Recenzje Cyberpunk 2077 na PS4 i Xbox One są tragiczne
Do sieci wreszcie zaczęły trafiać recenzje konsolowych wersji Cyberpunka 2077. Są one bardzo negatywne.

Konsolowy Cyberpunk 2077 okazał się wprost fatalny. Do tej pory w sieci dostępne były prawie wyłącznie recenzje wersji PC, która choć niepozbawiona wad, prezentuje znacznie wyższy poziom dopracowania. Teraz zaczęły wreszcie masowo spływać oceny wydań na PlayStation 4 oraz Xboksa One i są one bardzo niskie. Wśród nich znalazła się także nasza recenzja, w której redaktor wystawił produkcji notę 3.0/10.
W chwili pisania tej wiadomości wydanie na PS4 posiada średnią ocen na poziomie 50% według serwisu Metacritic. W przypadku wersji na XONE jest to 51%. Dla porównania, edycja pecetowa może się pochwalić wynikiem 89%, czyli o 2% niższym niż w dniu premiery.
Konkurencyjna w stosunku do Metacritic strona OpenCritic nie podaje odrębnych wyników dla poszczególnych platform sprzętowych. Biorąc pod uwagę znacznie gorszą jakość wydań konsolowych, serwis po raz pierwszy w swojej historii przy profilu gry umieścił ostrzeżenie przed zakupem. W jego treści możemy przeczytać, że redaktorzy podejrzewają, że CD Projekt RED celowo ukrywał fatalny stan wersji na PS4 i XONE poprzez nieudostępnianie ich do recenzji przed premierą.

Również sami gracze konsolowi są bezlitośni. W serwisie Metacritic średnia ocen użytkowników wynosi 3.0/10 dla wydania na PlayStation 4 oraz 4.0/10 dla edycja na Xboksa One. Są to noty wyższe niż kilka dni temu (wtedy było to odpowiednio 2.0/10 i 2.5/10), ale ciągle bardzo niskie.
Wczoraj CD Projekt RED przyznało się do błędu i przeprosiło za fatalną jakość wydań konsolowych. Twórcy pracują obecnie nad kilkoma aktualizacjami. Pierwsza z nich ma się ukazać w tym tygodniu. Dwie kolejne wypuszczone zostaną w styczniu oraz lutym. Według autorów w sumie mają one rozwiązać większość problemów gry na konsolach starej generacji.
Wydanie PC także nie jest idealne, ale prezentuje znacznie wyższy poziom wykonania. Na Steamie 79% ocen użytkowników jest pozytywnych, co jest wynikiem o 8% wyższym niż w dniu premiery.
Na razie edycje konsolowe mają raptem garść recenzji i część z serwisów, które je opublikowały, nie oceniło wydania PC. Warto jednak zestawić opinie kilku stron, które wystawiły noty wszystkim wersjom. To porównanie pokazuje, jak wielka jest przepaść między pecetowym Cyberpunkiem 2077 a edycjami na PS4 i XONE.
Serwis/magazyn: | Ocena wersji PC: | Ocena wersji konsolowych: |
GRYOnline.pl | 9.0/10 | 3.0/10 (PS4) |
JeuxVideo | 17/20 | 7/20 (PS4 i XONE) |
IGN | 9/10 | 4/10 (PS4 i XONE) |
- Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju (recenzja wersji na PlayStation 4)
- Recenzja gry Cyberpunk 2077 - samuraju, masz świetne RPG do ogrania (wersja PC)
- Cyberpunk 2077 - braki, niedociągnięcia i pomysły jak uratować grę
- Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
- Cyberpunk 2077 – strona oficjalna

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- oceny / recenzje (gry)
- Metacritic
- CD Projekt RED
- cyberpunk
- polskie gry
- gry RPG
- PS4
- XONE
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
bboy Konsul

Od lat mówię, że managment CDPR żyje w jakiejś alternatywnej rzeczywistości, to że ze starych konsol nie da się wycisnąć dobrej grafy przy takiej ilości tekstur jaka nieustannie ładuje się do pamięci to oni powinni wiedzieć już przynajmniej rok temu. Przecież ta gra ma w wymaganiach na PC dysk SSD na niemal każdym presecie. I nie pomogą tu żadne optymalizacje i patche, fizyki się nie oszuka. Ile można wydusić choćby nawet z tych 9 GB dostępnej shared memory na Xbox One X, mnie FH 4 na 1080p żre 10GB Ramu i 5,5 GB VRamu gdzie jeździ się głównie po szczerych polach. Powinni poczekać jeszcze pół roku albo nawet i rok aż konsole nowej generacji zapełnią rynek i wtedy wydać tylko na nich. Swoje i tak by zarobili, a uniknęli by wtopy, która będzie się teraz za nimi ciągnęła latami.
Szefoxxx Senator

CDPR narobiło sobie smrodu, to mogą być poważne konsekwencje dla nich.
wojtek750 Pretorianin
edycja pecetowa może się pochwalić wynikiem 89%, czyli o 2% niższym niż w dniu premiery.
O 2 punkty procentowe.
79% ocen użytkowników jest pozytywnych, co jest wynikiem o 8% wyższym
O 8 punktów procentowych.
zanonimizowany767782 Senator
Dzisiaj juz jest 88% na PC, gdyby gra miała tyle recenzji co The Last of Us Part II (121 recenzji) to by pewnie spadło do.. 85?
Ludzie sie smiali, ze Tlou spadlo z 96 na 93, jak kazda gra przy wiekszej ilosci spada o co najmniej te 3%
W ogole gry Sony sa pod tym wzgledem bezkonkurencyjne, bo zawsze maja najwieksza ilosc ocen, a pare z nich na mijajacej generacji przekroczyło 90+ na meta
Sony sie nie boi wyslac swoich gier wszystkim redakcjom swiata, CDP i inne multplatformowe studia juz tak.
Wilk1999 Generał

Zastanawiam się czy dałoby się tego wszystkiego uniknąć, gdyby Redzi zdecydowali się przed premierą Cyberpunka na wydanie gry na PC-tach, platformie Google Stadii i jedynie na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S a wersje na PlayStation 4 oraz Xboksa One anulowali by z przyczyn technicznych?