Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

dyskusje - newsy i ciekawostki

Wielka dyskusja: „Kiedy ludzie zaczęli odrzucać Full HD?”
Wielka dyskusja: „Kiedy ludzie zaczęli odrzucać Full HD?”

Arkadiusz Strzała, 4 października 2023, 17:00

Rozdzielczość 1080p wciąż trzyma się bardzo dobrze. Czy jednak w 2023 roku nie trąci już odrobinę myszką? Oto kilka wybranych z Internetu wypowiedzi graczy.

Deweloperzy przyznają, że paski ładowania w grach są często bezczelnym kłamstwem
Deweloperzy przyznają, że paski ładowania w grach są często bezczelnym kłamstwem

Kamil Kleszyk, 5 lipca 2023, 12:40

Uwaga, ta wiedza może zmienić Wasze dotychczasowe postrzeganie świata gamingu. Okazuje się bowiem, że całe życie byliśmy okłamywani w kwestii pasków ładowania w grach.

Tego wroga w Elden Ring eliminowaliśmy najczęściej; gracze zastanawiają się, kto ginął najrzadziej
Tego wroga w Elden Ring eliminowaliśmy najczęściej; gracze zastanawiają się, kto ginął najrzadziej

Marcin Przała, 3 lipca 2023, 15:02

Infografika od wydawcy Elden Ring dostarczyła nam wieści o tym, który z oponentów był najczęściej eliminowany w grze studia FromSoftware. Fani rozpoczęli jednak własną dyskusję na temat tego, kto najrzadziej ginął z rąk graczy.

Czy dla Half-Life: Alyx warto kupować VR? 11. odcinek podcastu
Czy dla Half-Life: Alyx warto kupować VR? 11. odcinek podcastu

Paweł Woźniak, 27 marca 2020, 15:53

W najnowszym odcinku podcastu Friendly Fire porozmawialiśmy m.in. o naszych wrażeniach z ogrania Half-Life: Alyx, o tym, czy dla tego tytułu warto kupić gogle wirtualnej rzeczywistości, oraz o nowym polskim RPG-u - Gamedec.

Czy w Doom Eternal jest za dużo fabuły? 10. odcinek podcastu
Czy w Doom Eternal jest za dużo fabuły? 10. odcinek podcastu

Paweł Woźniak, 20 marca 2020, 16:29

W najnowszym odcinku podcastu Friendly Fire rozmawiamy o serii gier Doom oraz najnowszej odsłonie cyklu - Doom Eternal. Poruszyliśmy także temat ostatniej prezentacji Sony poświęconej PlayStation 5.

Tylko CoD: Warzone? W co pograć w marcu - 9. odcinek podcastu
Tylko CoD: Warzone? W co pograć w marcu - 9. odcinek podcastu

Paweł Woźniak, 13 marca 2020, 17:31

W najnowszym odcinku podcastu Friendly Fire rozmawiamy o marcowych growych premierach. Poruszyliśmy m.in. temat nowej odsłony NiOh, Ori and the Will of the Wisps, darmowego CoD-a czy też zbliżającego się Half-Life: Alyx.

Czy Riot Games zastąpi Blizzarda? 8. odcinek podcastu
Czy Riot Games zastąpi Blizzarda? 8. odcinek podcastu

Paweł Woźniak, 6 marca 2020, 15:50

W ósmym odcinku Friendly Fire Podcast poruszamy temat Riot Games oraz jego najnowszych projektów. Zastanawiamy się m.in., czy Legends of Runeterra ma szansę powalczyć z konkurencją na rynku, a także przedstawiamy wrażenia z ogrania Valorant.

Czy Baldur's Gate 3 to coś więcej niż nowe Divinity? 7. odcinek podcastu
Czy Baldur's Gate 3 to coś więcej niż nowe Divinity? 7. odcinek podcastu

Paweł Woźniak, 28 lutego 2020, 16:54

W najnowszym odcinku Friendly Fire Podcast poruszamy temat Baldur's Gate'a III, a także niedawnej premiery Wolcen: Lords of Mayhem. Rozmawialiśmy także o wpływie koronawirusa na branżę gier wideo oraz graniu jako „ten zły” w RPG-ach.

Czy streaming to przyszłość gier? Posłuchaj 6. odcinka naszego podcastu
Czy streaming to przyszłość gier? Posłuchaj 6. odcinka naszego podcastu

Paweł Woźniak, 24 lutego 2020, 13:49

W najnowszym odcinku Friendly Fire Podcast rozmawiamy na temat przyszłości gier wideo (m.in. streamingu oraz abonamentów). Poruszamy również inne kwestie, takie jak platformowe potyczki Steama oraz Epic Games.

Producent Apex Legends zwyzywał graczy
Producent Apex Legends zwyzywał graczy

Konrad Hazi, 19 sierpnia 2019, 14:00

W komentarzach pod postem z przeprosinami, będącymi pokłosiem kontrowersji przy okazji wydarzenia Iron Crown w grze Apex Legends, doszło do spięcia pomiędzy twórcami tytułu a graczami. Obu stronom puściły nerwy i doszło do tego, że producent gry Drew McCoy zwyzywał graczy od „dupków", „naciągaczy" i „penisów".

W rozMMOwie o strategiach sieciowych, czyli gdy sztuczna inteligencja nie daje rady
W rozMMOwie o strategiach sieciowych, czyli gdy sztuczna inteligencja nie daje rady

Adam Zechenter, 22 maja 2016, 16:56

Dziś w rozMMOowie, czyli cyklu w którym chodzi o Wasze opinie, pytamy o gry strategiczne: co odpalacie, gdy macie już dość sztucznej inteligencji?

Gropinie - Battlefield 1 kontra Call of Duty: Infinite Warfare
Gropinie - Battlefield 1 kontra Call of Duty: Infinite Warfare

Dariusz Matusiak, 16 maja 2016, 15:15

Prezentacja zwiastunów dwóch wielkich gier tego roku za nami. Co zrobiło większe wrażenie? Call of Duty: Infinite Warfare czy może Battlefield 1?

Gropinie – najbardziej oczekiwane premiery maja
Gropinie – najbardziej oczekiwane premiery maja

Michał Mańka, 2 maja 2016, 12:35

Kontynuujemy cykl "Gropinie", w którym autorzy Gameplay.pl wypowiadają się wspólnie na dany temat. Tym razem podjęliśmy się opisania najbardziej oczekiwanych premier maja.

W rozMMOwie polecamy – najlepsza darmówka na majówkę
W rozMMOwie polecamy – najlepsza darmówka na majówkę

Adam Zechenter, 1 maja 2016, 18:47

Dziś w rozMMOowie, czyli cyklu w którym chodzi o Wasze opinie, pytamy o radę. W co polecacie zagrać w te wcale nie tak ciepłe, majówkowe dni.

Gropinie - co sądzimy o PlayStation 4K/Neo?
Gropinie - co sądzimy o PlayStation 4K/Neo?

Michał Grygorcewicz, 28 kwietnia 2016, 10:56

Gropinie to nowy cykl, w którym autorzy piszący dla Gameplay.pl pokrótce omawiają wybrany, wywołujący liczne dyskusje temat. Na pierwszy ogień wybraliśmy kwestię nowej konsoli Sony, o której plotki napływają z każdej strony.

Powrót do rozMMOwy – czy Overwatch jest za drogi?
Powrót do rozMMOwy – czy Overwatch jest za drogi?

Adam Zechenter, 24 kwietnia 2016, 12:15

Wracamy do rozMMOwy, czyli cyklu w którym chodzi o Ciebie, czytelniku. O Twoje opinie i doświadczenia. Tym razem pytamy o Overwatcha i Battleborna, nadchodzące bohaterskie strzelanki – to dobrze, że nie będą darmowe?

Na jakie gry MMO najmocniej liczycie? RozMMOwa o nadchodzących „pogromcach WoW-a”
Na jakie gry MMO najmocniej liczycie? RozMMOwa o nadchodzących „pogromcach WoW-a”

Adam Zechenter, 22 sierpnia 2014, 13:19

ArcheAge czy EverQuest Next? A może Black Desert? Czy któraś gra zostanie wreszcie okrzyknięta „pogromcą WoW-a”? Kto wie, może zwycięzcą wśród zapowiedzianych MMO okaże się… Warlords of Draenor? A Wy na które MMORPG czekacie?

Płacić czy nie płacić, oto jest pytanie. RozMMOwa o abonamencie
Płacić czy nie płacić, oto jest pytanie. RozMMOwa o abonamencie

Adam Zechenter, 27 czerwca 2014, 14:49

Nikt nie lubi płacić za dużo za gry. Ciekawią nas Wasze opinie na temat abonamentowego modelu płatności – zdarza Wam się z niego korzystać, czy jednak unikacie? Mówiąc obrazowo: wybieracie World of Warcraft, Guild Wars czy TERĘ?

E3 to zły czas dla gier MMO? RozMMOwa o massive’ach na targach
E3 to zły czas dla gier MMO? RozMMOwa o massive’ach na targach

Adam Zechenter, 16 czerwca 2014, 13:43

Pytanie w tytule jest częściowo przewrotne, gdyż na targach E3 gry MMO są oczywiście prezentowane, trudno jednak nie zauważyć, że na amerykańskim gruncie, gdzie rola konsoli jest daleko większa niż u nas, nikną na tle wielkich produkcji AAA. Mimo wszystko poznaliśmy kilka informacji na temat massive'ów. Pytanie co Was zaciekawiło?

Battlefield Hardline - czy to może się udać?
Battlefield Hardline - czy to może się udać?

Bartłomiej Kita, 6 czerwca 2014, 17:24

Zapowiedziany niedawno Battlefield Hardline dosyć mocno namiesza w rozgrywce, do jakiej przyzwyczaiły nas poprzednie Battlefieldy od studia DICE. Czy starcia policji z przestępcami, nowe pojazdy i gadżety, a także zmieniona zapewne budowa map pozwolą nam traktować Hardline jak kolejnego Battlefielda? A może będzie to po prostu nieudany eksperyment?

Za łatwe, za trudne czy w sam raz – jakie są dzisiejsze gry MMO?
Za łatwe, za trudne czy w sam raz – jakie są dzisiejsze gry MMO?

Adam Zechenter, 6 czerwca 2014, 16:21

W tym odcinku rozMMÓw pytamy Was o „casualowość” współczesnych gier MMO. Czy to dobrze, że są one łatwiejsze (bo w końcu prościej nie znaczy, że z mniejszą przyjemnością) czy jednak źle (bo MMORPG-i utraciły swój „elitarny” klimat)?

"Nie mam czasu na granie", czyli kilka słów o graczu dorosłym

Bartłomiej Kita, 30 maja 2014, 16:45

Kilka słów na temat metamorfozy, jaką przechodzi gracz, gdy kończy edukację, a zaczyna 'dorosłe' życie pełne nowych obowiązków. Frustracja, żal i przygnębienie, czy raczej spokojne podejście do tego, co czeka kiedyś każdego gracza? Koniec z grami? W życiu! To po prostu spokojna ich degustacja, a nie obżeranie się czym wlezie.

Czy potrzebujemy nowego League of Legends, czyli rozMOBA o sieciowych grach bitewnych
Czy potrzebujemy nowego League of Legends, czyli rozMOBA o sieciowych grach bitewnych

Adam Zechenter, 30 maja 2014, 11:16

Tym razem postanowiliśmy zapytać Was o gry typu MOBA. Obecnie w tej dziedzinie niepodzielnie rządzi League of Legends, choć po piętach nieśmiało depczą jej Dota 2 czy Smite. Na ten rok wiele innych firm zapowiedziało swoje własne MOBY – czy na pewno ich potrzebujemy?

Czy War Thunder pogrąży World of Tanks, czyli rozMMOwy na temat czołgów
Czy War Thunder pogrąży World of Tanks, czyli rozMMOwy na temat czołgów

Adam Zechenter, 23 maja 2014, 11:58

W zeszłym tygodniu zadebiutowała otwarta beta „czołgów” stworzonych przez rosyjskie studio Gaijin, więc ich gra War Thunder staje się coraz bardziej dopracowana. Pytanie brzmi, czy jest w stanie zagrozić dominacji World of Tanks? Jak sądzicie?

WildStar pogromcą World of Warcraft, czyli rozMMÓw odsłona druga
WildStar pogromcą World of Warcraft, czyli rozMMÓw odsłona druga

Adam Zechenter, 16 maja 2014, 11:13

Kontynuujemy rozpoczęty przed tygodniem cykl rozmów o grach MMO. Tym razem pytamy Was o opinie o zbliżającym się wielkimi krokami WildStarze, MMO od studia Carbine, założonego przez byłych pracowników Blizzarda. Czy szumne zapowiedzi twórców przełożą się na rzeczywistość?

Kiedy The Elder Scrolls Online stanie się free-to-play’em, czyli rozMMOwy
Kiedy The Elder Scrolls Online stanie się free-to-play’em, czyli rozMMOwy

Adam Zechenter, 8 maja 2014, 12:02

Wielu z Was jest zapalonymi fanami gier MMO, dlatego postanowiliśmy rozpocząć nowy cykl newsów prowokujących do dyskusji. Poruszamy w nim aktualne tematy dotyczące massive’ów wszelakich, a chcielibyśmy przeczytać w komentarzach Wasze opinie na te nieraz palące a zawsze ciekawe kwestie. Na dobry początek – czy The Elder Scrolls Online przejdzie na model free-to-play?

Przyszłość to gry na next-geny, smartfony, czy… telewizory? KPT zaprasza na panel dyskusyjny w Krakowie
Przyszłość to gry na next-geny, smartfony, czy… telewizory? KPT zaprasza na panel dyskusyjny w Krakowie

Kamil Zwijacz, 22 maja 2013, 19:19

W piątek 24 maja w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie odbędzie się panel dyskusyjny z udziałem przedstawicieli firm CD Projekt RED, Microsoft i Samsung, którzy porozmawiają o przyszłości produkowania gier wideo na poszczególne platformy sprzętowe.

GRY 2012 // Największe rozczarowanie zeszłego roku!
GRY 2012 // Największe rozczarowanie zeszłego roku!

Karol Pedryc, 11 stycznia 2013, 12:55

Krótka lista gier, które pomimo niskich wymagań, zdołały rozczarować raziel88ck, jednego z blogerów na gameplay.pl.

Call of BattleArmA, czyli eJay i barth89 dyskutują, cz. 1
Call of BattleArmA, czyli eJay i barth89 dyskutują, cz. 1

Bartłomiej Kita, 15 lipca 2012, 07:20

Rynek gier wideo zmienia się nieustannie, a same gry zmieniają się wraz z nim. Battlefield 3 zdążył już dojrzeć od naszej poprzedniej dyskusji, wzbogacił się o kilka dodatków (Back to Karkand i Close Quarters już ogrywamy, na pozostałe trzy jeszcze trochę poczekamy), ewoluowała także mentalność studia DICE (tu na pierwszy plan wychodzi usługa Premium).

Polemika wokół nagrody dla „morderczej gry” Crysis 2 w Niemczech
Polemika wokół nagrody dla „morderczej gry” Crysis 2 w Niemczech

Grzegorz Ferenc, 30 kwietnia 2012, 15:00

Grę studia Crytek uznano za najlepszą niemiecką grę ubiegłego roku. Wiadomość prawdopodobnie przeszłaby bez echa, gdyby nie wypowiedź rzecznika parlamentarnej frakcji CDU/CSU w Bundestagu. „Mordercze gry nie powinny być nagradzane” – tak na nominację tytułu zareagował Wolfgang Börnsen.

Idealny Need for Speed
Idealny Need for Speed

Karol Pedryc, 29 listopada 2011, 14:44

Dyskusja na temat idealnej odsłony serii Need for Speed.

Generacja remake'ów

Piotr Rusewicz, 22 sierpnia 2011, 16:25

Remake remake pogania... ale to i tak jedne z najlepszych gier tej generacji!