Lekarstwo na problemy z panoramiczną rozdzielczością w Far Cry 2

W połowie zeszłego tygodnia czujni forumowicze z Widescreen Gaming Forum przyuważyli błąd w grze Far Cry 2 objawiający się ucinaniem obrazu przy wybraniu rozdzielczości panoramicznej. Teraz ci sami ludzie donoszą, że usterka została naprawiona.

Filip Grabski

W połowie zeszłego tygodnia czujni forumowicze z Widescreen Gaming Forum przyuważyli błąd w grze Far Cry 2 objawiający się ucinaniem obrazu przy wybraniu rozdzielczości panoramicznej. Teraz ci sami ludzie donoszą, że usterka została naprawiona.

Na czym polegał problem? Obraz w formacie 16:10 zamiast dodawać po bokach dodatkowe fragmenty pola widzialnego, ucina je z góry i dołu ekranu. Na wspominanym wyżej forum Widescreen Gaming pojawiła się łatka naprawiająca to nieszczególnie sympatyczne niedopatrzenie twórców. Teraz obraz panoramiczny rzeczywiście oferuje szerokie pole widzenia (co zostało zaprezentowane na dołączonym obrazku).

Poprawkę można pobrać stąd lub stąd. Przed uruchomieniem gry należy odpalić narzędzie i potem w samej grze (po naciśnięciu gwiazdki na klawiaturze numerycznej) można dowolnie ustawiać pole widzenia. Dla rozdzielczości w formacie 16:10 ustawienia wyglądają następująco: X FOV: 1.31, Y FOV: 1.253. Bardzo ładnie ze strony fanów (a dokładniej niejakiego Racera_S, który w podobny sposób naprawił Bioshocka), szkoda tylko że Ubisoft dopuścił do konieczności powstania takiej łatki. Co za tym idzie – nie jest to oficjalny patch, nie ma wsparcia twórców i działa tylko z wersją 1.0 gry. Co nie zmienia faktu, że wersja konsolowa wciąż się boryka z tym problemem, a pecetowego rozwiązania w tym wypadku zastosowac się nie da.

Na szczęście wszystko już jest niemal w idealnym „porządku”, a sama gra jest zdecydowanie warta zachodu - przeczytajcie lub obejrzyjcie naszą recenzję (na razie tylko w wersji na X360).

Lekarstwo na problemy z panoramiczną rozdzielczością w Far Cry 2 - ilustracja #1

Panoramiczna rozdzielczość w końcu wygląda tak, jak powinna.

Far Cry 2

Far Cry 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 21 października 2008

Informacje o Grze
6.4

GRYOnline

7.3

Gracze

7.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Filip Grabski

Autor: Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

Skład i cena polskiej Kolekcji Wszech Czasów Heroes of Might and Magic

Następny
Skład i cena polskiej Kolekcji Wszech Czasów Heroes of Might and Magic

Jutro wersja demo Tomb Raider: Underworld

Poprzedni
Jutro wersja demo Tomb Raider: Underworld

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl