„Przerażający” czas dla nowych studiów nie zniechęcił weteranów WoW-a i Helldivers 2. Teraz tworzą grę nie tylko dla graczy

Obecne czasy najwyraźniej nie są dobrym momentem na zakładanie nowego zespołu deweloperskiego, ale weteranów Helldivers 2, World of Warcraft i Battlefielda nie zraziła ta „przerażająca” i „szalona” perspektywa”.

Kamil Kleszyk

„Przerażający” czas dla nowych studiów nie zniechęcił weteranów WoW-a i Helldivers 2. Teraz tworzą grę nie tylko dla graczy, źródło grafiki: Blue Scarab Entertainment.
„Przerażający” czas dla nowych studiów nie zniechęcił weteranów WoW-a i Helldivers 2. Teraz tworzą grę nie tylko dla graczy Źródło: Blue Scarab Entertainment.

Każdy, kto śledzi informacje na temat gamedevu, wie doskonale w jak trudnym znalazł się on momencie. Branżowe media co rusz donoszą o masowych zwolnieniach i rozwiązaniu kolejnych zespołów. Jak ciężko utrzymać się obecnie na rynku, zdaje sobie sprawę Craig Morrison (niegdyś odpowiedziany m.in. za gry z serii Battlefield oraz World of Warcraft), który wraz z Colinem Craggiem i innymi weteranami (m.in. ze studia Arrowhead) założył własną firmę.

Deweloperzy niedawno udzielili wywiadu redakcji GamesRadar+, w trakcie którego przyznali, że obecna sytuacja na rynku jest „przerażająca” w kontekście otwarcia nowego studia.

Nazwanie sytuacji, w jakiej obecnie znajduje się branża gier, „absurdalną” byłoby sporym niedopowiedzeniem. To szaleństwo – wyznał Cragg, po czym dodał: Oto jesteśmy w 2025 roku, na początku którego – wraz ze zmianą rządu w Stanach Zjednoczonych – wszyscy mówią: „O nie, teraz będzie probiznesowo i wszystko powinno zacząć się odblokowywać”. […] Ale […] element ryzyka sprawia, że wszyscy wstrzymują oddech. Wszystko jest zablokowanie, nic się nie ruszyło.

Mimo to Cragg wraz z towarzyszącym mu Morrisonem postanowili w zeszłym roku powołać do życia studio Blue Scarab Entertainment. Tak swoją decyzji umotywował były pracownik EA DICE, obecnie reżyser gry (Cragg objął stanowisko prezesa firmy):

Po co to robić? […] Naprawdę czujemy, że na rynku jest miejsce na coś nowego i innego, co będzie poważnie podchodziło do różnych grup demograficznych. Ponieważ nie chcieliśmy tworzyć 45. gry survivalowej, która trafi na rynek w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.

Mamy szczerą nadzieję, że to pokaże ludziom, iż jest inna ścieżka, a w przyszłości przyciągnie ona zarówno odbiorców, jak i inwestorów. Że jesteśmy w stanie pokazać, iż można tworzyć wysokiej jakości doświadczenia dla ludzi, którzy nie są […] mocno związani z grami wideo.

Zamiast tego mające swoją siedzibę w szwedzkim Sztokholmie Blue Scarab Entertainment obecnie pracuje nad swoim pierwszym projektem: MMORPG Equinox: Homecoming. Produkcja tworzona na silniku Unreal Engine 5 znajduje się obecnie we Wczesnym dostępie Steama i ma 350 recenzji, zktórych 78% jest pozytywnych.

Akcja gry zabiera nas na fikcyjną wyspę Alderwood. Panującą tam sielską atmosferę zakłóca jednak tajemnicze morderstwo. Współpracując ze starymi i nowymi znajomymi musimy odkryć mroczny spisek. Podczas zabawy istotnym elementem są konie, którymi przemierzamy uroczy zakątek wzdłuż i wszerz.

  1. Equinox: Homecoming – karta gry na Steamie
  2. Blue Scarab Entertainment – oficjalna strona
Podobało się?

1

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Trylogia STALKER otrzymała nowy patch. Twórcy wzięli się za „rozmazany” problem

Następny
Trylogia STALKER otrzymała nowy patch. Twórcy wzięli się za „rozmazany” problem

Gdy CD Projekt Red uciekał przed „zagładą”. Prezes studia wspomina trudne chwile twórców trylogii Wiedźmina

Poprzedni
Gdy CD Projekt Red uciekał przed „zagładą”. Prezes studia wspomina trudne chwile twórców trylogii Wiedźmina

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl