Rockstar obwinia najnowszy firmware za przegrzewające się PlayStation 3 [news uaktualniony]

Przedstawiciele firmy Rockstar Games wypowiedzieli się na temat przegrzewających i zawieszających się konsol PlayStation 3. Problem pojawia się przede wszystkim podczas rozgrywki w najnowszą grę wydaną przez amerykańską firmę, czyli L.A. Noire. Głównym winowajcą ma być najnowszy firmware zainstalowany na konsolach Sony.

Mateusz Kądziołka

Przedstawiciele firmy Rockstar Games wypowiedzieli się na temat przegrzewających i zawieszających się konsol PlayStation 3. Problem pojawia się przede wszystkim podczas rozgrywki w najnowszą grę wydaną przez amerykańską firmę, czyli L.A. Noire. Głównym winowajcą ma być najnowszy firmware zainstalowany na konsolach Sony.

Według przedstawicieli amerykańskiej firmy problem dotyczy głównie starszych modeli PlayStation 3, wyposażonych w 60 i 80 GB dyski twarde. Objawia się on różnorako, bo konsole zawieszają się lub wyłączają całkowicie. Sprzęt może odmówić posłuszeństwa po 30 minutach rozgrywki, jak i równie dobrze po 2 godzinach. Oczywiście problem nie występuje tylko i wyłącznie na „grubych” PlayStation 3, a L.A. Noire nie jest jedyną grą, która powoduje takie komplikacje. Większość wypowiedzi przedstawicieli Rockstar możecie przeczytać tutaj, gdyż link do oryginalnej wiadomości w chwili pisania tego newsa nie działa.

Rockstar obwinia najnowszy firmware za przegrzewające się PlayStation 3 [news uaktualniony] - ilustracja #1

Głównym podejrzanym w całym zajściu jest aktualizacja PlayStation Network o numerze 3.61, która została wprowadzona zaraz po restarcie PSN. Warto wspomnieć, że to właśnie ona dodała nową formę zabezpieczenia i wymaganą zmianę hasła. Przedstawiciele firmy Rockstar polecili wszystkim użytkownikom, aby zwracali się z tym problemem bezpośrednio do Sony. Jednakże japoński gigant na razie wstrzymuje się od głosu i komentowania plotek oraz spekulacji. Firma Rockstar zapewniła, że będzie kontynuować wnikliwie badanie zaistniałego problemu na najróżniejszych konfiguracjach sprzętowych, aby znaleźć jego źródło.

W naszym kraju L.A. Noire zadebiutuje jutro, więc nie jest wykluczone, że i polscy użytkownicy konsol Sony będą zmuszeni zmierzyć się z zaistniałą sytuacją. Niemniej jednak, pozostaje mieć nadzieję, że do tego czasu japońska firma znajdzie rozwiązanie problemu.

UAKTUALNIENIE: Na miejsce usuniętej wiadomości o przegrzewaniu pojawił się wpis poświęcony innemu problemowi – zawieszaniu się L.A. Noire na PlayStation 3 i Xboksie 360. Znajdziemy w nim instrukcję mówiącą co zrobić w razie pojawiania się takiej usterki na naszym sprzęcie. Powód usunięcia poprzedniego posta ciągle nie jest znany, jednak najprawdopodobniej sprawa przegrzewania PlayStation 3 oraz zawieszania się L.A. Noire na obu platformach to dwa różne problemy.

L.A. Noire

L.A. Noire

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 17 maja 2011

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

8.3

Gracze

8.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-05-19
19:28

Henrar Generał

Henrar

@Blackthorn: Można wręcz powiedzieć, że zawstydzili samego Rockstara :)

Komentarz: Henrar
2011-05-19
21:26

zanonimizowany649085 Konsul

Blackthorn --> Oszczędź sobie wstydu.

Komentarz: zanonimizowany649085
2011-05-20
07:59

zanonimizowany431140 Legend

@Henrar [ gry online level: 14 - Pretorianin ] >Aha, wiem, że wersja X360 ma upscaling do 1080p. Tylko właśnie, to upscaling. Wiele nie daje a i przeciętny TV HD to robi za konsolę.

chcialbym zauwazyc, ze dokladnie taka sama sytuacja jest na PS3, wiec nie wiem dlaczego mowisz "wersja na x360", zupelnie, jak gdyby nie dotycyzlo to wersji na pS3.

Komentarz: zanonimizowany431140
2011-05-20
08:53

lordpilot Legend

lordpilot
😉

W kwestii płynności - problemy występują na niektórych egzemplarzach obu konsol, więc to raczej fail Team Bondi/Rockstar'a.

U mnie (wersja na iksa) framerate leci na łeb podczas pierwszych 4-5 sekund cut-scenek retrospekcyjnych, w których Cole wspomina swój pobyt w Korpusie Piechoty Morskiej. Później jest już ok, podczas inych cut-scenek jak i samej gry również jest wszystko w porządku. Grałem wczoraj w jednym ciągu grubo ponad dwie godziny (naprawdę ciężko się od tego tytułu oderwać) i konsola nawet się porządnie nie rozgrzała ("grubas" z września 2009). Ci, ktorzy mają problemy muszą niestety czekać na patch (ten już się robi).

Co do porównań graficznych - od razu można włożyć między bajki opowieści trolla Mark24 - no ale wszyscy go tu na tym forum kojarzymy - jest to upośledzony emocjonalnie dorosły człowiek, który chwaliłby pees trzy nawet gdyby po otwarciu czytnika swojej zabawki, ta strzeliła mu w twarz gównem. Bo dla niego nawet gówno jest smaczne o ile jest to gówno z logiem SONY.

Wersja PS3 ma lepsze oświetlenie, wersja iksowa tekstury (na porównaniach LoT widać to gołym okiem - choćby dywan w mieszkaniu podejrzanego: na "klocku" widać jaki jest wzór, na PS3 jest totalne "mydło") i mip-mapping (po instalacji na dysku także szybsze loadingi). Podczas właściwej rozgrywki i tak nikt nie zwróci na to uwagi pochłonięty grą :)

@Henrar,

Aha, wiem, że wersja X360 ma upscaling do 1080p. Tylko właśnie, to upscaling. Wiele nie daje

Z tym się akurat nie zgodzę :) Sam mam TV HD-Ready (720 p) i jak dla mnie gry wyglądają bardzo dobrze. Ale pożyczyłem kilka moich tytułów zanjomemu z TV Full-HD i jednak poprawa jakości była całkiem spora. Wiem upscaling to "tania sztuczka", ale IMO całkiem skuteczna.

Komentarz: lordpilot
2011-05-20
09:16

Henrar Generał

Henrar

@Drau: wersja na PS3 nie ma upscalingu liczonego przez konsolę i odpala się w "czystym" 720p.

Komentarz: Henrar

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl