Premiera Steam Remote Play Together. Wspólnie zagracie także na Androidzie i iOS
Na Steamie zadebiutowało Remote Play Together. Funkcja umożliwia wspólne granie w strumieniowane tytuły. A co najlepsze, tylko gospodarz musi posiadać grę - inni mogą dołączyć do rozgrywki nawet na urządzeniach z Androidem i iOS.

Steam doczekał się oficjalnej premiery długo wyczekiwanej funkcji Remote Play Together. Opcja, która przez kilka ostatnich tygodni była dostępna w ramach beta-testów, wreszcie ujrzała światło dzienne. Remote Play Together umożliwia dzielenie się swoimi grami wieloosobowymi ze znajomymi za pośrednictwem sieci lokalnej lub internetu. Co najważniejsze - tylko jeden gracz (host) musi posiadać grę. Uruchamia ją, po czym zaprasza pozostałych do zabawy. Cały proces najprościej przedstawić w kilku krokach:
- uruchamiasz swoją grę (będąc gospodarzem);
- z listy znajomych wybierasz kilku graczy (czterech, lub więcej, jeśli dysponujesz szybkim łączem);
- znajomi akceptują zaproszenie i możecie grać razem.
Ciekawą nowością jest również połączenie funkcji Together z Anywhere (pozwalającą na strumieniowanie rozgrywki na smartfony, tablety, telewizory czy inne komputery). Od teraz wystarczy, że host uruchomi grę na komputerze, a pozostali gracze mogą dołączyć do zabawy w dowolnym miejscu, korzystając z urządzenia mobilnego. Wszystkie niezbędne aplikacje oraz krótką instrukcję działania (w języku polskim) znajdziecie pod tym adresem.
Zastanawiacie się pewnie, czy to po prostu działa? Na potrzeby tego tekstu przeprowadziłem krótki test i nie zauważyłem problemów. Fakt, że w mojej bibliotece był wyłącznie jeden tytuł, w który mogłem zagrać z kimś (sorry ludziska, na co dzień gram na PS4), ale nie uświadczyłem denerwujących opóźnień czy artefaktów. Wręcz przeciwnie - wszystko poszło nadspodziewanie gładko. Tutaj znajdziecie natomiast listę wszystkich gier obsługujących Remote Play Together.
Z okazji premiery nowej funkcji Valve postanowiło uruchomić wyprzedaż tytułów, która potrwa do 25 listopada. Wszystkie produkcje objęte promocją są grami obsługującymi Remote Play Together.
Więcej:Steam w 5 lat podwoił bazę użytkowników. Najnowszy rekord to ponad 41 milionów graczy jednocześnie
Komentarze czytelników
Legion 13 Senator

Nikt nigdzie nawet nie wspominał o graniu na LAN przez internet, to jest funkcja która pozwala grać w gry z LOKALNYM (split screen) multiplayerem przez internet, taka funkcja nie istniała do tej pory. Jasne że byłoby dobrze gdyby steam pozwalał tworzyć wirtualną sieć LAN, ale jak chcesz coś takiego to są inne rozwiązania.
kAjtji Senator

Skoro tak mówisz, to na pewno jesteś w stanie podać mi jakiekolwiek źródło tych informacji? No i przede wszystkim, wydaje mi się, że nie wszedłeś nawet w podany przeze mnie artykuł. Badanie były wykonane przez IGN, a ono zbytnio polskie, to nie jest.
Ogame_fan Legend

Nie. Platform Royality na konsolach to 7 dolcow od 60 dolarowej gry. To i tak nie jest stała kwota bo R* przy okazji GTA5 płacił 4 dolary. Poczytaj trochę więcej niż polskie pudelki.
kAjtji Senator

12%* dla Epic Games, 30% dla Steam, GOG, Nintendo, Sony i Microsoft.
Ogame_fan Legend

12% na konsolach 30% na steam. Do tego steam zabil rynek używek i nośniki fizyczne. Ogólnie brak jakiegokolwiek wyboru. Kasa która leci do Sony np wraca w postaci supportu swoich platform świetnymi grami 1st party. Co tam ostatnio bogatego Volvo wydalo? Portal 2 prawie 9 lat temu? Trochę nie wyszedł dowcipas