Riot Games poszukuje wielu pracowników czy raczej stażystów, w tym do badań nad wykorzystaniem generatywnej AI.
Ostatni rok był pełen zwolnień, ku zmartwieniu wielu deweloperów, w tym także artystów. Jedną z przedstawicielek branży gier zirytowało ogłoszenie o pracę twórców League of Legends odnośnie do wykorzystania generatywnego AI.
Nyla Laurie, pracująca w studiu That’s No Moon, zwróciła uwagę na ofertę zamieszczoną przez Riot Games. Oburzona deweloperka napisała, że firma dopiero co przeprowadziła dwie fale zwolnień, w ramach których z pracą pożegnało się ponad pół tysiąca twórców, w tym artystów. Tymczasem – jak twierdzi Laurie – teraz firma chce zatrudnić w ich miejsce specjalistów od „kreatywnej” sztucznej inteligencji.
Wypada przy tym zwrócić uwagę na jedną kwestię: jedna z ponad stu nowych ofert pracy w Riot Games, na którą zwróciła uwagę Laurie, dotyczy wyłącznie stażu, a do tego nie ma w niej wzmianki o wykorzystaniu „generatywnego AI” do tworzenia „sztuki”.
W opisie wspomniano o „wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji w celu rozszerzenia, ewolucji, a nawet zrewolucjonizowania procesów tworzenia gier i/lub doświadczeń graczy”. W praktyce może to więc oznaczać raczej wykorzystanie AI do przyspieszenia produkcji, na przykład w zakresie programowania. W podobny sposób sztuczną inteligencję wykorzystało m.in. Sony.
Oczywiście nie można wykluczyć, że Riot Games myśli również o „artystycznym” wykorzystaniu AI, a na pewno można zrozumieć źródło obaw Nyly Laurie. W ostatnich latach kwestia „kreatywnej” sztucznej inteligencji budzi spore obawy, czego efektem był m.in. strajk aktorów głosowych oraz komentarze rozmaitych deweloperów na temat „etycznego” stosowania generatywnego AI. Zwłaszcza w kontekście eksperymentów z wykorzystaniem jej jako silnika do gier, choć to akurat nieprędko znajdzie zastosowanie w praktyce.
Prawdę mówiąc większość internautów bardziej irytuje, że spora część nowych ofert pracy w Riot Games to płatne staże, co – zdaniem tych osób – stawia pod znakiem zapytania faktyczną przyczynę wielkich zwolnień w firmie.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
OpenCritic

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).