„Etyczne wykorzystanie AI jest dla nas bardzo ważne”. Reżyser wysoko ocenianej kosmicznej strategii broni stosowania AI w grach, zachowując rygor przy Stellaris

Reżyser Stellaris: The Machine Age odpowiedział na obawy graczy związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Zaznaczył, że żadne wygenerowane przez AI grafiki ani teksty nie trafiły do gry, jednak znajdziemy w niej głosy aktorów, którzy wyrazili na to zgodę.

Marcin Bukowski

„Etyczne wykorzystanie AI jest dla nas bardzo ważne”. Reżyser wysoko ocenianej kosmicznej strategii broni stosowania AI w grach, zachowując rygor przy Stellaris, źródło grafiki: Paradox Interactive..
„Etyczne wykorzystanie AI jest dla nas bardzo ważne”. Reżyser wysoko ocenianej kosmicznej strategii broni stosowania AI w grach, zachowując rygor przy Stellaris Źródło: Paradox Interactive..

Reżyser Stellaris, gry strategicznej w klimacie science fiction, zawitał niedawno na Reddita, aby odpowiedzieć na obawy graczy dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji podczas tworzenia najnowszego dodatku do owej produkcji – The Machine Age.

Informacja o wykorzystaniu AI widniejąca na karcie gry w serwisie Steam. Źródło: Steam. - „Etyczne wykorzystanie AI jest dla nas bardzo ważne”. Reżyser wysoko ocenianej kosmicznej strategii broni stosowania AI w grach, zachowując rygor przy Stellaris - wiadomość - 2024-05-12
Informacja o wykorzystaniu AI widniejąca na karcie gry w serwisie Steam. Źródło: Steam.

Do czego wykorzystano AI?

Stephen „Eladrin” Muray jasno zaznaczył, że twórcy nie wykorzystali w grze żadnych grafik wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Potwierdził jednak, że kilka takowych mogło znaleźć się na biurkach deweloperów w ramach procesu twórczego.

Osobiście używam narzędzi do generowania obrazów, aby tworzyć podstawowe szkice rzeczy, o których myślimy z projektantami. […] Następnie artyści biorą nasze pomysły i mogą, ale nie muszą wykorzystywać ich jako inspiracji do stworzenia ostatecznych elementów.

Identycznie sprawa ma się z tekstem, który zdaniem reżysera generowany był tylko po to, aby „przełamać blokadę pisarską”.

Większe kontrowersje wzbudzać mogą dwa głosy umieszczone w grze, gdyż te rzeczywiście stworzone zostały przez sztuczną inteligencję. Muray twierdzi jednak, że aktorzy dubbingowi, których próbki głosu zostały do tego wykorzystane, wyrazili na to zgodę i otrzymali stosowne wynagrodzenie.

Etyczne wykorzystanie sztucznej inteligencji jest dla nas bardzo ważne – jesteśmy całkiem dobrzy w eksplorowaniu dystopijnego science fiction i nie chcemy sami do niego trafić.

Warto zaznaczyć, że Stellaris nie jest pierwszą grą, w której wykorzystano sztuczną inteligencję. Z pewnością pamiętacie przypadek wygenerowanego głosu zmarłego aktora w dodatku Phantom Liberty do Cyberpunka 2077, a to i tak tylko wierzchołek góry lodowej.

Mimo to owa technologia nadal wywołuje mieszane odczucia i ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Widać to też w recenzjach Stellaris: The Machine Age na Steamie. Wprawdzie ich ogólny wydźwięk jest „bardzo pozytywny”, lecz nietrudno natrafić na opinie wyrażające niezadowolenie z wykorzystania AI.

Stellaris

Stellaris

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 9 maja 2016

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.5

Gracze

8.7

Steam

8.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Myślałem, że głośnik Bluetooth nie jest mi potrzebny, dopóki nie zobaczyłem tej promocji. JBL Flip Essential 2 to idealny stosunek ceny do jakości

Następny
Myślałem, że głośnik Bluetooth nie jest mi potrzebny, dopóki nie zobaczyłem tej promocji. JBL Flip Essential 2 to idealny stosunek ceny do jakości

Gracz wyręczył FromSoftware i sam dodał co-op do Armored Core 6 [Aktualizacja]

Poprzedni
Gracz wyręczył FromSoftware i sam dodał co-op do Armored Core 6 [Aktualizacja]

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl