Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 9 grudnia 2004, 19:09

autor: Daniel Sodkiewicz

Obiektywne spojrzenie na gry komputerowe w 2004 i 2005

Seriws HomeLAN przeprowadził wywiad z Jussi Laakkonen, jednym z twórców gier komputerowych, ukrywających się pod nazwą swojej firmy – Bugbear Entertainment. Programistę poproszono o skomentowanie sytuacji na rynku gier w roku 2004 i zapytano o jego wizje rozwoju multimediów w następnym roku.

Seriws HomeLAN przeprowadził wywiad z Jussi Laakkonen, jednym z twórców gier komputerowych, ukrywających się pod nazwą swojej firmy – Bugbear Entertainment. Programistę poproszono o skomentowanie sytuacji na rynku gier w roku 2004 i zapytano o jego wizje rozwoju multimediów w następnym roku.

Obiektywne spojrzenie na gry komputerowe w 2004 i 2005 - ilustracja #1

HomeLAN: jakie wydarzenie na rynku gier w roku 2004 można zaliczyć do najbardziej znaczących?

Jussi Laakkonen: zdumiewające jest to, ile świetnych tytułów pojawia się obecnie, w okresie jesieni i nadchodzących świąt. Konkurencja jest na tyle duża, a rynek tak nieprzewidywalny, iż wielu wydawców zapewne wstrzyma się z publikacją pochopnych i wyssanych z palca raportów zawierających prognozy przewidywanych zysków na następny rok. Konsumenci najzwyczajniej w świecie, nie będą w stanie ze względów finansowych nabyć wszystkich godnych uwagi tytułów. HL2, Halo 2, GTA: SA, lista gier jakich zakupu trudno sobie odmówić jest długa.

HomeLAN – Nie biorąc pod uwagę gier jakie wyszły spod waszej ręki, który program wydany w 2004 roku uważacie za najlepszy?

Jussi Laakkonen – Definitywnie Half-Life 2. Niewiarygodnie dopracowana technika przedstawienia świata, fizyki, animacja twarzy i samo zaprojektowanie rozgrywki, sprawia, że HL2 to naszym zdaniem najlepszy produkt 2004 roku.

HomeLAN – A jaka gra wydana w 2004 okazała się waszym zdaniem największym rozczarowaniem?

Jussi Laakkonen - Doom 3, ponieważ finalna wersja gry nie zaspokoiła zapowiedzi i oczekiwań względem tego tytułu. Oczywiście Doom 3 to dobra gra, niemniej jednak nie jest on tym, na co wszyscy czekali.

HomeLAN – Spójrzmy teraz w przyszłość. Na jaką grę, której premiera zapowiadana jest na rok 2005, najbardziej czekacie?

Jussi Laakkonen – Nie mamy konkretnych faworytów, jeżeli jednak musiałbym coś wskazać, to byłby to jakiś tytuł na Xboxa.

HomeLAN – Jakich tendencji, wydarzeń i trendów możemy spodziewać się w roku 2005 w przemyśle gier?

Jussi Laakkonen – Ciekawie będzie zapewne na linii „konsolowego frontu”, np. jak zareaguje Sony na Xbox 2. Z zainteresowaniem będę się też przyglądał losom PSP i DS.

HomeLAN – Na koniec, kilka słów podsumowujących mijający i prognozujących nadchodzący rok.

Jussi Laakkonen - To był rok z duża ilością ultra świetnych produkcji, wydanych szczególnie w okresie jesiennym i zimowym. Przyszły rok będzie ukierunkowywał rynek w stronę inwestycji w sprzęt komputerowy, a konsumenci pomyślą zapewne o zmianie podzespołów i zakupie nowych „kombajnów” do multimedialnej rozrywki.

Więcej informacji: