Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 czerwca 2010, 13:35

autor: Aleksander Kaczmarek

Peter Molyneux o rewolucyjnych zmianach w Fable III

Deweloperzy gier niezwykle rzadko przyznają się publicznie do popełnionych błędów. Peter Molyneux, twórca takich gier jak Dungeon Keeper czy Black&White, należy do wyjątków. W rozmowie z Charliem Barrattem z serwisu GamesRadar otwarcie skrytykował on niedociągnięcia Fable II, zapowiadając zmiany w trzeciej odsłonie serii.

Deweloperzy gier niezwykle rzadko przyznają się publicznie do popełnionych błędów. Peter Molyneux, twórca takich gier jak Dungeon Keeper czy Black&White, należy do wyjątków. W rozmowie z Charliem Barrattem z serwisu GamesRadar otwarcie skrytykował on niedociągnięcia Fable II, zapowiadając zmiany w trzeciej odsłonie serii.

Peter Molyneux o rewolucyjnych zmianach w Fable III - ilustracja #1

Szef Lionhead Studios słynie z tego, że często mówi więcej, niż nakazywałaby dyplomacja. Tak było chociażby wtedy, gdy zarzucił on Microsoftowi, że wprowadza w błąd graczy, prezentując przestarzałe materiały poświęcone kontrolerowi Kinect (Project Natal).

Podczas niedawno zakończonych targów E3 w Los Angeles nie przebierając w słowach Molyneux odniósł się też do gry Fable II, której fabuła, mapa, interfejs czy tryb kooperacji były – jego zdaniem - śmieciami. Elementy te mają być zdecydowanie bardziej dopracowane w kolejnej części serii. Serwis gamesradar pokusił się o krótkie zestawienie niedoskonałości Fable II, które naprawione zostaną w „trójce”.

Peter Molyneux o rewolucyjnych zmianach w Fable III - ilustracja #2

Kto pamięta o czym było Fable II?

Na pierwszy ogień poszła fabuła. W Fable II nie była ona porywająca i większość graczy, którzy ukończyli grę, zdążyła już zapomnieć większość jej wątków. Zupełnie inaczej ma być w Fable III, gdzie pojawią się dwa wiodące motywy. Pierwszy dotyczyć będzie rewolty, jaką mieszkańcy Albionu, podejmą przeciwko władającemu krainą tyranowi. W drugim gracz – już jako władca – poprowadzi swój lud i spróbuje zapobiec groźbie ze strony wrogiej nacji.

Fable to nie Excell

Innym elementem znacząco różniącym Fable II i III będzie interfejs gry oraz mapa. Twórcy gry postanowili odejść od schematu powielanego przez wiele produkcji z gatunku rpg. To oznacza koniec z otwieraniem dziesiątek okien menu i wertowaniem przypominających arkusz kalkulacyjny list ekwipunku. W Fable III zastąpi je miejsce zwane Sanctuary, pełniące rolę domostwa głównego bohatera. Tam znajdzie się m.in. skarbiec, zbrojownia i garderoba, a pomocą w doborze odpowiedniego rynsztunku posłuży wierny lokaj (któremu głosu użyczy aktor John Cleese). Nowością w serii będzie żyjąca mapa, która z czasem pozwoli graczowi śledzić wszystko, co dzieje się w jego królestwie.

Peter Molyneux o rewolucyjnych zmianach w Fable III - ilustracja #3

Mój miecz nazywa się Morderca Edków

Pod względem arsenału dostępnej broni i wyposażenia Fable II znalazło się w ścisłej czołówce gier rpg. Mimo to gracze domagali się jeszcze więcej. Peter Molyneux i jego ludzie postanowili jednak przedłożyć jakość nad ilość. Liczba dostępnego oręża w Fable III zostanie znacznie ograniczona. Zamiast tego broń zacznie ewoluować wraz z bohaterem. Nie tylko będzie ona stawać się coraz potężniejszym narzędziem w jego rękach, ale także zmieni swój wygląd (pojawią się np. różnego rodzaju inskrypcje), a z czasem być może zyska nawet własne imię, zgodne z tym do czego i w jaki sposób jest wykorzystywana.

Na wygląd trzeba zapracować

Ewolucja wyglądu głównego bohatera w Fable II była zależna przede wszystkim od dokonywanych wyborów. Gracze mieli więc nikły wpływ na prezencję awatara. W Fable III w znacznie większym stopniu sposób kierowania poczynaniami postaci przełoży się na jej wygląd. Przykładowo, jeżeli ktoś preferować będzie broń strzelecką, sylwetka bohatera stanie się z czasem bardziej smukła, jeżeli broń białą – bardziej umięśniona itd.

Peter Molyneux o rewolucyjnych zmianach w Fable III - ilustracja #4

Kooperacyjna dynastia

Tryb kooperacji w Fable II był i tyle dobrego można o nim powiedzieć. Drugi uczestnik zabawy musiał ograniczyć się do z góry zdefiniowanej postaci pomocnika głównego bohatera. W Fable III towarzysz będzie miał znacznie większą swobodę i wpływ na fabułę. Twórcy gry zadbają przede wszystkim o to, by można było importować własne postaci. Ważną rolę odegrają też relacje między graczami. Molyneux zapowiedział, że w trybie kooperacji możliwe będzie nawet założenie własnej dynastii i spłodzenie – rzecz jasna wirtualnych – potomków. Nic też nie stoi na przeszkodzie, by każdy z graczy przeżywał własne przygody w Albionie.

Przypomnijmy, że europejska premiera Fable III zaplanowana została na 29 października. Gra ukaże się w wersji na komputery PC oraz konsolę Xbox 360. Więcej informacji o najnowszej produkcji Lionhead Studios dowiecie się z lektury zapowiedzi a także oglądając materiał wideo z rozgrywki zarejestrowany przez wysłanników serwisu tvgry.pl na tegoroczne targi E3.