Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 sierpnia 2017, 10:25

Mount & Blade II: Bannerlord - twórcy ogłoszą datę premiery, „kiedy gra będzie gotowa”

Studio TaleWorlds Entertainment zapowiedziało, że w najbliższym czasie nie ogłosi oficjalnej daty premiery Mount & Blade II: Bannerlord. Tłumaczą to faktem, że takowa po prostu nie istnieje, a deweloperzy chcą mieć pewność, że tytuł będzie maksymalnie dopracowany.

MOUNT & BLADE II: BANNERLORD W SKRÓCIE:
  • Deweloper gry: TaleWorlds Entertainment;
  • Wydawca: TaleWorlds Entertainment;
  • mieszanka strategii i RPG, która da graczom pełną swobodę w działaniu;
  • Platforma docelowa: PC;
  • twórcy na razie nie chcą podawać oficjalnej daty premiery.

Mount & Blade II: Bannerlord, czyli druga pełnoprawna odsłona popularnego „symulatora średniowiecznego lorda” od studia TaleWorlds Entertainment, została oficjalnie zapowiedziana we wrześniu 2012 roku. Od tamtej pory twórcy nie rozpieszczali nas specjalnie materiałami z tej gry. Otrzymaliśmy kilka screenów, zapisów rozgrywki, a podczas tegorocznego E3 udostępniono nawet dla prasy grywalne demo. Wciąż jednak deweloperzy nie podali oficjalnej daty premiery Mount & Blade II: Bannerlord. Jako że wielkimi krokami zbliżają się targi gamescom, wielu graczy miało nadzieję, że TaleWorlds, ku uciesze fanów, ujawni dzień debiutu swojego najnowszego dzieła. Tak się jednak nie stanie. Co więcej, wielce prawdopodobny jest fakt, że nie poznamy jej w najbliższym czasie. Jak podali przedstawiciele tureckiego studia w poście na platformie Steam, wstrzymują się oni z ogłoszeniem nawet przybliżonej daty premiery Mount & Blade II: Bannerlord, ponieważ takowa zwyczajnie nie istnieje.

Na ogłoszenie oficjalnej daty premiery Mount & Blade II: Bannerlord przyjdzie nam prawdopodobnie jeszcze trochę poczekać. - Mount & Blade II: Bannerlord - twórcy ogłoszą datę premiery „kiedy gra będzie gotowa” - wiadomość - 2017-08-18
Na ogłoszenie oficjalnej daty premiery Mount & Blade II: Bannerlord przyjdzie nam prawdopodobnie jeszcze trochę poczekać.

Według deweloperów, brak wstępnego terminu końca prac nie jest w żaden sposób związany z kwestiami biznesowymi. Takie podejście umożliwia spokojną pracę nad dopracowywaniem gry, bez żadnych limitów czasowych. Poza tym dla tureckich deweloperów niepodawanie daty premiery jest lepsze od jej ciągłego zmieniania i wynika bezpośrednio z szacunku dla graczy. Cytując wspomniany post na Steamie:

Nie jesteśmy firmą, która ustala limit czasowy, a następnie próbuje wydać produkt na czas. Jesteśmy TaleWorlds Entertainment: tworzymy gry, ponieważ je kochamy i chcemy, aby były to najlepsze gry, jakie jesteśmy w stanie stworzyć. Uważamy, że nasi fani nie zasługują na mniej niż maksymalny wysiłek i pełne oddanie. Nie wierzymy w konieczność wydania niegotowej gry, byle zdążyć, zanim ludzie o niej zapomną.

Trwanie przy takiej filozofii dewelopingu ułatwia fakt, że nad TaleWorlds nie stoją żadni wydawcy, akcjonariusze inwestorzy i właściciele, którzy wymuszaliby premierę w konkretnym okresie, nawet jeśli miałoby to oznaczać wycięcie części elementów, mających pierwotnie znaleźć się w pełnej wersji tytułu. Zatem podsumowując – data debiutu zostanie ogłoszona w momencie, gdy gra będzie ukończona, nie wcześniej i nie później.

Przedstawiciele studia TaleWorlds wyjaśnili również w kilku zdaniach, dlaczego prace nad Mount & Blade II: Bannerlord tak bardzo się przedłużają. Dla uspokojenia, nie jest to związane z porzuceniem projektu lub utknięciem w „produkcyjnym piekle” (choć deweloperzy przyznali się do kilku błędów i falstartów, które opóźniły nieco proces twórczy). Wszystko rozbija się o skalę gry:

Bannerlord posiada ogromną, otwartą kampanię, zawierającą wiele rzeczy, których gracze będą mogli doświadczyć i się nimi cieszyć. Mówimy tu między innymi o: zarządzaniu lennem i królestwem, złożonym systemie handlu, systemie dyplomacji i zależności oraz epickich bitwach z setkami jednostek na ekranie, którymi gracz będzie mógł dowodzić. Oprócz tego jest jeszcze gra wieloosobowa, z systemem dopasowywania graczy (pierwszy raz w serii Mount & Blade!), która pozwoli sprawdzić swoje zarówno bojowe, jak i taktyczne umiejętności w starciu z innymi graczami z całego świata. Staramy się także uczynić grę jak najbardziej modyfikowalną, aby możliwie najlepiej wesprzeć naszą fantastyczną społeczność moderską.

Ponadto twórcy w Mount & Blade II: Bannerlord wprowadzili mnóstwo zmian technologicznych i architektonicznych względem Mount & Blade: Warband, co okazało się dość czasochłonnym i złożonym procesem. Nie bez znaczenia dla przedłużających się prac był również fakt, że silnik najnowszego dzieła studia TaleWorlds został stworzony od podstaw. Zdaniem deweloperów, w świetle tego wszystkiego pięć lat produkcji to i tak mało, zwłaszcza, że nie zamierzali i wciąż nie zamierzają oni iść na żadne skróty i kompromisy podczas tworzenia Mount & Blade II: Bannerlord.

Informacje te nie oznaczają jednak, że podczas tegorocznych targów gamescom (które, przypomnijmy, rozpoczynają się 22 sierpnia) zabraknie Mount & Blade II: Bannerlord. Twórcy zaanonsowali swoją obecność. Co więcej, zapowiedzieli, że pojawią się na nich z kolejnym demem, nieco innym od tego, które można było zobaczyć podczas ostatniego E3. Wyczekujcie zatem naszych kolejnych informacji na temat najnowszego dzieła studia TaleWorlds.

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej