Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 lipca 2011, 10:57

autor: Szymon Liebert

El Shaddai: Ascension of the Metatron zostanie wydany z pomocą Konami

Konami pomoże wydać imponującą wizualnie grę akcji El Shaddai: Ascension of the Metatron w Europie. Firma podpisała umowę z producentem tytułu, czyli Ignition Entertainment. Niestety, twórcy produkcji mają spore problemy finansowe i niedługo mogą stać się częścią koncernu Disney, który po kilku nieudanych inwestycjach skupia się na projektach casualowych.

Firma Konami podjęła współpracę z Ignition Entertainment w sprawie wydania gry El Shaddai: Ascension of the Metatron w Europie. Ten nietypowy stylistycznie slasher oparty na motywach biblijnych trafi do sprzedaży na Starym Kontynencie o jeden dzień wcześniej niż planowano do tej pory. Gracze wcielą się w Enocha i zapolują na upadłe anioły 8 września.

Ignition Entertainment planowało europejską premierę El Shaddai: Ascension of the Metatron od dawna, ale teraz wiemy, że gra pojawi się o kilkadziesiąt godzin wcześniej i będzie promowana także przez Konami. Produkcja, którą tworzy zespół prowadzony przez Japończyka Takeyasu Sawaki, zadebiutowała w kwietniu w Japonii i trafi na rynek amerykański w połowie sierpnia.

El Shaddai: Ascension of the Metatron zostanie wydany z pomocą Konami - ilustracja #1

Pomoc ze strony Konami może być nieoceniona, bo Ignition ma spore problemy. Brytyjski wydawca musiał zwolnić setki pracowników i zamknąć kilka oddziałów deweloperskich. Firma miała zamiar skupić się na wydawaniu dzieł tworzonych przez zewnętrzne studia. Plany mogą ulec zmianie, albowiem Disney interesuje się kupnem koncernu UTV, w skład którego wchodzi Ignition.

Disney jest obecnie największym udziałowcem UTV i najwyraźniej zamierza wyłożyć kolejne kilkaset milionów dolarów, aby przejąć firmę. Niestety, amerykański gigant nie interesuje się raczej oddziałami tworzącymi gry. Kupując akcje UTV firma chce wejść na rynek indyjskiej kinematografii. To może oznaczać koniec dla Ignition lub przestawienie produkcji na projekty casualowe.

  1. Zwiastun gry