Zarząd CD Projekt RED zwołał spotkanie z pracownikami, którego tematem była premiera gry Cyberpunk 2077. Wściekli deweloperzy zasypali szefostwo pytaniami, wytykając im hipokryzję i błędne działania.
Wściekli pracownicy studia CD Projekt RED na spotkaniu z szefostwem mocnymi słowami dali wyraz swojemu niezadowoleniu. Premiera Cyberpunka 2077 była PR-ową katastrofą, na tym kontrowersje się jednak nie skończyły i gdy pojawiły się informacje mówiące, że wydanie fatalnej wersji na konsole poprzedniej generacji było świadomą decyzją, złość graczy wzniosła się na wyżyny.
Z uwagi na tę kryzysową sytuację zarząd zwołał wideokonferencję z pracownikami. O tym, co się na niej wydarzyło, wiemy dzięki artykułowi z serwisu Bloomberg, w którym pojawiły się wybrane pytania zadawane przez wściekłych deweloperów. Źródłem tych informacji jest dwoje pracowników biorących udział w konferencji, którzy postanowili podzielić się jej treścią ze znanym dziennikarzem branżowym - Jasonem Schreierem.
Podjęte zostały tematy zszarganej reputacji studia CD Projekt RED, które od momentu premiery Wiedźmina 3 stawiane było za wzór, trwającego od przynajmniej kilkunastu miesięcy crunchu i nierealistycznych terminów, których dotrzymywania wymagali zarządzający zespołem deweloperskim. Szefostwo na dzień dobry przeprosiło za zaistniałą sytuację i przy praktycznie każdej krytyce odpowiadało, że wszystkie negatywne reakcje bierze na swoje konto.
Pytania, których treść poznaliśmy, nie były miłe. Jeden z pracowników studia chciał wiedzieć, dlaczego osoby decyzyjne okłamywały od długiego czasu wszystkich wokoło, mówiąc, iż Cyberpunk 2077 jest w świetnym stanie, skoro wszyscy wiedzieli, że projekt ma gigantyczne problemy. Inny na pytanie o wspomniany wcześniej crunch usłyszał, że zostaną podjęte czynności, by go zminimalizować. Jednak ciężko w to wierzyć, skoro sytuacja przy produkcji Cyberpunka 2077 jest identyczna jak przy wszystkich poprzednich projektach CD Projekt RED.
Tym razem jakość produktu końcowego niestety nie jest w stanie wybronić reputacji twórców, którzy mierzą się aktualnie z rosnącym problemem zwrotów ich gry na platformie Microsoftu i wycofania jej ze sprzedaży na konsoli Sony.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
227

Autor: Paweł Musiolik
Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.