E.R. ta druga miała doczekać się szeregu duchowych spadkobierców. Na jednego z nich kreowano Areal, które ostatecznie okazało się jednym wielkim przekrętem.

gry

Krystian Pieniążek

9 listopada 2025 18:00

Jeden z największych przekrętów w dziejach branży gier. Areal miało być duchowym następcą STALKER-a, który rzekomo spodobał się nawet Putinowi
Tak miała wyglądać nowa jakość w multiplayerowych strzelankach ze świata Gwiezdnych wojen. W Battlefront III walczylibyśmy jednocześnie na planetach i w kosmosie

Tak miała wyglądać nowa jakość w multiplayerowych strzelankach ze świata Gwiezdnych wojen. W Battlefront III walczylibyśmy jednocześnie na planetach i w kosmosie

Twórcy serii TimeSpliiters mieli dostarczyć trzecią odsłonę kultowego cyklu gwiezdnowojennych strzelanek. Ich Star Wars: Battlefront III miał wprowadzić nową jakość do tego uniwersum, pozwalając nam toczyć bitwy jednocześnie na powierzchniach planet i w kosmosie.

gry

Krystian Pieniążek

2 listopada 2025 18:00

Tak miała wyglądać nowa jakość w multiplayerowych strzelankach ze świata Gwiezdnych wojen. W Battlefront III walczylibyśmy jednocześnie na planetach i w kosmosie
Ta gra z otwartym światem o Batmanie mogła wyprzedzić Arkham Knight o całe lata

Ta gra z otwartym światem o Batmanie mogła wyprzedzić Arkham Knight o całe lata

Batman przez długie lata nie miał szczęścia do gier wideo, a jego złą passę przerwała dopiero seria Batman: Arkham. Niemniej sporą, ale zaprzepaszczoną szansę na sukces miał inny projekt osadzony w tym uniwersum.

gry

Krystian Pieniążek

26 października 2025 18:00

Ta gra z otwartym światem o Batmanie mogła wyprzedzić Arkham Knight o całe lata
To miało być polskie Final Fantasy. Ostatecznie ukazał się tylko jego prequel na nietypową, zapomnianą dziś konsolę

To miało być polskie Final Fantasy. Ostatecznie ukazał się tylko jego prequel na nietypową, zapomnianą dziś konsolę

The Roots miało być polską odpowiedzią na Final Fantasy i inne gry jRPG, które święciły triumfy na początku pierwszej dekady XXI wieku. Choć projekt nie doczekał się premiery, to jednak niektórzy gracze mogli sprawdzić jego prequel wydany na pewną nietypową platformę.

gry

Krystian Pieniążek

19 października 2025 20:00

To miało być polskie Final Fantasy. Ostatecznie ukazał się tylko jego prequel na nietypową, zapomnianą dziś konsolę
To miał być wielki powrót kultowej serii skradanek. Pozostało po nim tylko kilka zwiastunów, niespełniona zapowiedź misji w Gdańsku i żal fanów serii IGI

To miał być wielki powrót kultowej serii skradanek. Pozostało po nim tylko kilka zwiastunów, niespełniona zapowiedź misji w Gdańsku i żal fanów serii IGI

I.G.I. to seria, która może nie zawojowała świata, lecz na pewno zdobyła pokaźne grono oddanych fanów. Po latach miała doczekać się prequela, jednak projekt został wstrzymany, a stojące za nim studio zamknięto.

gry

Krystian Pieniążek

12 października 2025 20:00

To miał być wielki powrót kultowej serii skradanek. Pozostało po nim tylko kilka zwiastunów, niespełniona zapowiedź misji w Gdańsku i żal fanów serii IGI
Bez tej porażki nie byłoby Silent Hill 2 Remake. Poznajcie historię gry, która dla wielu nigdy nie istniała

Bez tej porażki nie byłoby Silent Hill 2 Remake. Poznajcie historię gry, która dla wielu nigdy nie istniała

Niespełna dwie dekady temu nad Wisłą zaczęła powstawać gra, która miała połączyć gotycki horror z mitologią słowiańską. Sadness nigdy nie zadebiutowało, ale położyło podwaliny m.in. pod Silent Hill 2 Remake, The Medium czy Layers of Fear.

gry

Krystian Pieniążek

5 października 2025 20:00

Bez tej porażki nie byłoby Silent Hill 2 Remake. Poznajcie historię gry, która dla wielu nigdy nie istniała
Od skasowanego MMO do hitowej strzelanki. Jak wielka porażka została przekuta w jedną najlepszych decyzji w historii Blizzarda

Od skasowanego MMO do hitowej strzelanki. Jak wielka porażka została przekuta w jedną najlepszych decyzji w historii Blizzarda

Choć nie dotyczy to wszystkich porażek, niektóre z nich mogą stanowić podwaliny pod sukcesy. Tak było z projektem Titan zespołu Blizzard Entertainment, bez którego być może nigdy nie zagralibyśmy w Overwatcha.

gry

Krystian Pieniążek

28 września 2025 16:00

Od skasowanego MMO do hitowej strzelanki. Jak wielka porażka została przekuta w jedną najlepszych decyzji w historii Blizzarda
Od kupca po mnicha. Ta gra survivalowa obiecywała wszystko, ale ambitne zadanie przerosło twórców

Od kupca po mnicha. Ta gra survivalowa obiecywała wszystko, ale ambitne zadanie przerosło twórców

Grono produkcji dotykających tematu średniowiecznej epidemii dżumy miała zasilić gra akcji z elementami RPG i survivalowymi pod tytułem The Black Death. Ostatecznie twórcom nie udało się spełnić obietnic składanych graczom, co doprowadziło do porzucenia projektu.

gry

Krystian Pieniążek

21 września 2025 20:00

Od kupca po mnicha. Ta gra survivalowa obiecywała wszystko, ale ambitne zadanie przerosło twórców
Ta gra zrewolucjonizowała gatunek horrorów, choć nie było dane jej zadebiutować. Gdyby nie ona, dzisiaj ta gałąź branży wyglądałaby zupełnie inaczej

Ta gra zrewolucjonizowała gatunek horrorów, choć nie było dane jej zadebiutować. Gdyby nie ona, dzisiaj ta gałąź branży wyglądałaby zupełnie inaczej

Hideo Kojima miał pomysł na horror, który miał odcisnąć trwałe piętno nie tylko na serii Silent Hill, lecz również na całym gatunku horrorów. Choć Silent Hills ostatecznie zostało anulowane, udało mu się znacząco zmienić branżowy krajobraz.

gry

Krystian Pieniążek

14 września 2025 20:00

Ta gra zrewolucjonizowała gatunek horrorów, choć nie było dane jej zadebiutować. Gdyby nie ona, dzisiaj ta gałąź branży wyglądałaby zupełnie inaczej
Twórcy God of War i Red Dead Redemption w jednym zespole. Mimo to ich „grę AAAA” spotkał fatalny koniec

Twórcy God of War i Red Dead Redemption w jednym zespole. Mimo to ich „grę AAAA” spotkał fatalny koniec

Studio The Initiative miało tchnąć życie w markę Perfect Dark i wnieść nową jakość do branży gier wideo. Mówiło się, że jego dzieła będą reprezentować klasę „AAAA”. Ostatecznie jednak pierwsze przedsięwzięcie zespołu doprowadziło do jego zamknięcia.

gry

Krystian Pieniążek

7 września 2025 20:00

Twórcy God of War i Red Dead Redemption w jednym zespole. Mimo to ich „grę AAAA” spotkał fatalny koniec
To miała być niezapomniana przygoda w świecie fantasy. Everwild od początku sprawiało jednak problemy, a twórcy sami nie wiedzieli, o co im chodzi

To miała być niezapomniana przygoda w świecie fantasy. Everwild od początku sprawiało jednak problemy, a twórcy sami nie wiedzieli, o co im chodzi

Studio Rare ma na swoim koncie szereg hitów. Niemniej w jego portfolio można doszukać się również mniej udanych przedsięwzięć, a jednym z nich jest Everwild, które ostatecznie okazało się na tyle problematyczne, że Microsoft podjął decyzję o jego anulowaniu.

gry

Krystian Pieniążek

31 sierpnia 2025 20:00

To miała być niezapomniana przygoda w świecie fantasy. Everwild od początku sprawiało jednak problemy, a twórcy sami nie wiedzieli, o co im chodzi
Twórcy Just Cause pracowali nad wielkim projektem. Contraband miał przenieść nas w lata 70. i pozwolić wcielić się w przemytników

Twórcy Just Cause pracowali nad wielkim projektem. Contraband miał przenieść nas w lata 70. i pozwolić wcielić się w przemytników

Po fali sukcesów Avalanche Studios znalazło się na równi pochyłej. Choć Contraband było wielkim przedsięwzięciem, projekt najwyraźniej nigdy nie ujrzy światła dziennego.

gry

Krystian Pieniążek

24 sierpnia 2025 20:00

Twórcy Just Cause pracowali nad wielkim projektem. Contraband miał przenieść nas w lata 70. i pozwolić wcielić się w przemytników
Stracili miliony na tej „supergrze”. Jej anulowanie było jednak najlepszą wiadomością dla fanów Obcego: Izolacji

Stracili miliony na tej „supergrze”. Jej anulowanie było jednak najlepszą wiadomością dla fanów Obcego: Izolacji

Sega ma na koncie niezliczone sukcesy, ale też szereg porażek. Jedną z najbardziej dotkliwych pośród tych ostatnich jest Hyenas, czyli strzelanka, której opracowanie powierzono wizjonerom z Creative Assembly.

gry

Krystian Pieniążek

17 sierpnia 2025 20:00

Stracili miliony na tej „supergrze”. Jej anulowanie było jednak najlepszą wiadomością dla fanów Obcego: Izolacji
Obiecywali mroczne RPG akcji. Po latach fani Techlandu dostali coś zupełnie innego i byli rozczarowani

Obiecywali mroczne RPG akcji. Po latach fani Techlandu dostali coś zupełnie innego i byli rozczarowani

Dzisiaj firma Techland jest kojarzona głównie z marką Dying Light. Przed laty deweloperzy z Wrocławia mieli jednak bardziej zróżnicowane portfolio, które miało zasilić Hellraid – gra akcji FPP z elementami RPG z mrocznym uniwersum fantasy.

gry

Krystian Pieniążek

10 sierpnia 2025 20:00

Obiecywali mroczne RPG akcji. Po latach fani Techlandu dostali coś zupełnie innego i byli rozczarowani
Assassin’s Creed i Splinter Cell nie powstałyby, gdyby nie ta gra. The Drift od Ubisoftu miało zmienić się w Jamesa Bonda

Assassin’s Creed i Splinter Cell nie powstałyby, gdyby nie ta gra. The Drift od Ubisoftu miało zmienić się w Jamesa Bonda

Branża gier wideo ma to do siebie, że na zgliszczach jednych projektów powstają inne. Taki los spotkał The Drift od firmy Ubisoft, które można uznać za protoplastę serii Splinter Cell i Assassin’s Creed.

gry

Krystian Pieniążek

3 sierpnia 2025 20:00

Assassin’s Creed i Splinter Cell nie powstałyby, gdyby nie ta gra. The Drift od Ubisoftu miało zmienić się w Jamesa Bonda
MMORPG, który mógł zagrozić dominacji WoW-a. Warhammer 40,000: Dark Millennium Online umarło, zanim się narodziło

MMORPG, który mógł zagrozić dominacji WoW-a. Warhammer 40,000: Dark Millennium Online umarło, zanim się narodziło

Stworzenie gry MMO osadzonej w uniwersum Warhammera 40,000 nie jest łatwym zadaniem. Przekonały się o tym firmy Vigil Games i THQ, które swego czasu pracowały nad ambitnym projektem Dark Millennium Online.

gry

Krystian Pieniążek

27 lipca 2025 20:00

MMORPG, który mógł zagrozić dominacji WoW-a. Warhammer 40,000: Dark Millennium Online umarło, zanim się narodziło
Blizzard szykował survivalową rewolucję. Ostatecznie ambitne Odyssey przerosło twórców Diablo i StarCrafta

Blizzard szykował survivalową rewolucję. Ostatecznie ambitne Odyssey przerosło twórców Diablo i StarCrafta

Blizzard przymierzał się do wejścia z przytupem na rynek gier survivalowych. Projekt o roboczej nazwie Odyssey powstawał przez ponad 6 lat, jednak sprawił twórcom na tyle dużo problemów, że ostatecznie otrzymał czerwone światło od firmy-matki studia.

gry

Krystian Pieniążek

20 lipca 2025 20:00

Blizzard szykował survivalową rewolucję. Ostatecznie ambitne Odyssey przerosło twórców Diablo i StarCrafta
Istniał tylko przez miesiąc, ale jego wizja była rewolucyjna. Dungeon Keeper 3 miał być niczym Twierdza i Age of Empires

Istniał tylko przez miesiąc, ale jego wizja była rewolucyjna. Dungeon Keeper 3 miał być niczym Twierdza i Age of Empires

Trzecia część Dungeon Keeper została bardzo szybko porzucona przez Electronic Arts. Anulowany projekt miał znacząco różnić się od poprzedników – bliżej było mu do Twierdzy i Age of Empires, niż do klasycznego zarządzania lochami.

gry

Krystian Pieniążek

13 lipca 2025 20:00

Istniał tylko przez miesiąc, ale jego wizja była rewolucyjna. Dungeon Keeper 3 miał być niczym Twierdza i Age of Empires
Ta oryginalna strzelanka w świecie Command & Conquer została ubita przez EA. Tiberium mogło namieszać na rynku FPS-ów

Ta oryginalna strzelanka w świecie Command & Conquer została ubita przez EA. Tiberium mogło namieszać na rynku FPS-ów

Swego czasu Electronic Arts mocno kombinowało z odświeżeniem marki Command & Conquer. Jedną z takich prób było Tiberium, czyli FPS z elementami strategii, który ostatecznie nie trafił w ręce graczy.

gry

Krystian Pieniążek

6 lipca 2025 12:00

Ta oryginalna strzelanka w świecie Command & Conquer została ubita przez EA. Tiberium mogło namieszać na rynku FPS-ów
Kontynuacja kultowej przygodówki, która nigdy nie powstała. Wydawca miał powód, by anulować Full Throttle: Hell on Wheels

Kontynuacja kultowej przygodówki, która nigdy nie powstała. Wydawca miał powód, by anulować Full Throttle: Hell on Wheels

Full Throttle to jedna z marek, które nie przetrwały transformacji branży gier wideo z przełomu wieków i nie zdołały dopasować się do nowych preferencji graczy. Nie oznacza to jednak, że LucasArts nie próbowało zaadaptować jej do nowych realiów.

gry

Krystian Pieniążek

29 czerwca 2025 20:00

Kontynuacja kultowej przygodówki, która nigdy nie powstała. Wydawca miał powód, by anulować Full Throttle: Hell on Wheels

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl