Neverwinter - Cryptic ujawnia nowe informacje i pierwsze screeny

Studio Cryptic zapowiedziało kooperacyjne sieciowe RPG Neverwinter prawie rok temu. Potem jednak o tej produkcji było wyjątkowo cicho. Dopiero teraz, przy okazji E3 twórcy wreszcie podzielili się ze światem nowymi informacjami oraz pierwszymi materiałami graficznymi.

Adrian Werner

3

Studio Cryptic zapowiedziało kooperacyjne sieciowe RPG Neverwinter prawie rok temu. Potem jednak o tej produkcji było wyjątkowo cicho. Dopiero teraz, przy okazji E3 twórcy wreszcie podzielili się ze światem nowymi informacjami oraz pierwszymi materiałami graficznymi.

Neverwinter - Cryptic ujawnia nowe informacje i pierwsze screeny - ilustracja #1

Na początek Jack Emmert (szef Cryptic) wyjaśnił dlaczego gra nie została zatytułowana Neverwinter Nights 3. Powodem są dosyć spore różnice pomiędzy nowym projektem, a dwoma poprzednimi produkcjami autorstwa BioWare oraz Obsidian Entertainment. W przypadku Neverwinter nacisk położono głównie na kooperacyjną zabawę prze Internet. Odmienna jest również mechanika zabawy.

Większość akcji gry toczyć się będzie wewnątrz tytułowego miasta oraz w kanałach i lochach pod nim, choć od czasu do czasu wyjdziemy też poza mury tej metropolii. Opowieść rozpoczyna się sto lat po wydarzeniach z serii Neverwinter Nights. Potężna erupcja wulkanu zniszczyła większość dzielnic i teraz przybyłe z daleka obce frakcje próbują odbudować dawną świetność tego miejsca. Sporą część fabuły napędzać ma konflikt pomiędzy zwolennikami przywrócenia starego porządku, a tymi, którzy kataklizm uznają za doskonałą okazję do rozpoczęcia od zera.

Neverwinter - Cryptic ujawnia nowe informacje i pierwsze screeny - ilustracja #2

Studio Cryptic znane jest z gier MMO, jednak Neverwinter nie należy do tego gatunku. Zamiast tego mamy do czynienia z action-RPG z rozbudowanymi elementami sieciowymi. Pojawią się domy aukcyjne, banki oraz sekcje, w których będziemy mogli wejść w interakcje z dużymi grupami innych graczy. Mimo to, większość czasu spędzimy na wypełnianiu zadań z niewielką drużyną przyjaciół. Jeśli ich braknie, to towarzyszyć nam mają posłuszne naszym rozkazom postacie sterowane przez komputer. Gra sama dopasuje poziom trudności do liczebności i siły bohaterów. Dostępna będzie rozbudowana kampania, ale nikt nie będzie nas zmuszał do brania w niej udziału.

W dniu premiery dostępnych ma być pięć klas (Wizard, Fighter, Rogue, Ranger i Cleric), choć liczba ta może ulec jeszcze zmianie. W przyszłości wybór profesji ulegnie naturalnie zwiększeniu. Walka ma być bardziej dynamiczna. W przeciwieństwie do gier BioWare nie pojawi się aktywna pauza, choć twórcy obiecują, że odniesienie sukcesu wymagać ma stosowania różnorodnych taktyk. Natomiast tym, co powróci będzie możliwość tworzenia własnych przygód i dzielenia się nimi z reszta społeczności. Cryptic dokłada wszelkich starań, by cały ten proces uczynić wyjątkowo prostym. Początkujący gracze będą mogli składać poziomy z gotowych pokoi i po prostu umieszczać nich wybrane przez siebie potwory. Oczywiście doświadczeni fani misji wykorzystają bardziej zaawansowane funkcje edytorów.

Neverwinter - Cryptic ujawnia nowe informacje i pierwsze screeny - ilustracja #3

Neverwinter wyposażony zostanie w przeglądarkę przygód, dzięki której szybko odnajdziemy interesujące nas misje. Gracze sami będą oceniali dokonania innych, można też będzie sortować materiały według popularności czy daty publikacji. Możliwe, że w przyszłości pojawi się opcja sprzedawania własnych wytworów.

Gra tworzona jest wyłącznie z myślą o pecetach. Na chwilę obecną nie podano żadnej, nawet przybliżonej daty premiery. Zainteresowanym polecamy obejrzenie sporych rozmiarów galerii screenów na serwisie IGN:

Neverwinter

Neverwinter

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 20 czerwca 2013
Neverwinter - Encyklopedia Gier
7.0

GRYOnline

7.5

Gracze

7.8

Steam

7.3

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

1

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Xbox 360 zapisze dane w chmurze

Następny
Xbox 360 zapisze dane w chmurze

The Elder Scrolls V: Skyrim - pierwszy film z rozgrywki

Poprzedni
The Elder Scrolls V: Skyrim - pierwszy film z rozgrywki

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl