Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 kwietnia 2010, 18:21

autor: Szymon Liebert

F.E.A.R. 3 oficjalnie zapowiedziany

Firma Warner Bros. oficjalnie zapowiedziała grę F.E.A.R. 3, która jesienią tego roku trafi na pecety oraz konsole (PlayStation 3, Xbox 360). Ciekawe jest to, że Monolith Games, czyli twórcy całej serii, przekazali kolejną część deweloperowi Day 1 Studios, oferując jedynie swoje wparcie. Nad jakością horroru czuwają również reżyser John Carpenter oraz pisarz Steve Niles.

Firma Warner Bros. oficjalnie zapowiedziała grę F.E.A.R. 3, która jesienią tego roku trafi na pecety oraz konsole (PlayStation 3, Xbox 360). Ciekawe jest to, że Monolith Games, czyli twórcy całej serii, przekazali kolejną część deweloperowi Day 1 Studios, oferując jedynie swoje wparcie. Nad jakością horroru czuwają również reżyser John Carpenter oraz pisarz Steve Niles.

O tym, że trzeci F.E.A.R. znajduje się w produkcji wiedzieliśmy nieoficjalnie od jakiegoś czasu, bo gra znalazła się na okładce jednego z hiszpańskich magazynów. Treść ekskluzywnej zapowiedzi z ostatniego numeru czasopisma przyniosła kilka informacji na temat kolejnej przygody, w której jeszcze raz zmierzymy się z przerażającą i nieobliczalną Almą oraz jej pomiotami.

F.E.A.R. 3 oficjalnie zapowiedziany - ilustracja #1

Trzecia odsłona serii F.E.A.R. będzie kontynuował opowieść o Almie i jej dwóch synach, Point Manie i Paxtonie Fettelu, którzy staną się głównymi bohaterami gry oraz grywalnymi postaciami. Kampanię będziemy mogli bowiem przejść w trybie kooperacji. Point Man, jako wyszkolony żołnierz, otrzyma pokaźny arsenał, a Fettel zdolności telekinetyczne.

Kolejną nowością urozmaicającą zabawę ma być Generative Scare System, czyli pomysł rodem z Left 4 Dead, który sprawi, że przeciwnicy nie będą pojawiali się w tych samych miejscach. Sam klimat gry pozostanie bez zmian – pojawią się wizje, niepokojące wiadomości i straszne momenty. Ich wysoką jakość i sugestywność mają gwarantować wspomniani konsultanci.

Frank Rooke z Monolith Games powiedział, że cenne rady Johna Carpentera, znanego amerykańskiego reżysera (Halloween, Mgła, Oni żyją), dotyczyły głównie przerywników filmowych oraz ogólnej fabuły. Dzięki temu opowieść zaprezentowana w grze ma nabrać szczególnego kolorytu, w czym dodatkowo pomogą umiejętności Steve’a Nilesa (30 dni mroku).

Day 1 Studios znamy z dwóch gier o mechach (MechAssault, MechAssault 2: Lone Wolf) oraz konsolowej wersji pierwszej odsłony serii F.E.A.R. (F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon). Ostatnie dzieło dewelopera to Fracture, czyli bardzo przeciętna strzelanka na Xboksa 360 i PlayStation 3, która stawiała na możliwość modyfikowania ukształtowania terenu.