Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 grudnia 2005, 11:19

autor: Piotr Doroń

Dwuwymiarowe Katamari Damacy

Powoli, acz systematycznie zbliża się moment premiery Me and My Katamari, specjalnej edycji wielkiego hitu z konsoli Sony PlayStation 2 przygotowywanej z myślą o przenośnym sprzęcie tej firmy – PSP. Japońscy gracze, którzy rzucą się na Boku no Watashi no Katamari Damacy, bo tak brzmi tytuł gry w ich języku, otrzymają najprawdopodobniej nieoczekiwany dodatek. Dwuwymiarowe Katamari Damacy.

Powoli, acz systematycznie zbliża się moment premiery Me and My Katamari, specjalnej edycji wielkiego hitu z konsoli Sony PlayStation 2 przygotowywanej z myślą o przenośnym sprzęcie tej firmy – PSP. Japońscy gracze, którzy rzucą się na Boku no Watashi no Katamari Damacy, bo tak brzmi tytuł gry w ich języku, otrzymają najprawdopodobniej nieoczekiwany dodatek. Dwuwymiarowe Katamari Damacy.

Dwuwymiarowe Katamari Damacy - ilustracja #1

Taki wniosek można wysnuć po przejrzeniu najnowszych zrzutów ekranowych zaprezentowanych przez producenta, firmę Namco. Dwóm z nich możecie się przyjrzeć bliżej – zamieściłem je powyżej i poniżej tego, co akurat czytacie. Najpewniej akcja rozgrywana w dwóch wymiarach pojawi się jedynie w formie krótkiej mini-gry i będzie uzasadniona fabularnie. Z drugiej strony miłe byłoby, gdyby Namco zdecydowało się zamieścić na krążku UMD oddzielną, żyjącą własnym życiem, dwuwymiarową wersje Katamari Damacy. Tymczasem musimy poczekać na oficjalny komentarz producenta.

Dwuwymiarowe Katamari Damacy - ilustracja #2

 

Me and My Katamari to mobilna wersja nowatorskiej gry, wydanej w 2004 na konsolę PS2. Pewnego dnia Rajska Wyspa Wspólnoty, na której zamieszkuje w pokoju i harmonii wielka ilość rozmaitych zwierząt, staje na drodze gigantycznego tsunami, które zostawia po sobie pasmo zniszczenia i chaosu. Pewien żółw, który w trakcie klęski żywiołowej został oddzielony od domu, trafia na brzeg pobliskiej Wyspy Księcia i opowiada jej władcy co się przydarzyło. Książę postanawia ruszyć na pomoc poszkodowanym i wybiera się na Wyspę Słonecznikową, by zebrać z niej wszelkie przedmioty, które mogą przydać się przy budowie nowej wyspy zwierząt.

Pomysł na grę jest prosty i skuteczny. Na początku kontrolujesz niewielką kulę, która ma możliwość zbierania i „przyklejania” mniejszych od siebie przedmiotów, aby zwiększać w ten sposób swą objętość. Większość zadań polega na tym, by osiągnąć odpowiednią wielkość w określonym czasie. Wraz ze wzrostem objętości, coraz trudniej jest kontrolować zbitek, w szczególności gdy zaczniemy przyłączać duże, nieforemne przedmioty.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej