„Przerażający” czas dla nowych studiów nie zniechęcił weteranów WoW-a i Helldivers 2. Teraz tworzą grę nie tylko dla graczy
Obecne czasy najwyraźniej nie są dobrym momentem na zakładanie nowego zespołu deweloperskiego, ale weteranów Helldivers 2, World of Warcraft i Battlefielda nie zraziła ta „przerażająca” i „szalona” perspektywa”.

Każdy, kto śledzi informacje na temat gamedevu, wie doskonale w jak trudnym znalazł się on momencie. Branżowe media co rusz donoszą o masowych zwolnieniach i rozwiązaniu kolejnych zespołów. Jak ciężko utrzymać się obecnie na rynku, zdaje sobie sprawę Craig Morrison (niegdyś odpowiedziany m.in. za gry z serii Battlefield oraz World of Warcraft), który wraz z Colinem Craggiem i innymi weteranami (m.in. ze studia Arrowhead) założył własną firmę.
Deweloperzy niedawno udzielili wywiadu redakcji GamesRadar+, w trakcie którego przyznali, że obecna sytuacja na rynku jest „przerażająca” w kontekście otwarcia nowego studia.
Nazwanie sytuacji, w jakiej obecnie znajduje się branża gier, „absurdalną” byłoby sporym niedopowiedzeniem. To szaleństwo – wyznał Cragg, po czym dodał: Oto jesteśmy w 2025 roku, na początku którego – wraz ze zmianą rządu w Stanach Zjednoczonych – wszyscy mówią: „O nie, teraz będzie probiznesowo i wszystko powinno zacząć się odblokowywać”. […] Ale […] element ryzyka sprawia, że wszyscy wstrzymują oddech. Wszystko jest zablokowanie, nic się nie ruszyło.
Mimo to Cragg wraz z towarzyszącym mu Morrisonem postanowili w zeszłym roku powołać do życia studio Blue Scarab Entertainment. Tak swoją decyzji umotywował były pracownik EA DICE, obecnie reżyser gry (Cragg objął stanowisko prezesa firmy):
Po co to robić? […] Naprawdę czujemy, że na rynku jest miejsce na coś nowego i innego, co będzie poważnie podchodziło do różnych grup demograficznych. Ponieważ nie chcieliśmy tworzyć 45. gry survivalowej, która trafi na rynek w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.
Mamy szczerą nadzieję, że to pokaże ludziom, iż jest inna ścieżka, a w przyszłości przyciągnie ona zarówno odbiorców, jak i inwestorów. Że jesteśmy w stanie pokazać, iż można tworzyć wysokiej jakości doświadczenia dla ludzi, którzy nie są […] mocno związani z grami wideo.
Zamiast tego mające swoją siedzibę w szwedzkim Sztokholmie Blue Scarab Entertainment obecnie pracuje nad swoim pierwszym projektem: MMORPG Equinox: Homecoming. Produkcja tworzona na silniku Unreal Engine 5 znajduje się obecnie we Wczesnym dostępie Steama i ma 350 recenzji, zktórych 78% jest pozytywnych.
Akcja gry zabiera nas na fikcyjną wyspę Alderwood. Panującą tam sielską atmosferę zakłóca jednak tajemnicze morderstwo. Współpracując ze starymi i nowymi znajomymi musimy odkryć mroczny spisek. Podczas zabawy istotnym elementem są konie, którymi przemierzamy uroczy zakątek wzdłuż i wszerz.