Napady i deathmatch w Cyberpunk 2077 - multiplayer w kodzie gry

Multiplayer w grze Cyberpunk 2077 to wciąż odległa przyszłość, ale mamy już pierwsze informacje na jego temat. Dane w kodzie produkcji sugerują m.in. obecność napadów rodem z Grand Theft Auto Online oraz trybu deathmatch.

Jakub Błażewicz

Napady i deathmatch w Cyberpunk 2077 - multiplayer w kodzie gry.
Napady i deathmatch w Cyberpunk 2077 - multiplayer w kodzie gry.

Po – co tu kryć – nieco rozczarowującym debiucie Cyberpunka 2077 większość graczy prędzej wygląda zapowiedzianych aktualizacji z poprawkami aniżeli dodatkowej zawartości, nie mówiąc nawet o trybie wieloosobowym. Niemniej w plikach gry znaleziono już informacje na temat planowanego multiplayera w grze, o czym doniósł serwis Dark Side of Gaming. Źródło strony prosiło o zachowanie anonimowości, mimo że dostęp do tych danych może uzyskać każdy, kto zajrzy do pliku wykonywalnego Cyberpunka 2077. Podkreślamy jednak: nie wszystko, co znajduje się w kodzie gry, może zostać wykorzystane przez twórców. Dlatego na razie lepiej traktować to jako ciekawostkę niż faktyczne szczegóły trybu wieloosobowego.

Za jedną z ważniejszych kwestii wypada uznać obecne tryby gry. W pliku Cyberpunka 2077 na razie znaleziono wzmianki na temat dwóch wariantów rozgrywki sieciowej. Pierwszym z nich są napady w stylu Grand Theft Auto Online, w których gracze najwyraźniej będą podzieleni na klasy („MP.Heist.SetPlayerCharacterClass”) pokroju netrunnera oraz skrytobójcy. Jedna z linijek sugeruje także, że uczestnicy będą musieli zgromadzić się w określonym punkcie, nim będą mogli rozpocząć misję.

Drugi tryb znaleziony w kodzie Cyberpunka 2077 to deathmatch. Tu nie mamy zbyt wielu informacji, lecz – bądźmy szczerzy – klasyczny DM raczej nie wymaga żadnych wyjaśnień. Jedyną ciekawostkę stanowią komunikaty towarzyszące zabójstwom, takie jak „Twój pocisk okazał się silniejszy niż głowa [nazwa zabitego gracza]”, „Wow! Sam się zabiłeś... Brawo” czy „Twój pocisk był silniejszy niż twoje poczucie własnej wartości”.

DSOG donosi także, że niektóre fragmenty kodu sugerują oparcie trybu wieloosobowego wyłącznie na połączeniu peer-to-peer. Serwis uważa, że może to świadczyć o braku wsparcia dla serwerów dedykowanych. Jednak tak on, jak i my podkreślamy – nie ma żadnej gwarancji, że którykolwiek z fragmentów kodu zostanie wykorzystany w ostatecznej wersji multiplayera. Tego zresztą nie ujrzymy jeszcze bardzo długo, skoro przy okazji ostatniego opóźnienia mówiono o pojawieniu się trybu wieloosobowego w „jeszcze odleglejszej przyszłości”.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

40

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2021-01-12
08:18

mdradekk Konsul

😂

"Fragmenty multiplayer w kodzie CP 2077 - GTA 6 już blisko?"

Komentarz: mdradekk
2021-01-12
11:59

Sarafan Konsul

Sarafan

Z chęcią ujrzałbym raczej kolejną singlową część CP2077 lub Wiedźmina 4 niż multik CP2077. Obawiam się, że gra może nie wyróżnić się na tle zalewu innych produkcji sieciowych. Jej wydanie obarczone jest sporym ryzykiem, a w świetle kontrowersji, które wzbudził singlowy CP2077, to ryzyko tylko się pogłębia. Dodatkowo trzeba brać pod uwagę fakt, że Redzi nie mają żadnego doświadczenia w tworzeniu tego typu gier. Wiedźmin 4 jest najbezpieczniejszą opcją zarówno dla graczy, jak i dla inwestorów.

Komentarz: Sarafan
2021-01-12
17:09

tumir88 Centurion

👎

Architektura oparta na p2p.... No to o prawdziwym MMO na które zasługuje uniwersum CP moźemy zapomnieć. Szkoda, po REDach spodziewałem się rasowego MMORPG w stylu Ultimy albo trybu mistrza gry jak w NWN a dostniemy podróbę GTA Online...

Komentarz: tumir88
2021-01-12
18:03

Sarrivin Junior

Sarrivin
📄

Już tłumaczę: jeśli ktokolwiek chce taką duża grę wydać w multi prędzej niż za kolejne 3-6 lat, to musi pisać jej silnik tak, by od razu działała w trybie wieloosobowym. A to dlatego, że zupełnie inaczej pisze się kod singlowy, a inaczej do wersji online. I bez porównania więcej z tym pracy i zachodu.
Stąd, zupełnie nie dziwi że gra jest od początku przygotowana do nadchodzącego (być może) trybu na poziomie podstawowym kodu źródłowego, zapewne też w sposób modularny.

Komentarz: Sarrivin
2021-01-13
02:04

ZginaczDusz Chorąży

ZginaczDusz

Czyżby pierwszy powód żeby tę grę kupić??? - Jeśli tak to oczywiście tylko w wersji pudełkowej żeby mieć pamiątkę z tejcałej dramy XD na półce w honorowym miejscu!

Komentarz: ZginaczDusz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl