Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 lipca 2017, 16:58

Studio Rebellion pracuje nad kontynuacją Evil Genius

Studio Rebellion oficjalnie ogłosiło, że pracuje nad kontynuacją Evil Genius – strategii czasu rzeczywistego, która w ciekawy sposób łączyła mechanikę kultowego Dungeon Keepera z patentami rodem z klasycznego kina akcji, na czele z filmami o Jamesie Bondzie.

Evil Genius, stworzone przez zespół Elixir Studios w 2004 roku, zdobyło uznanie grupy oddanych fanów. Kolejne lata nie przyniosły jednak premiery sequela, którego miejsce zajęło sieciowe Evil Genius Online: The World Domination Simulation i proste, facebookowe Evil Genius: WMD. Firma Rebellion, która przejęła prawa do marki w 2006 roku, postanowiła w końcu wziąć sprawy w swoje ręce. Autorzy popularnej serii Sniper Elite zamierzają pozwolić graczom po raz kolejny wcielić się w tytułowych geniuszy zła.

Rzadko kiedy mamy okazję wcielić się w prawdziwego geniusza zła. Czy Evil Genius 2 sprawi, że przejdziemy na ciemną stronę Mocy? - Studio Rebellion pracuje nad kontynuacją Evil Genius - wiadomość - 2017-07-05
Rzadko kiedy mamy okazję wcielić się w prawdziwego geniusza zła. Czy Evil Genius 2 sprawi, że przejdziemy na ciemną stronę Mocy?

W oficjalnej wiadomości deweloperzy informują, że nie planują iść na skróty – Evil Genius 2 nie będzie remasterem ani tym bardziej grą dystrybuowaną w modelu free-to-play. Będziemy mieć do czynienia z pełnoprawną kontynuacją, która trafi na komputery osobiste – twórcy nie wykluczają jednak, że w przyszłości zadebiutuje ona również na innych platformach. Tytuł ma działać na autorskim silniku Asura – z uwagi na fakt, że jest jeszcze w bardzo wczesnej fazie produkcji (powstaje raptem od kilku miesięcy), aktualnie nie możemy liczyć na jakiekolwiek konkrety. Stęsknieni fani marki oraz osoby, które zjadły zęby na grach w stylu kultowego Dungeon Keepera, muszą zatem uzbroić się w cierpliwość.

Szpiegowski Dungeon Keeper

Zadaniem, jakie w oryginalnym Evil Genius postawiono przed graczem, było opracowanie ostatecznego narzędzia zagłady. Celem skonstruowania go od podstaw musieliśmy zadbać o zaplecze technologiczne i finansowe; wykonywać misje, które przenosiły nas w odległe zakątki globu oraz rozbudowywać supertajną bazę mieszczącą się na wyspie, poprzez wznoszenie kolejnych pomieszczeń o określonych funkcjach. W realizacji naszych zamiarów przeszkadzały nam jednak siły wymiaru sprawiedliwości, którym musieliśmy stawić opór, wykorzystując pracujących dla nas przestępców i konstruując wymyślne pułapki oraz arsenał (pokroju broni strzelającej promieniami zmniejszającymi trafione obiekty).

Oprawa graficzna Evil Genius nie zachwyca. Niemniej, klimat rodem z klasycznych filmów o Jamesie Bondzie wciąż pozwala o tym zapomnieć. - Studio Rebellion pracuje nad kontynuacją Evil Genius - wiadomość - 2017-07-05
Oprawa graficzna Evil Genius nie zachwyca. Niemniej, klimat rodem z klasycznych filmów o Jamesie Bondzie wciąż pozwala o tym zapomnieć.

Warto odnotować, że Evil Genius 2 to nie pierwszy powrót do przeszłości w wykonaniu studia Rebellion. Jakiś czas temu zespół zapowiedział bowiem wielki „come back” w wykonaniu Rogue Troopera, który doczeka się odświeżonej wersji o podtytule Redux. Jak zatem widać, studio obrało oryginalną strategię działania – obok pracy nad nowymi markami (vide Strange Brigade) nie boi się wskrzeszać starszych tytułów. O tym, czy wyjdzie to im na dobre, przekonamy się jednak dopiero za jakiś czas.

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej