Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 lutego 2019, 10:56

autor: Bartosz Świątek

Cross-play na PS4 nie dla wszystkich? Deweloperzy są zirytowani

Kilka studiów deweloperskich poskarżyło się na Twitterze na podejście Sony do kwestii cross-playu. Twórcy narzekają, że choć ich tytuły są gotowe na zaimplementowanie rozwiązania, Japończycy wciąż nie podjęli potrzebnych decyzji. Dotyczy to m.in. gier Smite, Paladins i War Thunder.

Sony wciąż ma problem z cross-play. - Sony nadal nie ogarnia funkcji cross-play. Deweloperzy są zirytowani - wiadomość - 2019-02-13
Sony wciąż ma problem z cross-play.

W SKRÓCIE:

  1. twórcy z Hi-Rez Studios skarżą się, że Sony ociąga się z umożliwieniem ich grom skorzystania z funkcji cross-play;
  2. podobne oskarżenia padają ze strony dewelopera Gaijin Entertainment.

W zeszłym roku jednym z głośniejszych tematów w branży była kwestia funkcji cross-play, a konkretniej niechęci, jaką darzyła ją firma Sony. Japończycy przez długi czas uniemożliwiali osobom grającym na PS4 zabawę z posiadaczami Xboksów One czy Nintendo Switch, zasłaniając się troską o jakość usług sieciowych i dobro klientów. Ostatecznie, polityka koncernu w tej kwestii uległa zmianie i cross-play został testowo aktywowany w kilku produkcjach, takich jak Fortnite czy Rocket League. Okazuje się jednak, że wielu deweloperów nadal nie może się doprosić o potraktowanie ich tytułów w podobny sposób.

Dobrym przykładem jest firma Hi-Rez Studios – twórcy Paladins, Smite oraz Realm Royale. We wpisie opublikowanym na Twitterze deweloperzy otwarcie domagają się od Sony równego traktowania, podkreślając, że ich tytuły są gotowe na cross-play i ruch leży po stronie Japończyków.

Na podobną barierę napotkali autorzy symulacyjnego MMO War Thunder – studio Gaijin Entertainment. Wpis zamieszczony przez dewelopera na Twitterze jest bardzo wymowny.

Użytkownicy komputerów PC mogą grać razem z przyjaciółmi posiadającymi PlayStation 4 lub Xboksa One, a jedyna niedostępna opcja cross-play dotyczy rozgrywki pomiędzy dwiema konsolami. Wielokrotnie prosiliśmy o to Sony - przed premierą wersji na Xbox One i kiedy ogłoszono PlayStation Cross-Play Beta, ale wciąż nie otrzymaliśmy zgody. Pod względem technicznym War Thunder jest gotowy, aby stać się w pełni wieloplatformowym tytułem, ponieważ od samego początku był tak projektowany - czytamy w komentarzu dla serwisu Wccftech.

W niedawnym wywiadzie dla serwisu Game Informer szef Sony Interactive Worldwide Studios przekonywał, że w przyszłości czeka nas unifikacja konsol. Jego zdaniem marka platformy będzie miała drugorzędne znaczenie – liczyć mają się gracze oraz gry. Wygląda jednak na to, że obecna polityka twórców PlayStation wciąż znacząco odbiega od wizji roztaczanych przez Shawna Laydena we wspomnianej rozmowie. Pozostaje mieć nadzieję, że Japończycy naprawią swoje błędy i z czasem cross-play będzie dostępny we wszystkich tytułach.

  1. PlayStation – strona oficjalna
  2. Hi-Rez Studios – strona oficjalna
  3. Gaijin Entertainment – strona oficjalna
  4. Crossplay i PlayStation 4 – wielka wojna, która tak naprawdę #nikogo