Kultowy quest z dodatku do Wiedźmina 3 mógł być bardziej rozbudowany – jeden z użytkowników narzędzi deweloperskich od CD Projekt Red natrafił na bohaterów wyciętych z Krwi i wina. Do sytuacji odniósł się pracownik studia.
W maju 2024 roku studio CD Projekt Red udostępniło za darmo narzędzia deweloperskie używane podczas prac nad Wiedźminem 3 oraz dodatkami. Okazuje się jednak, że edytor REDkit służy nie tylko do tworzenia modów, ale i jako źródło informacji – jeden z jego użytkowników odnalazł modele rodziców Vivienne de Tabris znanej z DLC Krew i wino, które finalnie nie trafiły do gry. Do ciekawostki odniósł się Philipp Weber, dawniej projektant zadań w polskim studiu, obecnie odpowiadający za narrację w Wiedźminie 4.
Dla przypomnienia, szlachciankę Vivienne możecie kojarzyć z kultowego zadania Pieśń rycerskiego serca. Misja polega na zdjęciu klątwy, przez którą bohaterka zmienia się w hybrydę człowieka oraz wilgi, w innym razie umrze ona w ciągu 7 lat. Co cierpliwsi gracze mogli to zresztą potwierdzić, używając trybu medytacji do przyspieszenia upływu czasu.
Użytkownik serwisu Reddit o pseudonimie InTheZ0n3 ujawnił, że w plikach edytora można natrafić na postacie nazwane po prostu ojciec i matka Vivienne, co sugeruje, że planowano ich udział w Krwi i winie. W ostatecznej wersji kluczową postacią zadania jest jednak jego zleceniodawca – zakochany w szlachciance rycerz Guillaume de Launfal.
Philipp Weber z CD Projekt Red zdradził, że z dodatku wycięto nie tylko rodziców bohaterki. Twórcy usunęli również retrospekcję, w której nienarodzone dziecko wspomnianej dwójki zostaje przeklęte przez zazdrosną o ich miłość nimfę. W ten sposób dowiedzielibyśmy się więcej o tym, od czego zaczęła się smutna historia Vivienne. Co więcej, w DLC miało pojawić się sekretne zakończenie pozwalające odnaleźć winowajczynię.
Weber przyznał, że gotowy model nimfy został wykorzystany do ukazania Pani Jeziora w misji „Ścieżki przeznaczenia”, dzięki której mogliśmy zdobyć miecz Aerondight. Ten element także uległ zmianie – oryginalny pomysł nie zakładał spotkania z boginią. To pokazuje, jak wiele perturbacji przechodziła produkcja, nim twórcy dotarli do końcowej wersji.
Krew i wino jest drugim, a zarazem ostatnim dużym dodatkiem do Wiedźmina 3. Rozszerzenie zadebiutowało 31 maja 2016 roku na PC oraz konsolach PS4 i Xbox One.
The Witcher 3: Blood and Wine
Data wydania: 31 maja 2016
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
5

Autor: Krzysztof Kałuziński
W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.