Miniony tydzień na polskim rynku gier był wyjątkowo spokojny. Poznaliśmy wyniki sprzedaży magazynów branżowych w 2015 roku, sieć sklepów Lidl ruszyła z promocją tytułów firmy CDP.pl, a studio CD Projekt RED dodało dwie kolejne statuetki do kolekcji nagród zdobytych przez Wiedźmina 3.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.
W marketach sieci Lidl ruszyła promocja obejmująca dwie znane serie gier wydawane w naszym kraju przez firmę CDP.pl. Dzięki niej można taniej nabyć całą trylogię Wiedźmin oraz kilka odsłon cyklu LEGO. Produkcje są dostępne w wersjach na pecety oraz PlayStation 4, PlayStation 3 i Xbox 360.
Promocja obowiązuje we wszystkich sklepach Lidl w całej Polsce aż do wyczerpania zapasów.
W zeszłym tygodniu, podczas konferencji GDC 2016, rozdano nagrody Game Developers Choice Awards. Wiedźmin 3: Dziki Gon wygrał w dwóch kategoriach – gra roku oraz najlepsza technologia.
Równocześnie dowiedzieliśmy się, że dzięki tym dwóm statuetkom przebój studia CD Projekt RED stał się najbardziej utytułowaną grą w historii branży. Produkcja może się bowiem pochwalić 251 nagrodami kategorii Gry Roku, pokonując tym samym poprzedniego rekordzistę, czyli The Last of Us, które zgromadziło „jedynie” 249.
Warto dodać, że Marcin Iwiński, współzałożyciel CD Projektu, wytłumaczył powody wielkiego sukcesu Wiedżmina 3. Według niego na taką, a nie inną popularność gry wpłynęły przede wszystkim trzy elementy. Pierwszym jest fakt, że studiu CD Projekt RED udało się stworzyć świetny tytuł, drugim, że jest to wartościowa propozycja dla graczy, a trzecim, że deweloper komunikuje się bezpośrednio z fanami.

Organizatorzy konferencji Digital Dragons 2016 poinformowali, że do listy gości dołączył Feargus Urquhart, czyli szef specjalizującego się w grach RPG studia Obsidian Entertainment. Swoją obecność na imprezie wcześniej potwierdził również Chris Avellone z tego samego zespołu.
Przypomnijmy, że Digital Dragons 2016 odbędzie się w dniach 16 – 17 maja na Kazimierzu w budynku Starej Zajezdni i w Muzeum Inżynierii Miejskiej. Bilety można nabyć do 15 kwietnia w cenie 599 zł (Dev Pass) i 799 zł (Business Pass). Później ich koszt wzrośnie do 699 zł i 999 zł.

Serwis Wirtualnemedia.pl opublikował zestawienie wyników polskich magazynów branżowych za cały miniony rok, opracowane na bazie danych zgromadzonych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Liderem okazało się oczywiście CD-Action, którego średnia miesięczna sprzedaży wyniosła 79 tys. egzemplarzy, co stanowi spadek o 2,69 procent w porównaniu z 2014 r.
Najgorzej radzi sobie magazyn Chip, którego średnia miesięczna sprzedaż spadła o 25,50 procent – do 10,6 tys. egzemplarzy.
Opublikowano także wyniki za grudzień zeszłego roku. Tutaj również liderem okazało się CD-Action, a na samym końcu peletonu znalazł się Chip.

5

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.