Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 listopada 2008, 10:32

autor: Animol

Hellgate: London oficjalnie znika z Europy i USA

Tak, to wreszcie koniec. Po miesiącach niepewności, sprzecznych doniesień, prób reanimacji i sztucznych nadziei, serwery Hellgate: London oficjalnie znikają z Europy i Stanów Zjednoczonych.

Tak, to wreszcie koniec. Po miesiącach niepewności, sprzecznych doniesień, prób reanimacji i sztucznych nadziei, serwery Hellgate: London oficjalnie znikają z Europy i Stanów Zjednoczonych.

Hellgate: London oficjalnie znika z Europy i USA - ilustracja #1

Różnych apokaliptycznych wiadomości o tym tytule napisaliśmy już tyle, że aż trudno wymyślić jakieś zdanie, które nie byłoby powtórzeniem z wcześniejszego wpisu. Zamiast zatem rozpisywać się o całej otoczce, zobaczmy po prostu, co Namco Bandai oficjalnie mówi o Hellgate: London. Diane Migliaccio, community manager dogorywającego H:L, przygotowała krótką listę pytań i odpowiedzi, które ostatecznie rozwiewają wszelkie wątpliwości:

  • Co to [zamknięcie H:L] oznacza? – Oznacza to, że z dniem 31 stycznia 2009 europejskie i amerykańskie serwery oraz forum permanentnie znikną z sieci. Gracze w tych regionach nie będą mogli korzystać z internetowej części Hellgate: London. Tryb offline dla pojedynczego gracza pozostanie dostępny.
  • Czy mogę grać na serwerach azjatyckich? – Nie, te serwery dostępne są tylko dla mieszkańców tamtego regionu.
  • Kto posiada prawa do Hellgate: London? – HanbitSoft posiada prawa do rozporządzania H:L na terenie Azji (wyłączając Japonię), a Namco Bandai w Ameryce Północnej, Europie i Japonii.
  • Czy mogę postawić własny serwer Hellgate: London? – Nie, jest to sprzeczne z umową licencyjną, na którą sam się zgodziłeś.
  • Czy możecie przenieść moje postacie do trybu pojedynczego gracza? – Niestety nie.
  • Czy otrzymamy jakieś patche, nowe przedmioty, bonusy itp? – Niestety nie. Nie mamy na to środków.
  • Dlaczego Namco Bandai zamyka serwery? – Niestety nie mamy możliwości dokładnego rozjaśnienia sytuacji, poza powiedzeniem, że nieszczęśliwe zamknięcie Flagship Studios narobiło strasznego bałaganu w zobowiązaniach, obowiązkach, upoważnieniach i prawach. Żałujemy, że nie da się nic poradzić na tę sytuację, ale po konsultacjach z odpowiednimi działami doszliśmy do wniosku, że to jedyne wyjście.

Krótko mówiąc – zapomnij o tym, że sieciowa część Hellgate: London kiedykolwiek istniała, ale niestety nie powiemy Ci dokładnie, dlaczego serwery znikają. Wykupiłeś dożywotnią subskrypcję? Zwrotu nie będzie. Lajf is brutal, następnym razem zastanowisz się dwa razy.

Hellgate: London oficjalnie znika z Europy i USA - ilustracja #2

Na koniec prześledźmy szybko krótką historię porażki i zawirowań wokół H:L, a jest na co patrzeć. Każda data jest jednocześnie odnośnikiem do pełnej wiadomości w naszym serwisie:

  • 31.10.2007 – Premiera.
  • 26.02.2008 – Szef Flagship Studios tłumaczy się z porażki Hellgate: London, twierdząc, że chcieli zbyt wiele i po prostu nie podołali wyzwaniu.
  • 12.04.2008Hellgate: London okazuje się być w Korei jedną z najlepiej przyjętych gier ostatnich kilku lat. Po dwóch tygodniach trwania beta-testów, zarejestrowanych jest ponad milion użytkowników.
  • 13.07.2008Flagship Studios, ekipa odpowiedzialna za powstanie Hellgate: London, kończy działalność. Grę przejmuje HanbitSoft.
  • 13.07.2008 – Szef Flagship Studios zaprzecza informacjom sprzed kilku dni. Studio po zwolnieniu większości pracowników wciąż działa i posiada prawa do H:L.
  • 24.07.2008 – Wciąż nie wiadomo, kto w końcu jest właścicielem Hellgate: London. Dyrektor Namco Bandai zapewnia, że firma nie planuje wyłączenia serwerów.
  • 01.08.2008 – Koreański developer T3 Entertainment nabywa HanbitSoft i planuje ratowanie Hellgate: London. Nie, dalej nie wiadomo, czy tytuł w ogóle należy do tej drugiej firmy.
  • 11.08.2008 – Z pozostałości po Flagship Studios powstaje Runic Games. Czy po tym Hellgate: London w końcu znajdzie jednego i prawdziwego właściciela? Nie wiadomo.
  • 25.10.2008 – Przedstawiciele Namco Bandai informują, że serwery Hellgate: London zostaną zamknięte 31 stycznia 2009 roku. Flagship Studios już nie istnieje, a dostęp do sieciowej części gry będzie darmowy.
  • 29.10.2008HanbitSoft zatrudnia kilku byłych pracowników Flagship Studios i dość niejasno informuje, że Hellgate: London wciąż miał być rozwijany w Korei i być może również na zachodzie.
  • 03.11.2008HanbitSoft wreszcie oficjalnie potwierdza, że ma prawa do Hellgate: London. T3 Entertainment informuje o utworzeniu studia developerskiego z byłych pracowników Flagship Studios oraz Blizzardu. Prace mają być kontynuowane, szykuje się nowe rozszerzenie do gry.
  • 05.11.2008 – Dzisiaj. Wiemy już, że powyższa wiadomość dotyczy Korei, a USA i Europa pożegna się z Hellgate: London raz na zawsze.
Hellgate: London oficjalnie znika z Europy i USA - ilustracja #3

Nieźle, co? Takimi zawirowaniami wokół siebie „poszczycić” może się raczej niewiele tytułów. Tak czy owak, czekamy do końca stycznia, już rozgrzewając rękę do pożegnalnego machania. Jeśli jednak wciąż Ci mało informacji o H:L, zajrzyj do naszej Encyklopedii.