Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategiczneWWW
Okładka Evil Genius: WMD (WWW)

Evil Genius: WMD WWW

Przeznaczona dla użytkowników serwisu społecznościowego facebook uproszczona wersja gry Evil Genius, w której zadaniem graczy jest kierowanie poczynaniami tytułowego Geniusza Zła i zdominowanie całego świata.

Strategiczne

WWW
Okładka Evil Genius: WMD (WWW)

producent: Rebellion

wydawca: Rebellion

Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji WWW:

8grudnia2010

Pomysł na grę, w której wszechstronnie uzdolnionych agentów wywiadu w stylu Jamesa Bonda zastąpiliby ich szaleni przeciwnicy zrodził się w ekipie studia Elixir. Mimo względnie dobrych ocen wydana w 2004 roku strategia Evil Genius nie odniosła jednak dużego sukcesu komercyjnego. Kilka lat później prawa do marki wykupiła firma Rebellion. W 2009 roku przygotowała ona reedycję gry, a także rozpoczęła pracę nad jej facebookową wersją.

Evil Genius: WMD jest jednym z tych tytułów, w których fabuła nie ma większego znaczenia. Wcielając się w tytułowego Złego Geniusza gracze osiedlają się na małej wulkanicznej wyspie w nieodkrytym zakątku świata i stamtąd rozpoczynają podbój globu. W arkana rozgrywki wprowadza Penny Foxworth, absolwentka International School of Evil, która pełni funkcję asystentki.

Na wstępie gracze mogą zdefiniować wygląd swego awatara, wybierając spośród kilkudziesięciu opcji. Część z nich jest darmowa i dostępna już na starcie, za inne trzeba płacić lub odblokowywane są dopiero po osiągnięciu odpowiedniego poziomu rozwoju postaci.

Główna sfera działań mieści się w zakładce „Domination”. Korzystając z ultranowoczesnego panelu sterowania Evil Industries' Dominat-o-matic 9000 Geniusze Zła zlecają swoim podwładnym (Minions) misje. Każda z nich przynosi określone profity w postaci punktów doświadczenia i złota. Liczba podwładnych jest jednak ograniczona, dlatego po rozdysponowaniu zadań trzeba odczekać jakiś czas na powrót (regenerację) złoczyńców. Niektóre misje wymagają także dodatkowego wyposażenia, jakim musi dysponować baza Geniusza Zła. Rozbudowuje się ją w zakładce „Lair”. Inwestując punkty z rozwoju postaci gracze mogą dokupować kolejne pomieszczenia, co z kolei odblokowuje dostęp do nowego wyposażenia. Bazę rozbudować można m.in. o laboratorium biologiczne, elektrownię i szpital. W zakładce „Marketplace” dostępne są z kolei przedmioty jak samochody, broń i ułatwienia. Za te ostatnie trzeba jednak płacić specjalnymi Tokenami Zła. W grze dostępne są jeszcze dwie zakładki - „Cassino”, w którym zagrać można w ruletkę oraz „Profile”, gdzie umieszczona jest pełna informacja o postaci.

Uwagę zwraca wysoka jakość wykonania. Choć Evil Genius: WMD to pierwsza facebookowa produkcja studia Rebellion, na tle konkurencji wyróżnia się niezłą oprawą graficzną utrzymaną w komiksowej stylistyce i przyjemną dla ucha, klimatyczną ścieżką dźwiękową. Nie zabrakło też szeregu opcji społecznościowych, które znacznie uprzyjemniają zabawę ze znajomymi.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Gry podobne do Evil Genius: WMD

Wymagania wiekowe Evil Genius: WMD

odpowiednia dla każdego wieku

Evil Genius powraca
Evil Genius powraca

wiadomość8 grudnia 2010

Evil Genius było wydanym w 2004 roku niezwykle oryginalnym połączeniem symulatora i strategii, utrzymanym w barwnej stylistyce thrillerów szpiegowskich lat sześćdziesiątych. Gracz wcielał się w postać bezwzględnego złoczyńcy i realizując swoje niecne plany starał się zostać tytułowym Geniuszem Zła. Produkcja zebrała przychylne recenzje, ale jej finansowy wynik nie był już aż tak zadowalający, więc w efekcie zarzucono rozwój marki.

Rebellion właścicielem praw do marek Evil Genius, Ground Control i Empire Earth
Rebellion właścicielem praw do marek Evil Genius, Ground Control i Empire Earth

wiadomość15 lipca 2009

Niektórych z Was być może zdziwiła informacja, że za wprowadzenie gier Evil Genius oraz Ground Control do oferty serwisu dystrybucji cyfrowej GOG.com odpowiedzialne jest Rebellion, a nie macierzyści wydawcy lub producenci. Sytuację postanowił wyjaśnić Jason Kingsley, prezes firmy pracującej aktualnie nad strzelaninami Aliens vs Predator dla koncernu Sega oraz Rogue Warrior dla Bethesda Softworks.