Firma Sony pochwaliła się, że już wykorzystuje sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, aby obniżyć koszty produkcji gier.
Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe są obecnie najgorętszym tematem w branży technologicznej. Nie zdziwiliśmy się więc, gdy wzmianki o tych rozwiązaniach pojawiły się w nowym raporcie finansowym firmy Sony.
AI coraz częściej wykorzystywane jest więc przy tworzeniu gier. Warto jednak zauważyć, że póki co branża podchodzi do tego bardzo sensownie. Nikt poważny nie próbuje tutaj w całości zastępować ludzi. Technologia ta jest wykorzystywana do obniżenia kosztów i ułatwieniu pracy deweloperom.
Synchronizacja napisów z Marvel's Spider-Man 2 czy tworzenie pośrednich klatek animacji w Broken Sword: Shadow of the Templars to przykłady wykorzystania AI do odciążenia twórców w rzeczach, gdzie ludzka kreatywność nie jest kluczowa. Dzięki temu twórcy mogą poświęcić uwagę rzeczom, przy których są znacznie bardziej potrzebni.
AI i uczenie maszynowe to nie jedyne technologie, w które inwestuje Sony. W raporcie koncern pochwalił się też, że buduje tzw. Volumetric Capture Studio, które pozwoli na tworzenie modeli postaci oraz obiektów przez skanowanie prawdziwych ludzi i przedmiotów, jak również rejestrowanie w ten sposób animacji.
Ponadto Sony stara się, aby różne działy firmy ściślej ze sobą współpracowały. Przykładowo elementy 3D opracowane z myślą o teledysku zostały potem wykorzystane ponownie w grze oraz krótkim filmie animowanym.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
1

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.