Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 listopada 2004, 09:57

autor: Maciej Myrcha

Jak rodziło się Halo 2

Posiadacze PeCetów mogą na razie z zazdrością patrzeć na Xboxowych kolegów, którzy już grają w Halo 2. Gra "powaliła" swoim otwarciem (125 milionów USD) nawet produkcje filmowe, w tym Iniemamocnych (jedyne 71 milionów USD pierwszego dnia), i prawdopodobnie pobije rekord sprzedaży swojego poprzednika, Halo: Combat Evolved. Ale sama gra to tylko część historii.

Posiadacze PeCetów mogą na razie z zazdrością patrzeć na Xboxowych kolegów, którzy już grają w Halo 2. Gra "powaliła" swoim otwarciem (125 milionów USD) nawet produkcje filmowe, w tym Iniemamocnych (jedyne 71 milionów USD pierwszego dnia), i prawdopodobnie pobije rekord sprzedaży swojego poprzednika, Halo: Combat Evolved. Ale sama gra to tylko część historii. Aby w pełni docenić Halo 2, należy obejrzeć film dostarczany na DVD wraz z limitowaną edycją kolekcjonerską. Film ten powstał dzięki wspólnemu wysiłkowi Bungie, Microsoftu oraz FilmOasis i według swoich twórców jest pierwszym tego typu wydarzeniem w przemyśle gier komputerowych.

Idea nakręcenia filmu oraz jego projekt powstał w firmie FilmOasis. Kierownictwo tego studia zaprezentowało swoje pomysły pracownikom Bungie i zyskało ich akceptację. Samo nakręcenie filmu zajęło około 3 lat a jego wynikiem jest możliwość "podglądania" mistrzów przy pracy. Przez ponad 100 minut będziecie mogli obejrzeć proces tworzenia dokumentacji, wysłuchać komentarzy programistów, zobaczyć proces projektowania gry czy galerię artów.

Ale to nie wszystko. Kamery towarzyszyły pracownikom Bungie praktycznie cały czas. Dzięki temu możemy dowiedzieć się jak powstawały kolejne fazy produkcji Halo 2 - od zaprojektowania postaci, poprzez tworzenie animacji, aż do finalnej wersji trailera zapowiadającego grę. Zobaczymy jak "rodziły się" poziomy, misje, fabuła. I na koniec prawdziwe perełki - po raz pierwszy gracze będą mieli okazję rzucić okiem na postaci, bronie, całe poziomy i misje, które z różnych powodów nie pojawiły się w finalnej wersji Halo 2.