Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 grudnia 2020, 08:58

autor: Adrian Werner

Cyberpunk 2077 na Metacritic - opinie i oceny graczy są fatalne

Przyglądamy się ocenom, jakie gracze wystawiają grze Cyberpunk 2077. Produkcja fatalnie radzi sobie w serwisie Metacritic, zwłaszcza na konsolach. Za to coraz lepiej idzie jej na Steamie.

W SKRÓCIE:
  • CP2077 ma słabe oceny użytkowników w serwisie Metacritic,
  • zwłaszcza kiepsko radzą sobie wydania konsolowe,
  • gra uzyskuje za to coraz lepsze noty graczy na Steamie i GOG.com.

Pierwsze recenzje mediów branżowych Cyberpunka 2077 pojawiły się na kilka dni przed premierą. Dotyczyły one jedynie wersji pecetowej gry i średnia z nich wyniosła 91% według serwisu Metacritic (w chwili pisania tej wiadomości lekko spadła - do 90%). Teraz gracze zdążyli już spędzić z produkcją sporo czasu, więc warto sprawdzić, jak tytuł oceniają sami użytkownicy.

W tej kwestii w serwisie Metacritic Cyberpunk 2077 radzi sobie słabo. Wydanie pecetowe jeszcze jakoś daje radę, gdyż średnia ocen użytkowników wynosi 6.2/10. Natomiast w przypadku wydań konsolowych jest znacznie gorzej. Na PS4 jest to tragiczne wręcz 2.0/10, a edycja na Xboksa One uzyskuje niewiele lepszy wynik 2.5/10.

Cyberpunk 2077 na Metacritic - opinie i oceny graczy są fatalne - ilustracja #1

Negatywną reakcję graczy konsolowych powoduje kiepski poziom techniczny gry na PS4 i Xboksie One. Narzekają oni na liczne błędy i słabą wydajność. Na razie w sieci dostępnych jest tylko kilka recenzji tych wydań opublikowanych przez media branżowe, ale te również nie są dobre. JeuxVideo oceniło edycje konsolowe na 7/20, czyli 35%. Dla porównania ten serwis edycji PC wystawił notę 17/20, czyli 85%.

Co jednak ciekawe, coraz bardziej pozytywny staje się odbiór tytułu wśród graczy pecetowych w serwisach dystrybucji cyfrowej. Wkrótce po premierze na Steamie 71% ocen Cyberpunka 2077 było pozytywnych, podczas gdy teraz jest to już 79%. Z kolei w GOG.com średnia not użytkowników wzrosła z 3.7/5 do 3.8/5.

Problemy gry nie przeszkadzają jej w osiąganiu imponujących wyników popularności. Cyberpunk 2077 w dniu premiery pobił rekord wszech czasów aktywności na Steamie dla produkcji singleplayer, przekraczając próg miliona graczy bawiących się jednocześnie. Wczorajszy dzień był prawie równie udany i w jego najgorętszym momencie w CP2077 grało w tym serwisie 981 tys. osób. Większość produkcji najlepsze wyniki osiąga w weekendy, więc gra pewnie wkrótce ustanowi nowe rekordy.

Warto dodać, że Cyberpunk 2077 zaliczył najbardziej udaną premierę w historii gier pecetowych. Sprzedaż wydania PC tylko w pre-orderach wyniosła 4,72 mln egzemplarzy. Poprzednim rekordzistą był dodatek World of Warcraft; Shadowlands, w przypadku którego przedsprzedaż plus wyniki z dnia premiery wyniosły w sumie 3,7 mln sztuk. To rozszerzenie ukazało się 23 listopada, co oznacza, że produkcja studia Blizzard Entertainment cieszyła się pozycją lidera tylko kilka tygodni.

Premie niezależnie od recenzji.

Na koniec należy wspomnieć o ciekawych doniesieniach serwisu Bloomberg. Według niego doszło do zmian w mechanizmie przyznawania premii pracownikom studia CD Projekt RED.

Początkowo deweloperzy mieli otrzymać bonusy, jeśli Cyberpunk 2077 zgromadzi bardzo wysokie recenzje. Szefostwo zdecydowało się jednak zmienić te wytyczne i premie zostaną przyznane niezależnie od tego, jakie ostatecznie wyniki uzyska gra na Metacritic.

  1. Recenzja gry Cyberpunk 2077 - samuraju, masz świetne RPG do ogrania
  2. Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
  3. Wszystko o Cyberpunk 2077
  4. Cyberpunk 2077 – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej