Studio Gaijin Entertainment zaskoczyło graczy. Rzekomy żart na Prima Aprilis wkrótce trafi do testów w War Thunder.
Rzekomy żart primaaprilisowy okazał się prawdą: do War Thunder zmierzają oddziały piechoty.
1 kwietnia (31 marca czasu polskiego) studio Gaijin Entertainment udostępniło zwiastun „The Next Big Thing”, który miał pokazywać kolejną „wielką” nowość zmierzającą do popularnej symulacji wojennej. Filmik uwzględniał czołgi, samoloty i inne elementy obecne już w grze, ale też nieobecne dotychczas oddziały piechoty.
Gracze szybko uznali to za żart na Prima Aprilis, a choć niektórzy wskazywali, że czasem deweloperzy testowali potencjalne nowości w ramach specjalnych eventów na 1 kwietnia, to tym razem twórcy pokazali tylko trailer. Część internautów śmiała się, że „następną wielką rzeczą” pokazaną w zwiastunie był… gameplay z Enlisted.
Fani utwierdzili się w tym przekonaniu, gdy przez następne 8 miesięcy deweloperzy słowem nie wspomnieli o piechocie. Jakież więc było ich zdziwienie, gdy Gajin zapowiedział wczoraj aktualizację Line of Contact, która wprowadzi piechotę do War Thundera. Zwiastun uaktualnienia możecie obejrzeć poniżej.
Gwoli ścisłości: piechurzy są obecni w WT od dawna, ale nie jako grywalne jednostki. Zmieni się to wraz z premierą LoC i wprowadzeniem nowego trybu, w którym obok maszyn bojowych pojawią się piesze oddziały, z bogatymi opcjami personalizacji ekwipunku.
Więcej szczegółów mamy poznać wkrótce w osobnym artykule na oficjalnym blogu gry, ale deweloperzy ruszyli już z zapisami do zamkniętych testów beta tej nowinki. Na razie gracze żartują z nawiązania do Szeregowca Ryana i niezbyt celnej rosyjskiej broni, ale przede wszystkim są bardzo i (w większości) pozytywnie zaskoczeni, że „dowcip” twórców na Prima Aprilis stanie się faktem.
Oczywiście pojawiają się obawy o balans rozgrywki, ale z krytyką lepiej wstrzymać się do ujawnienia pierwszych szczegółów na temat aktualizacji.
Więcej:Kultowe Return to Castle Wolfenstein z nową mapą survivalową dzięki RealRTCW 5.3
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).