Poruszające zadanie z dodatku Krew i wino do Wiedźmina 3 mogło mieć znacznie więcej głębi. CD Projekt Red musiał jednak pozbyć się ważnych elementów

Kultowy quest z dodatku do Wiedźmina 3 mógł być bardziej rozbudowany – jeden z użytkowników narzędzi deweloperskich od CD Projekt Red natrafił na bohaterów wyciętych z Krwi i wina. Do sytuacji odniósł się pracownik studia.

Krzysztof Kałuziński

Poruszające zadanie z dodatku Krew i wino do Wiedźmina 3 mogło mieć znacznie więcej głębi. CD Projekt Red musiał jednak pozbyć się ważnych elementów, źródło grafiki: CD Projekt Red / Reddit.
Poruszające zadanie z dodatku Krew i wino do Wiedźmina 3 mogło mieć znacznie więcej głębi. CD Projekt Red musiał jednak pozbyć się ważnych elementów Źródło: CD Projekt Red / Reddit.

W maju 2024 roku studio CD Projekt Red udostępniło za darmo narzędzia deweloperskie używane podczas prac nad Wiedźminem 3 oraz dodatkami. Okazuje się jednak, że edytor REDkit służy nie tylko do tworzenia modów, ale i jako źródło informacji – jeden z jego użytkowników odnalazł modele rodziców Vivienne de Tabris znanej z DLC Krew i wino, które finalnie nie trafiły do gry. Do ciekawostki odniósł się Philipp Weber, dawniej projektant zadań w polskim studiu, obecnie odpowiadający za narrację w Wiedźminie 4.

Dla przypomnienia, szlachciankę Vivienne możecie kojarzyć z kultowego zadania Pieśń rycerskiego serca. Misja polega na zdjęciu klątwy, przez którą bohaterka zmienia się w hybrydę człowieka oraz wilgi, w innym razie umrze ona w ciągu 7 lat. Co cierpliwsi gracze mogli to zresztą potwierdzić, używając trybu medytacji do przyspieszenia upływu czasu.

Użytkownik serwisu Reddit o pseudonimie InTheZ0n3 ujawnił, że w plikach edytora można natrafić na postacie nazwane po prostu ojciec i matka Vivienne, co sugeruje, że planowano ich udział w Krwi i winie. W ostatecznej wersji kluczową postacią zadania jest jednak jego zleceniodawca – zakochany w szlachciance rycerz Guillaume de Launfal.

Ojciec Vivienne.Reddit

Matka Vivienne.Reddit

Philipp Weber z CD Projekt Red zdradził, że z dodatku wycięto nie tylko rodziców bohaterki. Twórcy usunęli również retrospekcję, w której nienarodzone dziecko wspomnianej dwójki zostaje przeklęte przez zazdrosną o ich miłość nimfę. W ten sposób dowiedzielibyśmy się więcej o tym, od czego zaczęła się smutna historia Vivienne. Co więcej, w DLC miało pojawić się sekretne zakończenie pozwalające odnaleźć winowajczynię.

Weber przyznał, że gotowy model nimfy został wykorzystany do ukazania Pani Jeziora w misji „Ścieżki przeznaczenia”, dzięki której mogliśmy zdobyć miecz Aerondight. Ten element także uległ zmianie – oryginalny pomysł nie zakładał spotkania z boginią. To pokazuje, jak wiele perturbacji przechodziła produkcja, nim twórcy dotarli do końcowej wersji.

Krew i wino jest drugim, a zarazem ostatnim dużym dodatkiem do Wiedźmina 3. Rozszerzenie zadebiutowało 31 maja 2016 roku na PC oraz konsolach PS4 i Xbox One.

  1. Wiedźmin 3: Krew i wino – poradnik do gry
The Witcher 3: Blood and Wine

Wiedźmin 3: Krew i wino

The Witcher 3: Blood and Wine

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 31 maja 2016

Informacje o Grze
9.3

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

5

Krzysztof Kałuziński

Autor: Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

Postapokaliptyczna gra survivalowa z otwartym światem jawi się graczom jako jedno wielkie oszustwo. Twórcy God Save Birmingham zarzekają się, że jest inaczej

Następny
Postapokaliptyczna gra survivalowa z otwartym światem jawi się graczom jako jedno wielkie oszustwo. Twórcy God Save Birmingham zarzekają się, że jest inaczej

Twórcy Lies of P: Overture zdali sobie sprawę, że potrzebują więcej graczy. Dlatego uczynią soulslike bardziej przystępnym

Poprzedni
Twórcy Lies of P: Overture zdali sobie sprawę, że potrzebują więcej graczy. Dlatego uczynią soulslike bardziej przystępnym

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl