Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 maja 2016, 17:01

autor: Draug

Wiedźmin 3 – wraz z Krwią i winem nadejdzie patch poprawiający interfejs. Zobacz zmiany, jakie wprowadzi

Przy okazji premiery dodatku Krew i wino studio CD Projekt RED wypuści jeszcze jeden duży patch do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Zostanie w nim zawartych przede wszystkim sporo poprawek interfejsu, które możecie zobaczyć na screenach porównawczych.

Już za trzy tygodnie zabierzemy się z Geraltem na kolejną wielką przygodę. - Wiedźmin 3 – wraz z Krwią i winem nadejdzie patch poprawiający interfejs. Zobacz zmiany, jakie wprowadzi - wiadomość - 2016-05-10
Już za trzy tygodnie zabierzemy się z Geraltem na kolejną wielką przygodę.
Jakie atrakcje czekają na nas w Wiedźminie 3: Krwi i winie?
  • 20-godzinna przygoda rozgrywana na zupełnie nowym obszarze – w bajkowym księstwie Toussaint;
  • Możliwość objęcia w posiadanie winnicy (z okazałą rezydencją) i jej rozwijania;
  • Nowa talia do Gwinta (Wysp Skellige);
  • Wzbogacenie rozwoju postaci o mutacje i nowe przedmioty;
  • Spotkanie ze starymi znajomymi z książek Andrzeja Sapkowskiego.

Wiedźmin 3: Dziki Gon był aktywnie poprawiany łatkami mniej więcej do końca 2015 roku i od tamtej pory – od doprowadzenia gry do wersji 1.12 – nie doczekaliśmy się żadnej większej aktualizacji. Na szczęście ulegnie to zmianie wraz z premierą dodatku Krew i wino, bowiem studio CD Projekt RED wypuści przy okazji debiutu rozszerzenia jeszcze jeden duży patch do gry. Na razie nie znamy pełnej listy poprawek, jakie wprowadzi, ale wiemy już, że licznymi modyfikacjami zostaną w nim dotknięte różne okna interfejsu. Deweloper nie tylko zdradził, co zmieni się w tym aspekcie, ale także podzielił się screenami demonstrującymi różnice (poniżej). Niemniej, zanim przejdziemy do ich omawiania, wymieńmy szybko nowości ogólne i takie, których nie zobaczycie na obrazkach:

  • Podnosząc nowy dokument (np. książkę), można od razu przeczytać jego treść, bez ręcznego przechodzenia do ekranu ekwipunku i wyszukiwania przedmiotu;
  • Przełączanie Znaków w panelu szybkiego wyboru na konsolach stało się łatwiejsze – wystarczy teraz wychylić gałkę w stronę odpowiedniego symbolu i ją puścić, już nie trzeba dodatkowo zatwierdzać decyzji przyciskiem;
  • Mapa została wzbogacona o dodatkowe znaczniki i opcje filtrowania.

Zacznijmy od ekranu z najciekawszymi innowacjami – panelu umiejętności. Jak widać powyżej, całość wygląda nieco ładniej, jednak bardziej interesujące jest to, co znalazło się pośrodku ekranu, pomiędzy dotychczasowymi dwunastoma gniazdami na zdolności. Wygląda na to, że gracz będzie mógł aktywować dodatkowe umiejętności – prawdopodobnie będzie miało to związek z mutacjami Profesora Moreau, o których plotkowano od jakiegoś czasu.

Rzucające się w oczy zmiany dotknęły też ekran ekwipunku. Przedmioty różnych rodzajów w obrębie jednej kategorii (w tym przypadku rynsztunku) zostały przejrzyście pogrupowane. Trochę niepokojące jest natomiast połączenie zakładki dokumentów z przedmiotami związanymi z zadaniami (w końcu w jednej i w drugiej trzyma się mnóstwo szpargałów – chyba że ktoś na bieżąco wyprzedaje zdobywane książki), ale można oczekiwać, że i tam siatka uległa estetycznemu podziałowi. Bardziej dotkliwym minusem jest pozbycie się statystyk dotyczących obrażeń od mieczy, pancerza i mocy Znaków (została jedynie żywotność, uzupełniona o toksyczność).

Na szczęście szukanie tych informacji na ekranie szczegółowych statystyk postaci nie będzie tak kłopotliwe jak do tej pory. Już nie trzeba przewijać długiej listy, gdyż dane różnego rodzaju zostały pogrupowane i ujawniają się po podświetleniu odpowiedniej pozycji po lewej stronie. No i przy tym wszystkim znalazło się miejsce na umieszczenie sylwetki Geralta pośrodku.

Mniej rewolucyjne są zmiany na ekranie rzemiosła – największą nowością jest chyba dodanie informacji o tym, które składniki i w jakiej ilości można kupić u odwiedzanego w danym momencie rzemieślnika (na ikonkach przedmiotów). Z drugiej strony powyższy screen daje nam wgląd w kolejną mechaniczną innowację – premie za noszenie elementów ekwipunku należących do jednego zestawu. No i możemy przyjrzeć się Spodniom Wiedźmińskiej Szkoły Kota na nowym, arcymistrzowskim poziomie.

Mamy jeszcze obrazek z panelem handlu – jednak trudno dopatrzeć się na nim istotnych zmian, o których nie wspomnielibyśmy wcześniej.

Na koniec wspomnijmy, że Wiedźmin 3: Krew i wino zadebiutuje 31 maja 2016 roku, oczywiście na PC, PS4 i XOne.