Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 sierpnia 2017, 10:47

Rainbow Six: Siege z ważącą ponad 40 GB aktualizacją. Czy to nowy rekord?

Firma Ubisoft ujawniła plany wydania dużej aktualizacji dla gry Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Patch będzie wymagał od 15 do 42 GB miejsca na dysku (zależnie od wersji i platformy), stanowiąc podstawę dla przyszłych uaktualnień i oferując też tekstury wyższej jakości.

Ogromny patch do Rainbow Six: Siege ma przełożyć się na mniejszą ilość miejsca zajmowanego na dysku. - Rainbow Six: Siege z ważącą ponad 40 GB aktualizacją. Czy to nowy rekord? - wiadomość - 2017-08-09
Ogromny patch do Rainbow Six: Siege ma przełożyć się na mniejszą ilość miejsca zajmowanego na dysku.

Niedawno firma Ubisoft pochwaliła się popularnością gry Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege, która - mimo niezbyt obiecującego debiutu – zdołała dobić do 20 milionów zarejestrowanych graczy. Francuski zespół nie zamierza spoczywać na laurach i planuje wydanie dużej aktualizacji zatytułowanej Y2S3.0. Na konsolach update ma ważyć 15 GB, to jednak nic w porównaniu z rozmiarem wersji PC, która może wymagać 26 GB wolnego miejsca na dysku lub nawet 42 GB w przypadku wersji Ultra HD. Na razie są to jedynie szacunki twórców i wartości te mogą zmienić się w przyszłości.

Paradoksalnie te niebotyczne wymagania wynikają nie tyle z ogromu zmian wprowadzonych w grze, ile z chęci zwolnienia miejsca na dysku twardym. Jak czytamy na oficjalnym blogu Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege, dodawanie nowych plików w kolejnych patchach znacząco zaśmieca dysk, dlatego też postanowiono podmienić obecne pliki w formacie forge (archiwa zawierające dane gry), co pozwoli odchudzić aplikację, a uporządkowanie plików przełoży się na sprawniejsze działanie, co będzie można zauważyć choćby po skróconych czasach ładowania (na konsolach o około 10 sekund). Jednocześnie zespół położy podwaliny pod przyszłe aktualizacje, m.in. zmniejszając ich rozmiar.

Nie znaczy to, że w nadchodzącym patchu zabraknie łatwiej dostrzegalnych modyfikacji. Na razie Ubisoft wspomniał tylko o wprowadzeniu wyższej jakości tekstur dla wszystkich ustawień grafiki w pecetowym wydaniu Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege, przy czym najbardziej zmienią się tekstury środowiskowe. Ponadto posiadacze kart grafiki z minimum 6 GB pamięci VRAM będą mogli pobrać łatkę we wspomnianej wersji Ultra HD. Nie znamy jeszcze daty wprowadzenia tych zmian, ale zapewne nastąpi to przed lub wraz z rozpoczęciem trzeciego sezonu rankingowego, mającego wystartować jeszcze w tym miesiącu.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej