Napady i deathmatch w Cyberpunk 2077 - multiplayer w kodzie gry
Multiplayer w grze Cyberpunk 2077 to wciąż odległa przyszłość, ale mamy już pierwsze informacje na jego temat. Dane w kodzie produkcji sugerują m.in. obecność napadów rodem z Grand Theft Auto Online oraz trybu deathmatch.

Po – co tu kryć – nieco rozczarowującym debiucie Cyberpunka 2077 większość graczy prędzej wygląda zapowiedzianych aktualizacji z poprawkami aniżeli dodatkowej zawartości, nie mówiąc nawet o trybie wieloosobowym. Niemniej w plikach gry znaleziono już informacje na temat planowanego multiplayera w grze, o czym doniósł serwis Dark Side of Gaming. Źródło strony prosiło o zachowanie anonimowości, mimo że dostęp do tych danych może uzyskać każdy, kto zajrzy do pliku wykonywalnego Cyberpunka 2077. Podkreślamy jednak: nie wszystko, co znajduje się w kodzie gry, może zostać wykorzystane przez twórców. Dlatego na razie lepiej traktować to jako ciekawostkę niż faktyczne szczegóły trybu wieloosobowego.
Za jedną z ważniejszych kwestii wypada uznać obecne tryby gry. W pliku Cyberpunka 2077 na razie znaleziono wzmianki na temat dwóch wariantów rozgrywki sieciowej. Pierwszym z nich są napady w stylu Grand Theft Auto Online, w których gracze najwyraźniej będą podzieleni na klasy („MP.Heist.SetPlayerCharacterClass”) pokroju netrunnera oraz skrytobójcy. Jedna z linijek sugeruje także, że uczestnicy będą musieli zgromadzić się w określonym punkcie, nim będą mogli rozpocząć misję.
Drugi tryb znaleziony w kodzie Cyberpunka 2077 to deathmatch. Tu nie mamy zbyt wielu informacji, lecz – bądźmy szczerzy – klasyczny DM raczej nie wymaga żadnych wyjaśnień. Jedyną ciekawostkę stanowią komunikaty towarzyszące zabójstwom, takie jak „Twój pocisk okazał się silniejszy niż głowa [nazwa zabitego gracza]”, „Wow! Sam się zabiłeś... Brawo” czy „Twój pocisk był silniejszy niż twoje poczucie własnej wartości”.
DSOG donosi także, że niektóre fragmenty kodu sugerują oparcie trybu wieloosobowego wyłącznie na połączeniu peer-to-peer. Serwis uważa, że może to świadczyć o braku wsparcia dla serwerów dedykowanych. Jednak tak on, jak i my podkreślamy – nie ma żadnej gwarancji, że którykolwiek z fragmentów kodu zostanie wykorzystany w ostatecznej wersji multiplayera. Tego zresztą nie ujrzymy jeszcze bardzo długo, skoro przy okazji ostatniego opóźnienia mówiono o pojawieniu się trybu wieloosobowego w „jeszcze odleglejszej przyszłości”.
- Oficjalna strona gry Cyberpunk 2077
- Recenzja gry Cyberpunk 2077 - samuraju, masz świetne RPG do ogrania
- Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju
- Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
- Wszystko o Cyberpunk 2077
- Cyberpunk 2077 grą roku według redakcji GRYOnline.pl
- Cyberpunk 2077 triumfuje w głosowaniu czytelników GRYOnline.pl na Grę Roku 2020

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
mdradekk Konsul
"Fragmenty multiplayer w kodzie CP 2077 - GTA 6 już blisko?"
Sarafan Konsul

Z chęcią ujrzałbym raczej kolejną singlową część CP2077 lub Wiedźmina 4 niż multik CP2077. Obawiam się, że gra może nie wyróżnić się na tle zalewu innych produkcji sieciowych. Jej wydanie obarczone jest sporym ryzykiem, a w świetle kontrowersji, które wzbudził singlowy CP2077, to ryzyko tylko się pogłębia. Dodatkowo trzeba brać pod uwagę fakt, że Redzi nie mają żadnego doświadczenia w tworzeniu tego typu gier. Wiedźmin 4 jest najbezpieczniejszą opcją zarówno dla graczy, jak i dla inwestorów.
tumir88 Centurion
Architektura oparta na p2p.... No to o prawdziwym MMO na które zasługuje uniwersum CP moźemy zapomnieć. Szkoda, po REDach spodziewałem się rasowego MMORPG w stylu Ultimy albo trybu mistrza gry jak w NWN a dostniemy podróbę GTA Online...
Sarrivin Junior

Już tłumaczę: jeśli ktokolwiek chce taką duża grę wydać w multi prędzej niż za kolejne 3-6 lat, to musi pisać jej silnik tak, by od razu działała w trybie wieloosobowym. A to dlatego, że zupełnie inaczej pisze się kod singlowy, a inaczej do wersji online. I bez porównania więcej z tym pracy i zachodu.
Stąd, zupełnie nie dziwi że gra jest od początku przygotowana do nadchodzącego (być może) trybu na poziomie podstawowym kodu źródłowego, zapewne też w sposób modularny.
ZginaczDusz Chorąży

Czyżby pierwszy powód żeby tę grę kupić??? - Jeśli tak to oczywiście tylko w wersji pudełkowej żeby mieć pamiątkę z tejcałej dramy XD na półce w honorowym miejscu!