Diablo 4 - zmiany w przedmiotach i progresji bohaterów

W sieci pojawił się oficjalny wpis głównego projektanta systemów w Diablo IV, w którym omawia on najważniejsze rzeczy związane z grą. Dowiedzieliśmy się, że zmian doczekają się przedmioty, a system awansu bohaterów nie został jeszcze ustalony.

Paweł Woźniak

Diablo 4 - zmiany w przedmiotach i progresji bohaterów.
Diablo 4 - zmiany w przedmiotach i progresji bohaterów.
Tego, jak będzie ostatecznie wyglądać Diablo IV, nie wiedzą nawet sami twórcy. - Diablo 4 - zmiany w przedmiotach i progresji bohaterów - wiadomość - 2019-11-21
Tego, jak będzie ostatecznie wyglądać Diablo IV, nie wiedzą nawet sami twórcy.

Kilkanaście dni temu mieliśmy okazję zobaczyć pierwsze gameplaye z grywalnego dema Diablo IV, które zostało pokazane na tegorocznej edycji BlizzConu. Przedstawiono na nich rozgrywkę trzema klasami postaci - Barbarzyńcą, Czarodziejką i Druidem. Oprócz tego dowiedzieliśmy się, jak będą wyglądać walki z bossami, którzy mają być jednym z wielu elementów endgame’owej zabawy.

Od tamtego czasu gracze przekazują twórcom informacje zwrotne na temat tego, co im się w grze spodobało oraz co należałoby zmienić. Główny projektant systemów Diablo IV, David Kim, postanowił podzielić się ze społecznością spojrzeniem deweloperów na kilka najważniejszych spraw. W oficjalnym wpisie omawia rzeczy związane z przedmiotami, systemem progresji bohaterów czy też podziemiami.

Na początku Kim zaznacza, że w pokazanym demie wiele rzeczy nie było ukończonych. Przykładowo umiejętności bohaterów były z góry przypisane i nie dało się ich zmienić, jednak w finalnej wersji gry ta opcja ma zostać odblokowana, tak jak to miało miejsce w poprzednich odsłonach.

Barbarzyńca, Czarodziejka i Druid w Diablo IV. - Diablo 4 - zmiany w przedmiotach i progresji bohaterów - wiadomość - 2019-11-21
Barbarzyńca, Czarodziejka i Druid w Diablo IV.

Okazuje się, że twórcy jeszcze nie wiedzą, jak dokładnie będzie wyglądał system progresji bohaterów. Rozważają dwie opcje - ograniczoną (z maksymalnym poziomem postaci) oraz nieograniczoną. Obie mają swoje plusy i minusy, a do gry ma trafić ta, która bardziej przypadnie do gustu graczom.

Nie zdecydowaliśmy jeszcze, czy system awansu postaci będzie ograniczony, czy nieograniczony. Rozważamy plusy oraz minusy obu rozwiązań i jesteśmy ciekawi waszej opinii na ten temat. Istnieją uzasadnione obawy, że system nieskończony prędzej czy później przyćmi inne źródła potęgi. Jednakże zarówno w ograniczonym i nieograniczonym systemie awansu możemy kontrolować ilość mocy, którą zapewnia.

Na końcu omówione zostały źródła potęgi oraz podziemia. Te pierwsze, jak słusznie zauważyli gracze, nie są jeszcze dobrze przemyślane. Twórcy zaznaczają przy tym, że w Diablo IV moc nie będzie się wywodzić tylko z przedmiotów - postacie oraz ich umiejętności będą stawały się potężniejsze wraz z awansowaniem, a talenty poza wzmacnianiem wpłyną na styl gry. Przedmioty legendarne nie mają stanowić o całkowitej sile i potędze naszych bohaterów.

Podziemia będą różnić się od Szczelin (znanych z Diablo III) tym, że będą ewoluować za pomocą odpowiednich przedmiotów, dzięki czemu na graczy będzie czekać coraz większe wyzwanie. Tego, jaki rodzaj potworów, i jaki styl podziemi na nas czeka, będzie można domyślić się wcześniej, co pozwoli na przygotowanie odpowiedniej strategii.

Jeśli zaś chodzi o loot, to twórcy zapewnili, że ten doczeka się osobnego posta. Już teraz zdradzają jednak, że ich planem jest stworzenie takiego systemu generowania przedmiotów, aby gracze nie czuli się zmuszeni do szukania gotowych konfiguracji w internecie. Konkretnych zmian doczekają się przede wszystkim przedmioty starożytne, ale o tym dowiemy się więcej wkrótce.

Obecnie nie znamy nawet przybliżonej daty premiery Diablo IV. Niewątpliwie wielu fanów cyklu czeka na nową odsłonę i pewnie będzie musiało poczekać jeszcze kilka lat. W międzyczasie zapraszamy do przeczytania naszych wrażeń, z tego co obecnie wiemy o grze.

Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 6 czerwca 2023

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

7.1

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

17

Paweł Woźniak

Autor: Paweł Woźniak

Od 2019 roku związany z GRY-OnLine, gdzie zaczynał jako autor newsów, a obecnie jest jednym z redaktorów tvgry. Obecnie interesują go przede wszystkim gry RPG, soulslike i metroidvanie, ale sporą część gamingowego życia poświęcił też produkcjom sieciowym. W grach ceni sobie głównie rozbudowane mechaniki rozwoju postaci oraz swobodę w działaniu, a na omawiane tytuły stara się patrzeć z różnych perspektyw. Od 2023 roku prowadzi również swój kanał na YouTube.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2019-11-21
13:15

zanonimizowany283992 Legend

Najlepsze wieści wynikające z ostatnich postów to fakt że dev team czyta fora i planują słuchać feedbacku, już teraz nawiązują do tematów na które ludzie w największym stopniu jęczeli po Blizzconie.

Nie wszystko co zaprezentowano mi się podoba, ale jest światełko w tunelu że D4 nie będzie kolejną grą na 20h -> a później czekać do kolejnego sezonu.

Komentarz: zanonimizowany283992
2019-11-21
13:30

Bieniu05 Generał

Bieniu05

nic sie szczegolnego juz nie zmieni z tego co pokazali nikt normalny nie wykasuje projektu w ktory poszlo kupe kasy, zeby zobic to samo w innej oprawie

Komentarz: Bieniu05
2019-11-21
14:23

krykry Generał

Casuale to bardzo niewdzięczny typ gracza, nie mają przywiązania do gry i nie wkładają żadnego wysiłku w jej rozwój.

Wejdą, pograją trochę, i wrócą do Fortnite czy LoLa. Celowanie w sciągnięcie jak największej liczby casuali to taktyka na duży ale krótkotrwały zysk.

Komentarz: krykry
2019-11-21
18:29

Krieggg Pretorianin

Niby bazuja na D2. Niby robia ja z mysla o fanach D2. Niby powaznie traktuja swoich klientow, a tymczasem centralnie kieruja swoja wypowiedz w strone totalnego laika, ktory nie ma pojecia co to jest Diablo. WTF? Jak dla mnie oczywiste jest, ze po szumnych, ambitnych na wyrost zapowiedziach otrzymamy kolejna totalnie casualowa i wyprana z contentu gre, nastawiona na slodkie pierdzenie, a nie powazny gameplay. Jesli to casualowi gracze maja decydowac o tym czy bedziemy miec drzewko umiejetnosci, czy bedziemy mogli samodzielnie budowac statystyki postaci, czy otrzymamy wystarczajaco ciekawa i zlozona itemizacje itp itd to juz mam przed oczami wizualizacje tego parujacego stolca.

Komentarz: Krieggg
2019-11-21
22:16

Jane_od_Batmana Generał

Jane_od_Batmana

Czy tylko ja odnoszę wrażenie, że najpierw powinni skupić się na tym jak powinien wyglądać ich endgame, itemizacjia i rozwój postaci, zamiast robić pustą wydmuszkę na hura, którą później zaleją nietrafionymi pomysłami z łapanki?

Komentarz: Jane_od_Batmana

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl