Masowe zwolnienia w Hi-Rez Studios. Deweloper kończy rozwój trzech gier, by w pełni skupić się na jednej - Smite 2

Studio Hi-Rez przeprowadziło masowe zwolnienia. Ich skutkiem będzie zaprzestanie rozwoju trzech gier, w tym pierwszego Smite.

Adrian Werner

Masowe zwolnienia w Hi-Rez Studios. Deweloper kończy rozwój trzech gier, by w pełni skupić się na jednej - Smite 2, źródło grafiki: Hi-Rez.
Masowe zwolnienia w Hi-Rez Studios. Deweloper kończy rozwój trzech gier, by w pełni skupić się na jednej - Smite 2 Źródło: Hi-Rez.

Studio Hi-Rez jest kolejną firmą z branży gier, która przeprowadziła dużą redukcję zatrudnienia. Nie znamy dokładnej liczby zwolnionych pracowników, ale według osób związanych z zespołem pracę straciło 50-60 deweloperów. Wpływ tej decyzji na działanie firmy będzie duży i dlatego zdecydowała ona o zaprzestaniu wsparcia dla kilku projektów.

  1. Hi-Rez Studios rezygnuje z dalszego rozwoju gier Smite, Paladins oraz Rogue Company.
  2. Wszystkie trzy gry pozostaną aktywne, przynajmniej na razie, ale firma nie ma w planach żadnej nowej zawartości do nich.
  3. Studio skoncentruje się teraz na Smite 2, choć zespół odpowiedzialny za ten projekt również został dotknięty przez zwolnienia.

To kolejna redukcja zatrudnienia w Hi-Rez Studios w ostatnich miesiącach. Poprzednie zwolnienia – o znacznie mniejszej skali – przeprowadzono w październiku ubiegłego roku.

Przypomnijmy, że Smite 2 zadebiutowało we wczesnym dostępie w sierpniu ubiegłego roku. Gra dostępna jest na PC oraz konsolach Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5. Produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami i oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.

  1. Smite 2 na Steamie

Ciężki tydzień dla branży

Hi-Rez to nie jedyny podmiot z branży gier, który ogłosił w tym tygodniu zwolnienia. Firma Bandai Namco Entertainment w Japonii wyrzuciła z pracy ponad sto osób, z kolei studio Iron Galaxy zredukowało załogę o 66 deweloperów. Sytuacja tego zespołu jest tak zła, że była to konieczność, aby w ogóle przetrwał.

Pojawiły się też doniesienia o zwolnienia w kalifornijskim oddziale Sony (najpewniej w San Mateo).

Paladins: Champions of the Realm

Paladins: Champions of the Realm

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 8 maja 2018

Informacje o Grze
6.7

Gracze

8.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Wydawca GTA 6 jest gotów do pełnego wsparcia Switcha 2. Prezes Take-Two nie obawia się o GTA 6 i AI

Następny
Wydawca GTA 6 jest gotów do pełnego wsparcia Switcha 2. Prezes Take-Two nie obawia się o GTA 6 i AI

Potrzebuję RPG, których przejście nie zajmie mi pół roku - dlatego czekam na Avowed i The Outer Worlds 2

Poprzedni
Potrzebuję RPG, których przejście nie zajmie mi pół roku - dlatego czekam na Avowed i The Outer Worlds 2

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl