Według raportu GDC pecety są zdecydowanie najpopularniejszą platformą wśród deweloperów gier. Wsparcie dla PlayStation 5 jest o ponad połowę mniejsze.
Kilka dni temu pisaliśmy o raporcie analitycznym, wedle którego pecety to jedyny segment rynku gier, jaki w ostatnich latach odnotowywał regularny wzrost. Teraz do sieci trafił coroczny raport grupy GDC, opisujący stan branży i zawarte w nim informacje również potwierdzają, jak doskonale radzą sobie pecety.
Dominacja pecetów jest tym bardziej imponująca, gdy porówna się je z innymi sprzętami do gier. Drugą najpopularniejszą platformą jest bowiem PlayStation 5, które wspiera jedynie 38% deweloperów biorących udział w ankiecie.
# | Platforma: | Udział w projektach, nad którymi pracują obecnie ankietowani deweloperzy: |
1. | PC | 80% |
2. | PlayStation 5 | 38% |
3. | Xbox Series X/S | 34% |
4. | Android | 29% |
5. | iOS | 28% |
6. | Mac | 23% |
7. | Nintendo Switch | 20% |
8. | Gry przeglądarkowe | 16% |
9. | VR/AR | 14% |
10. | Linux | 12% |
11. | Nintendo Switch 2 | 8% |
Wsparcie dla pecetów rosło więc od wielu lat, ale dosyć spokojnie – o kilka procent rocznie. Tym razem jednak wystrzeliło w górę. GDC przyznaje, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, czego jest to zasługą. Jako jeden z możliwych powodów podawana jest coraz większa popularność przenośnych platform typu Steam Deck.
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.