Z raportu grupy Epyllion wynika, że na rynku gier jedyną kategorią, która zanotowała dobry wzrost w ostatnich kilku latach, są pecety.
Grupa analityczna Epyllion opublikowała raport opisujący obecny stan rynku gier. Wynika z niego, że pecety dawno już wyprzedziły konsole, a dystans między tymi dwiema kategoriami z roku na rok staje się coraz większy.
W raporcie znalazły się także ciekawe dane o rosnącym znaczeniu rynku chińskiego. Obecnie obywatele z tego kraju są największą grupą użytkowników Steama. Ponadto gry tworzone w tym kraju są coraz popularniejsze poza jego granicami. W 2011 roku raptem 0,5% światowych przychodów z gier przypadało na produkcje z Chin, podczas gdy w 2024 r. było to już 13%. Najlepszym tego przykładem jest Genshin Impact, które przyniosło ponad 9 mld dolarów przychodów.
Obecnie na rynku gier dominują urządzenia mobilne – produkcje na nie generują 55% wszystkich przychodów. Jednak nawet tutaj zanotowano spadek o 8% w porównaniu z rekordowym 2021 rokiem. Wynika to nie tylko z końca pandemii, ale również tego, że media społecznościowe (zwłaszcza TikTok) zajmują coraz więcej czasu swoim użytkownikom, przez co zostawiają go mniej na gry.
1

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.