Tablety służą swoim użytkownikom głównie do grania

Faktem jest, że obecne na rynku tablety oferują szeroką gamę zastosowań. Rozwój technologii sprawił, że w urządzeniu niewiele większym od książki kryje się moc obliczeniowa, której nie powstydziłby się laptop sprzed zaledwie kilku lat. Ale jak wykazują najnowsze badania przeprowadzone przez Google, tablety służą głównie do grania.

Kamil Ostrowski

Faktem jest, że obecne na rynku tablety oferują szeroką gamę zastosowań. Rozwój technologii sprawił, że w urządzeniu niewiele większym od książki kryje się moc obliczeniowa, której nie powstydziłby się laptop sprzed zaledwie kilku lat. Przyszłość jest w naszych rękach – dzięki ekranom dotykowym obsługa tabletów zakrawa o sceny z filmów science-fiction. Od wszelkiej informacji, komunikacji z innymi ludźmi, natychmiastowego dostępu do filmów, muzyki i książek, słowem dóbr kultury i nauki, dzieli nas zaletwie kilka muśnięć palcem. Tymczasem jak wykazują najnowsze badania przeprowadzone przez Google, dominuje zupełnie inne zastosowanie.

Tablety służą swoim użytkownikom głównie do grania - ilustracja #1

Aż 84% użytkowników tabletów przyznało, że wykorzystuje swoje urządzenie do grania. Niewiele mniej, bo 78% szuka na na nim informacji (nie mylić z czytaniem wiadomości, do tego tablety wykorzystuje 61% badanych), a 74% wysyła z niego maile. Trochę ponad połowa użytkowników słucha przy pomocy tabletu muzyki, lub ogląda na nim filmy, a niecała połowa czyta e-booki.

To nie koniec ciekawych informacji. Okazuje się, że tablety nie są wcale tak mobilne, jak możnaby się spodziewać. Aż 82% badanych używa swoich urządzeń głównie w domu. Z kolei 28% przyznaje, że tablet zastąpił ich komputery.

Tablety służą swoim użytkownikom głównie do grania - ilustracja #2

Z raportu wynika, że posiadacze tabletów, są idealnym celem dla twórców gier. Jak wiadomo, obecnie tablety są „na fali”, ich sprzedaż rośnie w zastraszającym tempie i nic nie wskazuje na to, żeby ten trend miał się w najbliższym czasie zmienić. Prognozy mówią o sprzedaży na poziomie 70 milionów w roku 2011 i prawie 300 milionach sztuk w roku 2015. Inwestycja w deweloperów tworzących aplikacje na tablety jest obecnie łakomym kąskiem dla każdej dużej firmy. Aktualnie na rynku tych udządzeń mobilnych dominuje Apple, który oferuje iPada 2 w cenie 499$. Na takim pułapie plasują się ceny większości tabletów innych marek (Motorola, HTC, Samsung). W niedalekiej przyszłości Kingston planuje jednak wypuścić pełnowartościowy tablet w cenie poniżej 200$. Z biegiem czasu różnica w ilości urządzeń z obsługiwanych przez Androida i iOS powinna się powoli wyrównywać, więc prawdopodobnie większość gier będzie wydawana na obydwa systemy operacyjne. Apple ma jednak dużą przewagę, m.in. z uwagi na szybszy start i nawet stosowanie przez wielu producentów systemu opracowanego przez Google, nie pozwoli zmienić tego stanu rzeczy w najbliższych latach.

Tablety służą swoim użytkownikom głównie do grania - ilustracja #3

Co to oznacza wszystko dla nas - graczy? Po pierwsze wzrost zainteresowania platformami mobilnymi. Aby wydać grę stworzoną na tablet nie potrzebne są wielkie fundusze. Nie ma potrzeby wykupywania licencji, ani specjalistycznych (i drogich) narzędzi developerskich, jak to ma miejsce w przypadku „tradycyjnych” handheldów. Po drugie, gry na telefony częściej będą miały swoje wersje HD, przeznaczone na tablety. Po trzecie, „cud cyfrowej dystrybucji”, czyli rozkwit niezależnych developerów, który możemy obserwować w ostatnich latach na konsolach stacjonarnych i PC, przeniknie także na rynek urządzeń mobilnych. Prawdopodobnie na tabletach pojawi się mnóstwo perełek, które nie miałyby szans, z powodu niewystarczających funduszy i braku wsparcia ze strony wydawców, na pojawienie się na innych platformach.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

kwiecień
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-04-13
17:21

zanonimizowany788915 Junior

Prawdą jest, że jedynie 1400 osób ankietowanych nie może dać nam wiarygodnego obrazu wykorzystania e-booków, niemniej jednak wyniki są zaskakujące. Tylko 46% czyta e-booki i tylko 56% do korzystania ze społecznościówek?

Ciekawe jak wyglądałyby wyniki tego badania w Polsce, biorąc pod uwagę fakt, że u nas w ogóle mało się czyta. Chyba, że tablety, w połączeniu z atrakcyjnymi ofertami wydawców, np. tworzenie czytelni online - patrz ibuk.pl, nakłonią więcej ludzi do czytania, a przy tym bardziej kreatywnego wykorzystywania technologicznych nowinek niż tylko do gier.

Czas pokaże, czekamy na wyniki badań krajowych ;)

Komentarz: zanonimizowany788915
2011-04-12
23:09

A.l.e.X Legend

A.l.e.X

Na tablecie oczywiście, że można grać i to w wiele tanich gier tylko po co, jak na konsolach, PC i konsolach przenośnych typowych jest tyle gier wydawanych, że w całym roku ledwo się je kończy sam mam zamówionych już z kupionymi w 2011 ok. 80-90 pozycji.

Komentarz: A.l.e.X
2011-04-12
20:01

Gerpir Feilan Konsul

Gerpir Feilan

@zcaalock: 100% racji.
Dziwi mnie placz, bo jakos nikt nie placze ze nie stac go by do pracy jezdzic porszakiem. Masz taki a nie inny portfel, dostosuj sobie do niego zakupy a nie kracz w okolo jaki to podly jest los.
Ja do tabletu podchodze jak do konsoli, chce walnac sie wygodnie na lozku i pograc w malo absorbujaca gierke bo za godzine i tak mam co inego do roboty - biore sobie pada albo ipada. Mam czas na wiecej wlanczam kompa i Rifta, albo umawiam sie ze znajomymi w partyjke Battlefielda.
Krotko mowiac Ipad swietna sprawa.

Komentarz: Gerpir Feilan
2011-04-12
19:52

Lutz Legend

Draco01 prościej jest dostosować zasobności portfela do cen zabawek, znajdując lepiej płatna prace, bądź sponsorów.
Co tobie polecam. U mnie zadziałało, i cieszę się z mojego tabletu, nawet pisze z niego tego posta.

Komentarz: Lutz
2011-04-12
19:29

zanonimizowany185877 Legend

Duża? Nie.
Za duża jak na możliwości jakie oferuje? Zdecydowanie tak.

Komentarz: zanonimizowany185877

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl