Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

progresja / rozwój postaci - newsy i ciekawostki

Diablo 4 bez Mythiców. Powrócą przedmioty unikalne z Diablo 2
Diablo 4 bez Mythiców. Powrócą przedmioty unikalne z Diablo 2

Entelarmer, 16 grudnia 2020, 18:45

Firma Blizzard zdecydowała się zrezygnować z dodania przedmiotów mitycznych w Diablo IV na rzecz unikalnych egzemplarzy legendarnych rodem z Diablo II. Główny projektant Joe Shely omówił też garść zmian w systemie rozwoju bohatera oraz przedmiotach.

WoW: Shadowlands - gracze zadowoleni z nowego systemu levelowania
WoW: Shadowlands - gracze zadowoleni z nowego systemu levelowania

Aquma, 4 listopada 2020, 13:01

Użytkownikom forum Reddit podoba się mechanika Timewalker Campaigns, która pozwala rozwijać postać, wykonując zadania z dowolnego z dotychczasowych dodatków.

Nowe szczegóły o Anthem 2.0 - ekwipunek i rozwój postaci
Nowe szczegóły o Anthem 2.0 - ekwipunek i rozwój postaci

Aquma, 2 listopada 2020, 09:15

Deweloperzy ze studia BioWare opublikowali notkę blogową, w której przybliżają podstawowe założenia przebudowanego systemu rozwoju postaci oraz ekwipunku.

Tak wygląda drzewko umiejętności w Diablo 4
Tak wygląda drzewko umiejętności w Diablo 4

Paweł Musiolik, 30 września 2020, 18:50

Diablo 4 zaoferuje rozbudowane drzewko umiejętności. Rozwój postaci będzie bardziej elastyczny i pozwoli na większą modyfikację naszego bohatera niż w Diablo III.

Gotham Knights - szczegóły systemu progresji oraz żyjącego świata
Gotham Knights - szczegóły systemu progresji oraz żyjącego świata

Entelarmer, 7 września 2020, 17:05

Studio Warner Bros. Games Montreal podzieliło się kolejnymi informacjami na temat Gotham Knights. W artykule na oficjalnym blogu PlayStation wspomniano m.in. o systemie progresji oraz otwartym, żyjącym mieście, w którym spotkamy nie tylko przestępców i policjantów.

Cyberpunk 2077 - nomad, street kid i corpo w zwiastunie z Night City Wire 2
Cyberpunk 2077 - nomad, street kid i corpo w zwiastunie z Night City Wire 2

Entelarmer, 10 sierpnia 2020, 18:42

Drugi odcinek wydarzenia Night City Wire przyniósł ze sobą nowy zwiastun gry Cyberpunk 2077. Trailer prezentuje ścieżki życiowe, które zadecydują o biografii V i wpłyną na rozgrywkę.

AC: Valhalla – informacje o załodze statku, długości przygód i systemie rozwoju
AC: Valhalla – informacje o załodze statku, długości przygód i systemie rozwoju

Adrian Werner, 17 maja 2020, 08:00

Fanowski serwis Codex udostępnił nowe dotyczące gry Assassin's Creed: Valhalla. Dowiedzieliśmy się więcej m.in. na temat załogi statku gracza, systemu rozwoju postaci i struktury misji fabularnych.

Nowe informacje o Baldur’s Gate 3 – postacie graczy, poziomy, świat gry
Nowe informacje o Baldur’s Gate 3 – postacie graczy, poziomy, świat gry

Aquma, 13 marca 2020, 13:50

Dzięki sesji Ask Me Anything przeprowadzonej na forum Reddit przez deweloperów z Larian Studios poznaliśmy szereg nowych detali na temat wyczekiwanej gry RPG Baldur’s Gate 3.

Diablo 4 - zmiany w przedmiotach i progresji bohaterów
Diablo 4 - zmiany w przedmiotach i progresji bohaterów

Froozyy, 21 listopada 2019, 10:44

W sieci pojawił się oficjalny wpis głównego projektanta systemów w Diablo IV, w którym omawia on najważniejsze rzeczy związane z grą. Dowiedzieliśmy się, że zmian doczekają się przedmioty, a system awansu bohaterów nie został jeszcze ustalony.

WoW: Shadowlands z wielkimi zmianami w systemie rozwoju postaci
WoW: Shadowlands z wielkimi zmianami w systemie rozwoju postaci

Entelarmer, 2 listopada 2019, 14:22

Firma Blizzard ujawniła garść szczegółów dotyczących World of Warcraft: Shadowlands. Dodatek znacząco odmieni system poziomów doświadczenia, zmniejszając ich liczbę do 60 i pozwalając na robienie postępów w fabule dodatkowymi postaciami. Prócz tego omówiono nowy loch, wzorowany na grach roguelike.

W Cyberpunku 2077 znajdziemy podwodne lokacje. Nowe informacje o craftingu i rozwoju postaci
W Cyberpunku 2077 znajdziemy podwodne lokacje. Nowe informacje o craftingu i rozwoju postaci

Aquma, 28 sierpnia 2019, 11:06

Deweloperzy ze studia CD Projekt RED udzielili ostatnio wywiadów kilku serwisom internetowym. Jeden z twórców wziął także udział w przeszło dwugodzinnym podcaście na platformie YouTube. Głównym tematem wszystkich rozmów był oczywiście Cyberpunk 2077. Otrzymaliśmy szereg nowych informacji na temat polskiej superprodukcji.

Cyberpunk 2077 z rozwojem postaci zbliżonym do Skyrima
Cyberpunk 2077 z rozwojem postaci zbliżonym do Skyrima

Serek, 6 lipca 2019, 10:50

Studio CD Projekt RED zdradziło kolejne szczegóły na temat gry Cyberpunk 2077. Tytuł otrzyma elementy rozwoju postaci podobne do tych z serii The Elder Scrolls. Im częściej użyjemy danej broni, tym lepsi będziemy w jej wykorzystaniu.

Zdolności w Vampire The Masquerade Bloodlines 2
Zdolności w Vampire The Masquerade Bloodlines 2

Entelarmer, 24 kwietnia 2019, 20:00

Firmy Paradox Interactive oraz Hardsuit Labs ujawniły kolejne informacje na temat Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2. Tym razem podzielono się szczegółami dotyczącymi głównego bohatera, w tym dostępnych zdolności.

Anthem - nowy gameplay skupia się na fabule i modyfikowaniu pancerzy
Anthem - nowy gameplay skupia się na fabule i modyfikowaniu pancerzy

Adrian Werner, 18 stycznia 2019, 12:35

Studio BioWare i firma Electronic Arts udostępniły nowy materiał wideo z gry Anthem, koncentrujący się na zaprezentowaniu fabuły oraz dostępnych pancerzy i możliwości ich modyfikowania.

Anthem – nieoficjalne podsumowanie umiejętności i ataków Javelinów
Anthem – nieoficjalne podsumowanie umiejętności i ataków Javelinów

Ender, 13 stycznia 2019, 16:19

Fani nadchodzącego Anthem skompilowali wszystkie dostępne informacje dotyczące zdolności i ataków Javelinów, a więc czterech pancerzy bojowych, które w grze pełnić będą rolę klas postaci. Produkcja zadebiutuje 22 lutego na konsolach oraz komputerach PC.

Assassin’s Creed Odyssey z systemem zdolności mistrzowskich w patchu 1.1.1
Assassin’s Creed Odyssey z systemem zdolności mistrzowskich w patchu 1.1.1

Agnieszka Adamus, 29 listopada 2018, 14:09

Ubisoft udostępnił dzisiaj aktualizację 1.1.1 do gry Assassin’s Creed Odyssey. Do najważniejszych zmian należy wprowadzenie systemu umiejętności mistrzowskich, przeznaczonego dla postaci, które osiągnęły 50. poziom.

Battlefield 5 – szczegóły postępów w grze i waluty
Battlefield 5 – szczegóły postępów w grze i waluty

Movis, 30 października 2018, 13:54

Firma DICE podzieliła się z graczami szczegółami działania systemu awansu żołnierzy i broni w strzelance Battlefield 5. Dodatkowo twórcy rozgraniczają ekonomię wewnętrznej waluty Company Coin i monet premium Battlefield Currency.

Assassin’s Creed Odyssey - mapa świata gry i pełna lista umiejętności
Assassin’s Creed Odyssey - mapa świata gry i pełna lista umiejętności

Adrian Werner, 26 sierpnia 2018, 13:52

W sieci pojawiła się kompletna mapa świata gry z Assassin’s Creed Odyssey. Poznaliśmy również pełną listę umiejętności, która pokazuje, że produkcja pójdzie jeszcze dalej w stronę gatunku RPG niż poprzednia część serii.

Fallout 76: Bethesda przybliża rozwój postaci
Fallout 76: Bethesda przybliża rozwój postaci

Osti, 13 sierpnia 2018, 11:10

Odpowiedzialne za Fallouta 76 studio Bethesda wprowadza do gry szereg zmian, które dopasować mają rozgrywkę do pojawiającego się w grze trybu multiplayer. Podczas zakończonego wczoraj QuakeConu twórcy wyjaśnili, na czym polegać będzie mała rewolucja w perkach i systemie S.P.E.C.I.A.L.

Assassin’s Creed Odyssey – Ubisoft objaśnia walkę, ekwipunek i zdolności postaci
Assassin’s Creed Odyssey – Ubisoft objaśnia walkę, ekwipunek i zdolności postaci

Osti, 11 sierpnia 2018, 12:10

Assassin’s Creed Odyssey, czyli kolejna odsłona popularnej serii gier od Ubisoftu, tradycyjnie będzie kładła silny nacisk na walkę. W najnowszym materiale wideo twórcy prezentują oraz wyjaśniają, jak wyglądać będą starcia, ekwipunek oraz zdolności bohatera.

Cyberpunk 2077 – mechanika będzie zbliżona do oryginalnego RPG
Cyberpunk 2077 – mechanika będzie zbliżona do oryginalnego RPG

Osti, 28 lipca 2018, 09:00

Twórcy z rodzimego CD Projekt RED zdradzili nieco szczegółów na temat mechaniki rozwoju postaci w grze Cyberpunk 2077.

Fallout 76 – rewolucja w perkach i systemie S.P.E.C.I.A.L.
Fallout 76 – rewolucja w perkach i systemie S.P.E.C.I.A.L.

Osti, 8 lipca 2018, 08:48

Odpowiedzialne za Fallouta 76 studio Bethesda wprowadza do gry szereg zmian, które dopasować mają rozgrywkę do pojawiającego się w grze trybu multiplayer. Mała rewolucja czeka nas w perkach i systemie S.P.E.C.I.A.L.

Anthem - rozwój postaci oraz aktywności po ukończeniu kampanii
Anthem - rozwój postaci oraz aktywności po ukończeniu kampanii

Serek, 20 czerwca 2018, 11:15

Najnowsza produkcja studia BioWare, zatytułowana Anthem, zaoferuje graczom praktycznie nieskończoną liczbę scenariuszy, możliwość rozwijania swojego egzoszkieletu poza wątkiem głównym oraz zabawę po zakończeniu fabuły.

Szczegóły mechaniki Pillars of Eternity II: Deadfire
Szczegóły mechaniki Pillars of Eternity II: Deadfire

Aquma, 27 listopada 2017, 19:35

Dzięki trwającym właśnie zamkniętym beta-testom, a także udostępnionym przez twórców materiałom poznaliśmy garść szczegółów na temat mechaniki, która znajdzie się w nowym RPG-u od studia Obsidian – Pillars of Eternity II: Deadfire. Mowa przede wszystkim o systemie rozwoju postaci.

Divinity: Original Sin II - informacje m.in. o trybie split-screen i tworzeniu umiejętności i run
Divinity: Original Sin II - informacje m.in. o trybie split-screen i tworzeniu umiejętności i run

Entelarmer, 2 sierpnia 2017, 09:52

Twórcy ze studia Larian ujawnili nowe informacje na temat Divinity: Original Sin II. Zespół opowiedział m.in. o systemie wytwarzania umiejętności oraz run, wykorzystaniu nowego zasobu zwanego Źródłem oraz kooperacyjnym trybie split-screen dla maksymalnie czterech graczy.

Star Wars: Battlefront II - znamy szczegóły związane z systemem rozwoju
Star Wars: Battlefront II - znamy szczegóły związane z systemem rozwoju

Góral, 29 czerwca 2017, 11:14

Na kanale BattlefrontUpdates w serwisie YouTube ujawniono szczegóły związane z systemem rozwoju postaci w grze Star Wars: Battlefront II. Opierać ma się on przede wszystkim na kartach z umiejętnościami, które znajdować mamy w specjalnych skrzyniach, nabywanych za kredyty dostępne m.in. za prawdziwe pieniądze.

Mass Effect: Andromeda – prezentacja rozwoju postaci i umiejętności bojowych
Mass Effect: Andromeda – prezentacja rozwoju postaci i umiejętności bojowych

Draug, 23 lutego 2017, 15:40

Studio BioWare wypuściło kolejny kilkuminutowy gameplay z gry Mass Effect: Andromeda, na którym zaprezentowano rozwój postaci i walkę. Ponadto mamy dla Was wrażenia z pokazu, na którym niedawno byliśmy, i informację o wielkości plików gry do ściągnięcia.

Ujawniono szczegóły na temat systemu walki i rozwoju postaci w grze Vampyr
Ujawniono szczegóły na temat systemu walki i rozwoju postaci w grze Vampyr

Yossarian, 29 września 2016, 19:20

Philippe Moreau, reżyser nadchodzącej gry Vampyr, podzielił się dzisiaj na blogu playstation.com szczegółami na temat systemu walki i drzewka rozwoju. Gracze mają otrzymać dużo swobody w kreowaniu własnego stylu walki; ważnym elementem rozgrywki będzie też zmaganie między naturą człowieka i wampira.

Tyranny - nowe informacje o systemie rozgrywki
Tyranny - nowe informacje o systemie rozgrywki

Adrian Werner, 5 maja 2016, 11:05

Studio Obsidian Entertainment ujawniło sporo nowych informacji na temat mechanizmów rozgrywki w obiecującej grze RPG Tyranny. M.in. dowiedzieliśmy się, jak będą działać umiejętności oraz system rozwoju postaci.

Escape from Tarkov - szczegóły realistycznego systemu rozwoju postaci
Escape from Tarkov - szczegóły realistycznego systemu rozwoju postaci

Draug, 12 kwietnia 2016, 13:03

Studio Battlestate Games przedstawiło system rozwoju postaci w strzelance Escape from Tarkov. W grze znajdzie się mnóstwo umiejętności, które gracz będzie nie tylko rozwijał w naturalny, realistyczny sposób, ale też stopniowo zapominał.

Escape from Tarkov - gameplay i kolejne informacje o grze
Escape from Tarkov - gameplay i kolejne informacje o grze

Entelarmer, 11 stycznia 2016, 11:37

W serwisie YouTube pojawił się filmik omawiający obecną wersję gry Escape from Tarkov. Wspomniano w nim m.in. o systemie rozwoju postaci oraz bogatych opcjach modyfikacji broni.

Dying Light – Edycja Rozszerzona wydłuży rozwój postaci
Dying Light – Edycja Rozszerzona wydłuży rozwój postaci

Draug, 22 grudnia 2015, 11:58

Studio Techland zaprezentowało dziś nową funkcję, którą wprowadzi do gry Dying Light planowana na luty Edycja Rozszerzona (ang. Enhanced Edition). Mowa tu o możliwości zdobywania Poziomów Legendy, które znacząco wydłużą rozwijanie postaci.

Fallout 4 - nowe nagrania z rozgrywki i informacje o perkach [SPOILERY!]
Fallout 4 - nowe nagrania z rozgrywki i informacje o perkach [SPOILERY!]

Góral, 2 listopada 2015, 09:25

Jeżeli nie boicie się spoilerów, to warto zerknąć na najnowsze nagrania z rozgrywką z gry Fallout 4 zamieszczone na forum Reddit. Ponadto mamy też informacje dotyczące perków.

Fallout 4 – Bethesda objaśnia nowy system rozwoju postaci
Fallout 4 – Bethesda objaśnia nowy system rozwoju postaci

Luc, 25 września 2015, 10:01

System rozwoju postaci doczeka się w Fallout 4 poważnych zmian. Odblokowywanie perków zostanie mocno uproszczone, prawdopodobnie znikną również klasyczne umiejętności.

Level Up czyli mechanika RPG w komputerowych grach fabularnych
Level Up czyli mechanika RPG w komputerowych grach fabularnych

BattleAxe, 7 października 2014, 16:02

Nareszcie awans! Na co przeznaczyć otrzymane punkty? Czy inwestować w siłę, a może lepiej dorzucić coś do kondycji? Czy uda mi się otworzyć ten zamek? To tylko część przykładów typowej mechaniki RPG obecnej w komputerowych grach fabularnych. Dlaczego jest ona taka ważna?

Czym jest cRPG?
Czym jest cRPG?

BattleAxe, 1 października 2014, 23:38

Gry z gatunku cRPG to jedne z najbardziej rozwiniętych produkcji w świecie elektronicznej rozrywki, a ich elementy można znaleźć w większości dzisiejszych gier. Czym w takim razie są cRPGi i jak należy je pojmować?

Jak buduję swoje postacie w grach RPG
Jak buduję swoje postacie w grach RPG

Rasgul, 8 lutego 2014, 22:07

Rozwój postaci to kluczowy system w grach z gatunku RPG. Zwracam na niego sporą uwagę, bo kocham dopieszczać swojego bohatera. Najczęściej robię wojownika napakowanego po uszy broniami. Aczkolwiek moim ideałem protagonisty jest hybryda rycerza z magiem. Niestety często nieosiągalna.

Czy współczesna gra bez elementów RPG to dno?
Czy współczesna gra bez elementów RPG to dno?

barth89, 30 stycznia 2014, 20:10

Elementy RPG są obecnie w niemal każdej współczesnej produkcji AAA. Dotyczy to FPS-ów, gier akcji, a nawet samchodówek. Czy elementy RPG należy wrzucać do tego samego worka (z napisem "Dzisiejsze czasy"), co sekwencje QTE i postępującą casualizację? Elementy RPG to dno czy świadectwo rozbudowania gry?

Thief porzuca punkty doświadczenia
Thief porzuca punkty doświadczenia

luckie, 17 października 2013, 08:46

Twórcy gry Thief wzięli pod uwagę opinie fanów i zrezygnowali z rozwoju postaci przy pomocy punktów doświadczenia. Zamiast tego Garrett skupi się na zdobywania łupów, które zamieni na przydatne gadżety.

Wasteland 2 - wczesna beta oraz system atrybutów i umiejętności
Wasteland 2 - wczesna beta oraz system atrybutów i umiejętności

Sarge, 4 października 2013, 12:10

Na kickstarterowej stronie gry Wasteland 2 pojawiły się nowe informacje na temat nadchodzącej produkcji studia inXile Entertainment. Poznaliśmy m.in. szczegóły dotyczące wczesnej bety, a także systemu atrybutów i umiejętności.

Mam dosyć grindu - chcę czegoś więcej!
Mam dosyć grindu - chcę czegoś więcej!

Prometheus, 21 listopada 2012, 20:07

"Levelowanie" to domena wielu gier - tak dla pojedynczego gracza jak i wieloosobowej rozgrywki. Co zrobić, aby nie zanudzić nas sztucznym grindem?

Pikselowe ludki biją X-Menów!
Pikselowe ludki biją X-Menów!

Brucevsky, 16 września 2012, 13:32

Dwie podobne gry w tym samym czasie? To musiało skończyć się konfliktem, w którym jedna strona niezasłużenie przegrała. Nieoczekiwanie okazali się nią X-Meni.

Ponętna Storm zachęca do wspólnej zabawy
Ponętna Storm zachęca do wspólnej zabawy

Brucevsky, 30 sierpnia 2012, 18:43

Mała chmurka burzowa i mini-tornado to dopiero zapowiedź zdolności Storm. I jednocześnie dobry przykład elementu, który bardzo bawi przy grze w X-Men Legends II: Rise of Apocalypse.

Od zera do bohatera (Rojopojntofwiu #59)
Od zera do bohatera (Rojopojntofwiu #59)

ROJO, 23 marca 2012, 10:51

Magia systemu rozwoju postaci. Droga od często nic nieznaczącego popychadła do szanowanego herosa. Od zera do bohatera. Dzisiaj porozmawiamy sobie właśnie o tym zerze.

Rojopojntofwiu #51 Fenomen Perka
Rojopojntofwiu #51 Fenomen Perka

ROJO, 2 grudnia 2011, 16:22

Rola Perków („dodatkowa korzyść”) w systemie rozwoju postaci i odbiorze fabularnych gier cRPG. Fallout, Call of Duty, Skyrim.

Rojopojntofwiu #15 Syndrom Upgrade
Rojopojntofwiu #15 Syndrom Upgrade

ROJO, 27 lutego 2011, 14:14

Podnosimy statystyki, ulepszamy atrybuty, rozwijamy postać. Symultanicznie zgarniamy Trofea lub Acziwki. Ach ten motyw jeszcze jednego etapu, poziomu czy misji. Stajemy się kukiełką immersji. Panie i Panowie - poznajcie syndrom Upgrade.