Wiedźmin 3 – wraz z Krwią i winem nadejdzie patch poprawiający interfejs. Zobacz zmiany, jakie wprowadzi
Przy okazji premiery dodatku Krew i wino studio CD Projekt RED wypuści jeszcze jeden duży patch do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Zostanie w nim zawartych przede wszystkim sporo poprawek interfejsu, które możecie zobaczyć na screenach porównawczych.

- 20-godzinna przygoda rozgrywana na zupełnie nowym obszarze – w bajkowym księstwie Toussaint;
- Możliwość objęcia w posiadanie winnicy (z okazałą rezydencją) i jej rozwijania;
- Nowa talia do Gwinta (Wysp Skellige);
- Wzbogacenie rozwoju postaci o mutacje i nowe przedmioty;
- Spotkanie ze starymi znajomymi z książek Andrzeja Sapkowskiego.
Wiedźmin 3: Dziki Gon był aktywnie poprawiany łatkami mniej więcej do końca 2015 roku i od tamtej pory – od doprowadzenia gry do wersji 1.12 – nie doczekaliśmy się żadnej większej aktualizacji. Na szczęście ulegnie to zmianie wraz z premierą dodatku Krew i wino, bowiem studio CD Projekt RED wypuści przy okazji debiutu rozszerzenia jeszcze jeden duży patch do gry. Na razie nie znamy pełnej listy poprawek, jakie wprowadzi, ale wiemy już, że licznymi modyfikacjami zostaną w nim dotknięte różne okna interfejsu. Deweloper nie tylko zdradził, co zmieni się w tym aspekcie, ale także podzielił się screenami demonstrującymi różnice (poniżej). Niemniej, zanim przejdziemy do ich omawiania, wymieńmy szybko nowości ogólne i takie, których nie zobaczycie na obrazkach:
- Podnosząc nowy dokument (np. książkę), można od razu przeczytać jego treść, bez ręcznego przechodzenia do ekranu ekwipunku i wyszukiwania przedmiotu;
- Przełączanie Znaków w panelu szybkiego wyboru na konsolach stało się łatwiejsze – wystarczy teraz wychylić gałkę w stronę odpowiedniego symbolu i ją puścić, już nie trzeba dodatkowo zatwierdzać decyzji przyciskiem;
- Mapa została wzbogacona o dodatkowe znaczniki i opcje filtrowania.
Zacznijmy od ekranu z najciekawszymi innowacjami – panelu umiejętności. Jak widać powyżej, całość wygląda nieco ładniej, jednak bardziej interesujące jest to, co znalazło się pośrodku ekranu, pomiędzy dotychczasowymi dwunastoma gniazdami na zdolności. Wygląda na to, że gracz będzie mógł aktywować dodatkowe umiejętności – prawdopodobnie będzie miało to związek z mutacjami Profesora Moreau, o których plotkowano od jakiegoś czasu.
Rzucające się w oczy zmiany dotknęły też ekran ekwipunku. Przedmioty różnych rodzajów w obrębie jednej kategorii (w tym przypadku rynsztunku) zostały przejrzyście pogrupowane. Trochę niepokojące jest natomiast połączenie zakładki dokumentów z przedmiotami związanymi z zadaniami (w końcu w jednej i w drugiej trzyma się mnóstwo szpargałów – chyba że ktoś na bieżąco wyprzedaje zdobywane książki), ale można oczekiwać, że i tam siatka uległa estetycznemu podziałowi. Bardziej dotkliwym minusem jest pozbycie się statystyk dotyczących obrażeń od mieczy, pancerza i mocy Znaków (została jedynie żywotność, uzupełniona o toksyczność).
Na szczęście szukanie tych informacji na ekranie szczegółowych statystyk postaci nie będzie tak kłopotliwe jak do tej pory. Już nie trzeba przewijać długiej listy, gdyż dane różnego rodzaju zostały pogrupowane i ujawniają się po podświetleniu odpowiedniej pozycji po lewej stronie. No i przy tym wszystkim znalazło się miejsce na umieszczenie sylwetki Geralta pośrodku.
Mniej rewolucyjne są zmiany na ekranie rzemiosła – największą nowością jest chyba dodanie informacji o tym, które składniki i w jakiej ilości można kupić u odwiedzanego w danym momencie rzemieślnika (na ikonkach przedmiotów). Z drugiej strony powyższy screen daje nam wgląd w kolejną mechaniczną innowację – premie za noszenie elementów ekwipunku należących do jednego zestawu. No i możemy przyjrzeć się Spodniom Wiedźmińskiej Szkoły Kota na nowym, arcymistrzowskim poziomie.
Mamy jeszcze obrazek z panelem handlu – jednak trudno dopatrzeć się na nim istotnych zmian, o których nie wspomnielibyśmy wcześniej.
Na koniec wspomnijmy, że Wiedźmin 3: Krew i wino zadebiutuje 31 maja 2016 roku, oczywiście na PC, PS4 i XOne.
- Graliśmy w Wiedźmina 3: Krew i wino – ależ to będzie dodatek!
- Zanim zagrasz w Wiedźmina 3: Krew i wino – przewodnik po Toussaint
- Kompendium wiedzy o grze Wiedźmin 3: Dziki Gon
- Oficjalna strona internetowa gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
Więcej:Koniec z popularnym trikiem z bombą w CS2. Valve właśnie go znerfiło

Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Zdzichsiu Senator

Zostało gdzieś powiedziane, że będzie możliwość przełączania się pomiędzy interfejsami? Ten nowy jakoś mi nie odpowiada.
zanonimizowany579358 Senator
Akurat dzisiaj pisałem, że jestem ciekaw tych zmian w interfejsie. Prezentuje się to przejrzyściej, zobaczymy jak sprawdzi się w praktyce. Mam nadzieję, że korzystanie z rzemiosła będzie wygodniejsze, bo jeśli ma się tam sporo do zrobienia to można spędzić tam masę czasu skacząc po zakładkach i szukając składników potrzebnych do wytworzenia przedmiotu potrzebnego do wytworzenia przedmiotu potrzebnego do wytworzenia wiedźmińskiej zbroi. Podczas tych przeskoków między oknem handlu (by zobaczyć czy można jakiś składnik kupić u handlarza), ekwipunku czy rozbierania przedmiotów na części można zapomnieć co się chciało zrobić. Zmiana w interfejsie ma też tą zaletę, iż z pewnością będzie delikatne wrażenie grania w nieco inną grę, bo jednak do starego jesteśmy przyzwyczajeni, a do nowego trzeba będzie się przyzwyczaić.
VanDust Generał

Trochę ten interfejs przekombinowany. Czyli jak to było - Postęp ma dwa końce, z jednego polepsza z drugiego pogarsza.... ;)
CyberTron Senator

Jak ktoś mi po 300 godzinach grania nagle zmieni interfejs to mogę być niezadowolony.
No i ciekawe czy dźwignia w zadaniu o rynsztunek niedźwiedzia zacznie w końcu działać u wszystkich.
A.l.e.X Legend

moim zdaniem nowy interfejs wygląda fatalnie, może spełnia lepiej swoją funkcje ale wyglądem przypomina mi kulę w klubie disko z lat 70, kiczowaty.