Adam Kiciński o błędach w Cyberpunku 2077 - poprawki już wkrótce

Adam Kiciński wypowiedział się odnośnie premiery gry Cyberpunk 2077. Prezes CD Projektu wspomniał m.in. o błędach i obiecał rychłe poprawki.

Jakub Błażewicz

Adam Kiciński o błędach w Cyberpunku 2077 - poprawki już wkrótce.
Adam Kiciński o błędach w Cyberpunku 2077 - poprawki już wkrótce.

Oczekiwany debiut Cyberpunka 2077 wypadł bardzo pomyślnie, lecz – niestety – nie obyło się bez problemów. Liczba błędów jest ogromna, a choć część z nich jest co najwyżej zabawna, znalazły się też niedoróbki mniej lub bardziej psujące przyjemność z rozgrywki. CD Projekt RED zdaje sobie z tego sprawę, co dodatkowo potwierdził Adam Kiciński. Prezes CD Projektu wspomniał o tej kwestii w rozmowie z Bartoszem Węglarczykiem z serwisu Onet. Zapis transmisji na YouTube możecie obejrzeć poniżej, przy czym wywiad z Kicińskim zaczyna się nieco po dwóch godzinach.

Prezes CD Projektu twierdzi, że większość problemów zgłaszanych przez graczy jest do zaadresowania. Twórcy stale pracują nad hotfiksami, które będą udostępniane na bieżąco, by stopniowo zmniejszać liczbę błędów. Nie chciał podać, kiedy dokładnie zobaczymy pierwsze tego typu poprawki, ale ma to nastąpić „wkrótce”. Podkreślił również, że problemy na PC pojawiają się – cytujemy – „na niektórych konfiguracjach”, a liczba błędów graficznych jest „niezauważalna”. Podobne informacje przekazał w osobnej wypowiedzi (via Biznes PAP), w której wspomniał też, że CD Projekt nie rozważał kolejnego opóźnienia premiery:

Cały czas pracujemy, przygotowujemy tzw. hotfixy, będziemy je wypuszczać, by zminimalizować liczbę kłopotów graczy […]. Dopiero oddając grę w ręce graczy dowiadujemy sie o pewnym rzeczach. Pewnie, że wolelibyśmy, żeby było mniej błędów, ale nie rozważaliśmy czwartego przesunięcia.

Jednocześnie Kiciński zapewnił, że po uporaniu z problemami Cyberpunka 2077 (czy też większością z nich) CD Projekt poświęci nieco czasu na odpoczynek i refleksje. Jednak oprócz tego firma zamierza rozważyć usprawnienia organizacyjne. Może to mieć związek z zamieszaniem wokół kulisów produkcji i crunchu w CD Projekt RED, aczkolwiek prezes spółki nie odniósł się do nich w żadnej z omawianych wypowiedzi. Na razie czekamy na obiecane poprawki.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

128

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
26

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2020-12-11
17:40

nie taki stary zgred Chorąży

👎

Cóż dziś kupione i dwie godziny później poszedł refund. Wkurzyli mnie, nie byłem na hypie i nie wiedziałem, że ten shit nie działa na win 8 i 8.1 i na niektórych buildach win 10 zaś na win 7, i konsolach obecnej generacji wygląda jak gówno z 2005. Wszędzie dużymi literami powinno być wypisane, że na tych systemach nie działa. Zaś patrząc na streamy i gameplaye widać, że jakość grafiki to szajs, zwłaszcza biorąc pod uwagę wymagania. Zero klimatu, wszystko plastikowe z glazurą jak na pączkach, projekt świata też mocno średni. Cóż po tym zagraniu wiem, że już żadnej gry od nich nie kupię. Nie dość że Microsoft wali cię na całego to jeszcze redzi z pieśnią na ustach się dołączyli.

Komentarz: nie taki stary zgred
2020-12-11
19:50

parapsychopatolog Centurion

Hmm. Kupiłem dzisiaj na GOG. Wersja 1.0.3. Mam Ryzena 9 3900X i RX 5700 XT. Gram w 1440p na ustawieniach medium i gra trzyma non stop 60 klatek (wyższe ustawienia nie trzymają 60 klatek) oraz po 5 godzinach nie zauważyłem żadnych gliczy czy restartów.

Komentarz: parapsychopatolog
2020-12-12
13:36

MagicznyDominik Junior

😡

Planowałem kupić grę na PS4, ale relacje znajomych mnie szybko od tego odwiodły. Ostatecznie gram na kilkuletnim PC, na którym gra się znośnie, ale bugi i tak straszą na każdym kroku. Nie rozumiem podejścia niektórych graczy, że czego się spodziewali użytkownicy PS4. Gra jest wydawana w pełnej cenie ! To nie jest early access, w którym użytkownik godzi się na niedopracowany produkt, w którym przymyka oko na błędy, w zamian za mniejszą cenę. CDP zażartował sobie z konsumentów, a pan prezes gra pod publikę, jakby problem go nie dotyczył. Najwidoczniej zajeżdżanie deweloperów odniosło odwrotny skutek, kto by się spodziewał. Szczęście, że chociaż "rozważają usprawnić organizację", smuci że nie jest to mocne postanowienie poprawy. Najgorsze w tym wszystkim jest fakt, że każde inne studio zostało by zjedzone za taki bubel, ale nie CDP, bo kiedyś wydał zestaw trzech zbroi dla konia.

Komentarz: MagicznyDominik
2020-12-12
20:28

lifter Legend

lifter

Jakies 20 h grania.
Co 4-5 godziny gra sie "wyplaszcza".
Dosc czesta usterka jest u mnie, ze nie moge wyjsc z trybu skanowania (tzn. tez co 3-4 godziny sie zdarza) - pomaga save i wgranie save'a.

Pomijajc to - nic wiecej takiego, co by moglo wkurzyc, sie nie zdarza.

Jesli cos mniwe martwi to Night City, wygladajace jak ogromnas scenografia filmy, a nie zyjace miasto, tzn. brak interakcji - samochody na mnie nie trobia, NPC maja po 1 lini dialogu, nie mozna zagrac na zadnym automacie w salonie itd.

Komentarz: lifter
2020-12-13
05:01

Primer93 Chorąży

Ja gram na PC, konfiguracja w profilu.
Na low detalach w 900p mam przedział fps 30-50 (niżej mi nie schodzi nawet podczas jazdy bolidami wszelkiej maści).
Trafiło mi się już trochę ciekawych sytuacji:
- podczas jazdy motorem jak uderzyłem w samochód, ten odleciał w kosmos
- podczas jazdy motorem jak myślałem, że uderze w samochód to okazało się, że przejechałem przez "pustą wewnętrznie" teksturę
- podczas jazdy motorem jak uderzyłem samochód, to wpadłem pod niego i pomogło wczytanie gry
- czasami poodcinane kończyny u przeciwników dostają życia i wyglądają jak np. ręka Frankensteina
- czasami blokowała mi się opcja biegania, wystarczy szybkie zapisz/wczytaj na ten problem
- zdarzyło się też, że jak chciałem kupić motor, to tam gdzie on stał to kołami w ziemi .. na szczęście po jego kupieniu nagle jakby "wyjechał" z ziemi i mogłem go bez przeszkód używać, nawet nie musiałem się posiłkować jak w innych przypadkach opcjami zapisz/wczytaj
- zdarzyło się również, że przechodzień nagle się "zrespawnował' przed kołami mego bolidu, na szczęście policja w tej grze nie działa, więc to nie był dla mnie problem ... no może oprócz tego, że jeśli jestem poza autem to nagle się materializowali za mną (jak u innych)

A tak, to nie potrafię sobie na teraz przypomnieć więcej problemów, przegrane dopiero 22h i ledwo "prolog" skończyłem. Po prostu biore sie za "czyszczenie" mapy, potem fabuła, jak w 90% gier w które gram.

Komentarz: Primer93

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl