Wiedźmin 3: Dziki Gon z dwiema kolejnymi nagrodami. Podczas Game Developers Choice Awards produkcja polskiego CD Projekt RED została uznana za grę roku i wyróżniona za najlepszą technologię.

Co prawda już za dwa miesiące minie rok od momentu, kiedy Wiedźmin 3: Dziki Gon zawitał na sklepowe półki, jednak nie przeszkadza to produkcji CD Projekt RED w dalszym zbieraniu wszelkiego rodzaju nagród. Podczas konferencji GDC 2016 w San Francisco dzieło polskiego studia zdobyło statuetkę Game Developers Choice Awards dla najlepszej gry ubiegłego roku.
Deweloperzy z CD Projekt RED zostali także nagrodzeni za najlepszą technologię – chodzi oczywiście o autorski silnik REDengine, który odpowiada za imponujący tak rozmiarami, jak i swoim pięknem świat trzeciego Wiedźmina. Warto zauważyć, że Dziki Gon to jedyny wysokobudżetowy tytuł, wyróżniony podczas rozdania Game Developers Choice Awards – zabrakło takich hitów jak Fallout 4, Bloodborne czy Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, a statuetki wędrowały głównie do gier niezależnych. Aż trzy z nich trafiły w ręce twórców Her Story (za innowację, najlepszą historię oraz najlepszą produkcję na urządzenia przenośne i mobilne), dwie zaś do Moon Studios za Ori and the Blind Forest (za najlepszy debiut oraz styl wizualny). Pełną listę nagród znajdziecie poniżej.

Wraz z Game Developers Choice Awards powoli kończą się coroczne nagrody, na których CD Projekt RED mógłby zebrać jakieś trofea (zostały jeszcze chociażby statuetki BAFTA), ale zdobycze studia i tak są imponujące. Wiedźmin 3: Dziki Gon był wyróżniany podczas The Game Awards, gali D.I.C.E., Golden Joystick Awards i wielu innych konferencji oraz festiwali. A przygoda Geralta z Rivii wcale się jeszcze definitywnie nie skończyła – w przeciągu najbliższych miesięcy zadebiutować ma drugi, po świetnie przyjętych Sercach z kamienia, dodatek o tytule Krew i wino.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
18

Autor: Jakub Mirowski
Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.