Studia założone przez byłego dyrektora generalnego BioWare i głównego scenarzysty serii Mass Effect zostały zamknięte lub mierzą się z dużymi problemami.
Worlds Untold, studio założone zaledwie w zeszłym roku przez weterana BioWare Maca Waltersa (głównego scenarzystę serii Mass Effect), i wspierane przez NetEase, „wstrzymuje działalność, poszukując nowego partnera finansowego”. Zespół pracował nad świeżą marką AAA, która miała zrewolucjonizować gry oparte na narracji.
W 2021 roku były dyrektor generalny w BioWare oraz reżyser oryginalnej trylogii Mass Effect i Star Wars: Knight of the Old Republic, Casey Hudson, ogłosił powstanie studia Humanoid Origin. Niecały rok później utworzony zespół przekazał, że pracuje nad grą z segmentu AAA, osadzoną w uniwersum science fiction. Niestety dowiedzieliśmy się właśnie, że nie będzie dane im jej skończyć.
Zespół opublikował w serwisie LinkedIn post, w którym poinformował o zamknięciu Humanoid Origin. Wyjaśniono, iż decyzja wynika z niedoboru funduszy, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie.
Dzisiaj poinformowaliśmy naszych pracowników, że Humanoid Origin zostanie zamknięte. Pomimo wysiłków, aby chronić studio przed wieloma wyzwaniami w branży, nieoczekiwany niedobór funduszy uniemożliwił nam utrzymanie działalności.
Jesteśmy załamani, że nie będziemy w stanie doprowadzić naszego nowego uniwersum science fiction do końca. W tej chwili martwimy się jednak przede wszystkim o nasz zespół i jesteśmy zobowiązani do wspierania go w przejściu do nowego zatrudnienia.
W czasie naszego wspólnego czasu zespół osiągnął niesamowity postęp i pokazał, że można wykonywać niesamowitą pracę, jednocześnie wspierając kulturę zabawy i kreatywności. Dziękujemy im za ich talent, odwagę i przyjaźń.
Zamknięcie to można dopisać do długiej listy studiów, które na przestrzeni 2023 i 2024 roku zakończyły działalność bądź zwolniły licznych pracowników. Niedawno o obecnym „fatalnym” stanie branży wypowiedzieli się twórcy Helldivers 2. Z kolei zdaniem szefa zespołu tworzącego pierwszego Wiedźmina, ta sytuacja wynika z nadprodukcji gier wideo i jest pokłosiem czasów pandemii.

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).