Po 9 latach bramy wielkiego pałacu w Wiedźminie 3: Krwi i winie w pełni stanęły otworem. To perła najpiękniejszego regionu w grze
Pałac Beauclair to miejsce znane każdemu, kto grał w Wiedźmina 3: Krew i Wino. Teraz jego wnętrze jest wreszcie dostępne do zwiedzenia. Wszystko za sprawą moda.

O tym, że moderzy potrafią czynić cuda, przekonaliśmy się nieraz. Niejednokrotnie informowaliśmy Was bowiem o różnych, imponujących projektach stworzonych przez fanów. Teraz pora na kolejną wiadomość tego typu. Pewien internauta stworzył bowiem w pełni dostępny dla graczy Pałac Beauclair w Wiedźminie 3: Krew i Wino. Tym samym po raz pierwszy od 9 lat mamy okazję przyjrzeć się temu miejscu z bliska.
Jak zapewne pamiętacie, Wiedźmin 3: Krew i Wino zabiera nas do Księstwa Toussaint. Najważniejszym budynkiem w tym regionie jest Pałac Beauclair, czyli siedziba Anny Henrietty. Niestety, eksploracja tego miejsca w grze jest mocno ograniczona. Teraz z pomocą przychodzi internauta OlivierR45455566465.
- Opracowany przez niego mod pozwala na zwiedzenie wnętrza pałacu. Wśród pomieszczeń, do których możemy zajrzeć, są między innymi sypialnia księżnej, główna wieża, sala tronowa oraz biblioteka. Oczywiście na korytarzach spotkamy również NPC.
- Oprócz tego autor moda dodał efekty dźwiękowe pogłębiające imersję.
- Oczywiście nie stworzył on wnętrz według własnej fantazji. Wszystko zostało opracowane w taki sposób, by było zgodne z książkami.
Trzeba przyznać, że jest to dość ambitny projekt, który prezentuje się naprawdę ładnie, co zresztą docenili fani Wiedźmina, komentując mod w serwisie Nexus Mods. Jeśli chcecie na własną rękę zwiedzić Pałac Beauclair, modyfikację pobierzecie właśnie z tego portalu.

Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- CD Projekt RED
- mody / fanowskie projekty (gry)
- polskie gry
- gry RPG
- Wiedźmin (marka)
- PC
Komentarze czytelników
Link Senator

To tylko kolejny przykład, że otwarty świat w większości gry to tylko iluzja. Tak jak wiele wybory w wielu grach. Nie raz trafiamy na niewidzialne bariery nie do przejścia, nawet jeśli mamy odpowiednie umiejętności dla bohatera. Nie można odwiedzić wszystkie interesujące lokacji w przeciwieństwie do Gothic 1-2.
Owszem, nie ma sensu jest odwiedzić wszystkie domy w każdym świecie, bo to nuda i strata czasu, np. zwykłe domy w Fable 3, albo wiele jaskinie i domy w Morrowind, co są nic nie warte uwagi. Ale nie raz boli mnie fakt, że nie mogę odwiedzić niektóre lokacji, co są ciekawe i atrakcyjne, np. Polis w Metro 2033, albo pałac w Wiedźmin 3. Albo niektóre budynki w Cyberpunk 2077. Ile gry z ciekawe światy mają zmarnowane potencjały?