
Dodatek do gry Stellaris
Data wydania: 7 maja 2024
Dziewiąte rozszerzenie do kosmicznej gry typu grand strategy od Paradox Interactive z 2016 r. W Stellaris: The Machine Age stawiamy czoła wyzwaniom związanym z rozwojem cybernetyki i technologii syntetycznej. DLC przynosi nowe genezy, etosy, konstrukcje, drogi rozwoju i kryzysy.
Stellaris: The Machine Age jest dziewiątym rozszerzeniem (tj. dodatkiem większym niż DLC typu Species Pack i Story Pack) do wydanej w 2016 roku kosmicznej gry strategicznej pod tytułem Stellaris. Za opracowaniem dodatku stoi wyspecjalizowany w gatunku grand strategy zespół Paradox Development Studio, który stworzył podstawową wersję gry i wcześniejsze DLC.
Stellaris: The Machine Age koncentruje się na zagadnieniach związanych z rozwojem sztucznej inteligencji oraz cybernetyki. W odległym zakątku galaktyki doszło do narodzin imperium robotów wyposażonych w syntetyczną świadomość, z których każdy jest indywidualną jednostką.
Tymczasem gatunki organiczne stają w obliczu jednego z największych problemów w swojej historii – zmieniającej się w gwałtownym tempie idei tożsamości oraz postępującego rozwoju technologii cybernetycznych wzmocnień, które powodują olbrzymie przemiany społeczne w całym znanym Wszechświecie.
Stellaris: The Machine Age wprowadza szereg nowości. Ich listę otwierają niepołączone imperia maszyn, tworzone przez indywidualistyczne osobowości, a także połączone imperia mechanicznej inteligencji. Ważną rolę odgrywają tu również trzy nowe genezy, czyli:
Ponadto DLC przynosi sześć niedostępnych wcześniej etosów (Mądrość kierowana, Projekty naturalne, Obsesyjna dyrektywa, Droidy protokolarne, Kogitatory taktyczne oraz Bazary wzmocnień; te ostatnie są dostępne jedynie dla posiadaczy dodatku Stellaris: MegaCorp), a także dwie nowe konstrukcje środkowej fazy gry – piec łukowy i rój Dysona (stanowiący preludium do tak zwanej sfery Dysona).
Add-on wprowadza również dodatkowe drogi rozwoju dla imperiów maszyn, możliwość odblokowania cybernetycznej oraz syntetycznej ścieżki postępu (dostępnych także w DLC Stellaris: Utopia) i zbadania skutków ich wdrożenia, nowe cechy gatunkowe dla robotów, cyborgów oraz maszyn, a także dwa niedostępne wcześniej zestawy statków oraz miast i pokoje syntetyczne.
Poza tym na sprawdzenie czeka nowa ścieżka kryzysu gracza (oparto ją na systemie wprowadzonym w dodatku Stellaris: Nemesis – skupia się ona na dominacji technologicznej za wszelką cenę) i nowy kryzys w końcowej fazie gry (przywracający do życia pradawne zagrożenie, które przez tysiąclecia przebywało w zamknięciu).
Ponadto na potrzeby opisywanego rozszerzenia opracowano reaktywne portrety cybernetyczne i syntetyczne, które ulegają przemianom wraz z postępami.
Podobnie jak w podstawową wersję gry, w Stellaris: The Machine Age można grać w pojedynkę lub w trybie multiplayer przez Internet.
Z myślą o Stellaris: The Machine Age przygotowano siedem nowych utworów muzycznych, inspirowanych syntetyką i cybernetyką. Jako że jest to niesamodzielny dodatek, wymaga on do działania podstawowej wersji gry Stellaris.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC Windows 7 maja 2024Polskie napisy
PlayStation 4 6 listopada 2025Polskie napisy
Xbox One 6 listopada 2025Polskie napisy
Producent: Paradox Development Studio
Wydawca: Paradox Interactive
Gry podobne:



3GRY
Zapoczątkowana w 2016 roku seria strategii kosmicznych. Cykl Stellaris został wykreowany przez zespół Paradox Development Studio, czyli firmę wyspecjalizowaną w gatunku gier strategicznych, mającą w swoim portfolio między innymi takie marki, jak Europa Universalis, Hearts of Iron, Victoria oraz Crusader Kings.
Paradox Interactive zaskoczył graczy Stellaris zmianą modelu sprzedaży zawartości Sezonu 8 na bardziej elastyczny „Dynamic Bundle”. Deweloperzy podzielili się także przemyśleniami na temat przyszłości gry, proponując ulepszanie istniejących systemów i zaznaczając po raz kolejny, że wsłuchują się w opinie społeczności.
gry
Michał Harat
30 listopada 2024 10:05
Reżyser Stellaris: The Machine Age odpowiedział na obawy graczy związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Zaznaczył, że żadne wygenerowane przez AI grafiki ani teksty nie trafiły do gry, jednak znajdziemy w niej głosy aktorów, którzy wyrazili na to zgodę.
gry
Marcin Bukowski
12 maja 2024 13:24
Dziś odbyła się premiera dodatku The Machine Age do kosmicznej strategii Stellaris. Z tej okazji Paradox opublikował nowy zwiastun dziewiątego rozszerzenia.
gry
Maciej Gaffke
7 maja 2024 20:09
Studio Paradox Interactive podzieliło się szczegółami 8. sezonu kosmicznej strategii Stellaris. Na graczy czeka sporo nowości, w tym ścieżka Kosmogenezy, w ramach której będzie można zachować bezduszną obojętność i odkryć sekrety upadłych imperiów.
gry
Kamil Kleszyk
20 kwietnia 2024 17:00
Kolejny dodatek do popularnej strategii 4X Stellaris ma już datę premiery. The Machine Age trafi do sprzedaży na początku maja. Rozszerzenie pozwoli graczom spełnić ich „cyberpunkowe fantazje”. Ponadto ogłoszono zawartość 8. sezonu.
gry
Michał Harat
12 kwietnia 2024 19:04
The Machine Age to kolejne rozszerzenie, które trafi do popularnej strategii 4X Stellaris. Wedle informacji przekazanych przez studio Paradox Interactive, premiera DLC ma nastąpić w drugim kwartale tego roku.
gry
Kamil Kleszyk
16 marca 2024 09:17
Wymagania sprzętowe gry Stellaris: The Machine Age:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-530 2.93 GHz / AMD FX-6350 3.9 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 / Radeon HD 5870 lub lepsza, 10 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-3570K 3.4 GHz / AMD Ryzen 5 2400G 3.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560 Ti lub lepsza, 10 GB HDD, Windows 10 64-bit.