Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 grudnia 2020, 14:02

Adam Kiciński o błędach w Cyberpunku 2077 - poprawki już wkrótce

Adam Kiciński wypowiedział się odnośnie premiery gry Cyberpunk 2077. Prezes CD Projektu wspomniał m.in. o błędach i obiecał rychłe poprawki.

Oczekiwany debiut Cyberpunka 2077 wypadł bardzo pomyślnie, lecz – niestety – nie obyło się bez problemów. Liczba błędów jest ogromna, a choć część z nich jest co najwyżej zabawna, znalazły się też niedoróbki mniej lub bardziej psujące przyjemność z rozgrywki. CD Projekt RED zdaje sobie z tego sprawę, co dodatkowo potwierdził Adam Kiciński. Prezes CD Projektu wspomniał o tej kwestii w rozmowie z Bartoszem Węglarczykiem z serwisu Onet. Zapis transmisji na YouTube możecie obejrzeć poniżej, przy czym wywiad z Kicińskim zaczyna się nieco po dwóch godzinach.

Prezes CD Projektu twierdzi, że większość problemów zgłaszanych przez graczy jest do zaadresowania. Twórcy stale pracują nad hotfiksami, które będą udostępniane na bieżąco, by stopniowo zmniejszać liczbę błędów. Nie chciał podać, kiedy dokładnie zobaczymy pierwsze tego typu poprawki, ale ma to nastąpić „wkrótce”. Podkreślił również, że problemy na PC pojawiają się – cytujemy – „na niektórych konfiguracjach”, a liczba błędów graficznych jest „niezauważalna”. Podobne informacje przekazał w osobnej wypowiedzi (via Biznes PAP), w której wspomniał też, że CD Projekt nie rozważał kolejnego opóźnienia premiery:

Cały czas pracujemy, przygotowujemy tzw. hotfixy, będziemy je wypuszczać, by zminimalizować liczbę kłopotów graczy […]. Dopiero oddając grę w ręce graczy dowiadujemy sie o pewnym rzeczach. Pewnie, że wolelibyśmy, żeby było mniej błędów, ale nie rozważaliśmy czwartego przesunięcia.

Jednocześnie Kiciński zapewnił, że po uporaniu z problemami Cyberpunka 2077 (czy też większością z nich) CD Projekt poświęci nieco czasu na odpoczynek i refleksje. Jednak oprócz tego firma zamierza rozważyć usprawnienia organizacyjne. Może to mieć związek z zamieszaniem wokół kulisów produkcji i crunchu w CD Projekt RED, aczkolwiek prezes spółki nie odniósł się do nich w żadnej z omawianych wypowiedzi. Na razie czekamy na obiecane poprawki.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej