Figurkowy bitewniak Konfrontacja doczeka się komputerowej adaptacji

Francuskie studio Cyanide rozwija się w imponującym tempie. Okazuje się, że prócz znajdujących się w produkcji dwóch tytułów opartych na Pieśni Lodu i Ognia George’a R. R. Martina zespół ten pracuje również nad jeszcze jednym projektem. Jest nim adaptacja figurowego bitewniaka znanego w naszym kraju jako Konfrontacja.

Adrian Werner

Francuskie studio Cyanide rozwija się w imponującym tempie. Okazuje się, że prócz znajdujących się w produkcji dwóch tytułów opartych na Pieśni Lodu i Ognia George’a R. R. Martina zespół ten pracuje również nad jeszcze jednym projektem. Jest nim adaptacja figurowego bitewniaka znanego w naszym kraju jako Konfrontacja.

Figurkowy bitewniak Konfrontacja doczeka się komputerowej adaptacji - ilustracja #1

Gra ma być strategią czasu rzeczywistego wzbogaconą solidną dawką elementów roleplaying. Całość przypominać będzie stołowy pierwowzór. Zamiast olbrzymimi armiami pokierujemy więc pojedynczym oddziałem elitarnych żołnierzy. Wraz z postępami w zabawie nasi podwładni będą zyskiwali punkty doświadczenia i rozwijali własne zdolności bojowe. System sterowania da nam bardzo dużą kontrolę nad każdą pojedynczą postacią i jej mocami. Gra wymagać zatem będzie większego zaangażowania niż tylko wydawanie rozkazów ataku.

Akcja toczyć się będzie w znanej z figurowego pierwowzoru krainie Aarklash. W obliczu zbliżającego się Ragnaroku cztery frakcje staną do walki o dominację nad całym światem. W konflikcie wezmą udział Orki, wojownicy Griffon, przypominająca wilkołaki rasa Wolfem oraz potwory z frakcji Scorpion.

Figurkowy bitewniak Konfrontacja doczeka się komputerowej adaptacji - ilustracja #2

Confrontation tworzone jest wyłącznie z myślą o pecetach i trafi na rynek zimą tego roku. Ruszyła już oficjalna strona projektu, ale na razie nie znajdziecie tam nic prócz galerii screenów.

Wyprodukowana przez firmę Rackham pierwsza edycja bitewniaka zadebiutowała w 1996 roku i nigdy oficjalnie nie wyszła poza granice Francji. Międzynarodowy sukces osiągnęła dopiero wypuszczona siedem lat później edycja druga, która doczekała się wielu wersji językowych. Do dzisiaj to właśnie ta wersja uznawana jest przez większość fanów za najlepszą. Kolejne wydania wprowadzały spore i często kontrowersyjne zmiany w mechanice zabawy, coraz bardziej niestety upodobniając ją do konkurencyjnych produktów. Edycja czwarta, czyli Confrontation: Age of Ragnarok, zmieniła skalę potyczek. Porzucono kierowanie niewielkimi grupami żołnierzy i postawiono na duże bitwy z udziałem wielu oddziałów. Warto dodać, że świat Aarklash cieszył się takim powodzeniem, że powstały również inne produkcje w nim osadzone, takie jak gra fabularna Cadwallon, karcianka Arcana czy planszówka Cadwallon: City of Thieves.

Niestety w zeszłym roku Rackham popadło w spore tarapaty finansowe i firma musiała ogłosić upadłość.

Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
24
25

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl