Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

progresja / rozwój postaci - newsy i ciekawostki

System budzący wątpliwości nawet wśród twórców No Rest for the Wicked „musi umrzeć”, gdyż jest jak „dawanie graczom liny, na której mogą się powiesić”
System budzący wątpliwości nawet wśród twórców No Rest for the Wicked „musi umrzeć”, gdyż jest jak „dawanie graczom liny, na której mogą się powiesić”

Marcin Bukowski, 8 maja 2025, 08:27

Twórca No Rest for the Wicked zamierza pozbyć się systemu atrybutów, gdyż gracze zdają się go nie rozumieć. Nowy projekt jest już gotowy, ale jego implementacja trochę potrwa.

Rozwój postaci w Dragon Age: The Veilguard odarty z tajemnic. Klas będzie mało, ale możliwości sporo
Rozwój postaci w Dragon Age: The Veilguard odarty z tajemnic. Klas będzie mało, ale możliwości sporo

Jakub Błażewicz, 12 czerwca 2024, 14:03

Trzy klasy, po trzy specjalizacje i bonusy stronnictw. To część opcji Dragon Age: The Veilguard, dzięki którym spersonalizujemy swojego bohatera.

Gracz zmienił Barbarzyńcę w Diablo 4 w Hulka, rozbawił tym internautów
Gracz zmienił Barbarzyńcę w Diablo 4 w Hulka, rozbawił tym internautów

Michał Ciężadlik, 3 lipca 2023, 12:37

Sposobów na granie w Diablo 4 jest wiele. Jeden gracz udowodnił, że możliwy jest nawet build zmieniający naszego bohatera… w Hulka.

Pełna wersja Diablo 4 pozwoli cofać rozwój postaci równie łatwo co beta
Pełna wersja Diablo 4 pozwoli cofać rozwój postaci równie łatwo co beta

Agnieszka Adamus, 3 kwietnia 2023, 20:03

Rod Fergusson ze studia Blizzard Entertainment zdradził, że pełna wersja Diablo 4 pozwoli cofać rozwój postaci tak samo łatwo jak w beta-testach.

Dead Island 2 z „ekscytującą” mechaniką, to kluczowa nowość
Dead Island 2 z „ekscytującą” mechaniką, to kluczowa nowość

Adrian Werner, 30 stycznia 2023, 13:16

Twórcy Dead Island 2 ujawnili konkrety dotyczące systemu kart, który zastąpi w grze tradycyjne drzewko rozwoju.

Starfield ma cechy godne Fallouta, np. nałogowe skakanie i dom na kredyt
Starfield ma cechy godne Fallouta, np. nałogowe skakanie i dom na kredyt

Przemysław Dygas, 16 czerwca 2022, 10:29

Starfield pozwoli nam na stworzenie postaci obdarzonej rozmaitymi cechami. Jak w prawdziwym RPG-u będziemy mogli dostosować również przeszłość naszego bohatera.

Diablo 4 bez Mythiców. Powrócą przedmioty unikalne z Diablo 2
Diablo 4 bez Mythiców. Powrócą przedmioty unikalne z Diablo 2

Jakub Błażewicz, 16 grudnia 2020, 18:45

Firma Blizzard zdecydowała się zrezygnować z dodania przedmiotów mitycznych w Diablo IV na rzecz unikalnych egzemplarzy legendarnych rodem z Diablo II. Główny projektant Joe Shely omówił też garść zmian w systemie rozwoju bohatera oraz przedmiotach.

WoW: Shadowlands - gracze zadowoleni z nowego systemu levelowania
WoW: Shadowlands - gracze zadowoleni z nowego systemu levelowania

Bartosz Świątek, 4 listopada 2020, 13:01

Użytkownikom forum Reddit podoba się mechanika Timewalker Campaigns, która pozwala rozwijać postać, wykonując zadania z dowolnego z dotychczasowych dodatków.

Nowe szczegóły o Anthem 2.0 - ekwipunek i rozwój postaci
Nowe szczegóły o Anthem 2.0 - ekwipunek i rozwój postaci

Bartosz Świątek, 2 listopada 2020, 09:15

Deweloperzy ze studia BioWare opublikowali notkę blogową, w której przybliżają podstawowe założenia przebudowanego systemu rozwoju postaci oraz ekwipunku.

Tak wygląda drzewko umiejętności w Diablo 4
Tak wygląda drzewko umiejętności w Diablo 4

Paweł Musiolik, 30 września 2020, 18:50

Diablo 4 zaoferuje rozbudowane drzewko umiejętności. Rozwój postaci będzie bardziej elastyczny i pozwoli na większą modyfikację naszego bohatera niż w Diablo III.

Gotham Knights - szczegóły systemu progresji oraz żyjącego świata
Gotham Knights - szczegóły systemu progresji oraz żyjącego świata

Jakub Błażewicz, 7 września 2020, 17:05

Studio Warner Bros. Games Montreal podzieliło się kolejnymi informacjami na temat Gotham Knights. W artykule na oficjalnym blogu PlayStation wspomniano m.in. o systemie progresji oraz otwartym, żyjącym mieście, w którym spotkamy nie tylko przestępców i policjantów.

Cyberpunk 2077 - nomad, street kid i corpo w zwiastunie z Night City Wire 2
Cyberpunk 2077 - nomad, street kid i corpo w zwiastunie z Night City Wire 2

Jakub Błażewicz, 10 sierpnia 2020, 18:42

Drugi odcinek wydarzenia Night City Wire przyniósł ze sobą nowy zwiastun gry Cyberpunk 2077. Trailer prezentuje ścieżki życiowe, które zadecydują o biografii V i wpłyną na rozgrywkę.

AC: Valhalla – informacje o załodze statku, długości przygód i systemie rozwoju
AC: Valhalla – informacje o załodze statku, długości przygód i systemie rozwoju

Adrian Werner, 17 maja 2020, 08:00

Fanowski serwis Codex udostępnił nowe dotyczące gry Assassin's Creed: Valhalla. Dowiedzieliśmy się więcej m.in. na temat załogi statku gracza, systemu rozwoju postaci i struktury misji fabularnych.

Nowe informacje o Baldur’s Gate 3 – postacie graczy, poziomy, świat gry
Nowe informacje o Baldur’s Gate 3 – postacie graczy, poziomy, świat gry

Bartosz Świątek, 13 marca 2020, 13:50

Dzięki sesji Ask Me Anything przeprowadzonej na forum Reddit przez deweloperów z Larian Studios poznaliśmy szereg nowych detali na temat wyczekiwanej gry RPG Baldur’s Gate 3.

Diablo 4 - zmiany w przedmiotach i progresji bohaterów
Diablo 4 - zmiany w przedmiotach i progresji bohaterów

Paweł Woźniak, 21 listopada 2019, 10:44

W sieci pojawił się oficjalny wpis głównego projektanta systemów w Diablo IV, w którym omawia on najważniejsze rzeczy związane z grą. Dowiedzieliśmy się, że zmian doczekają się przedmioty, a system awansu bohaterów nie został jeszcze ustalony.

WoW: Shadowlands z wielkimi zmianami w systemie rozwoju postaci
WoW: Shadowlands z wielkimi zmianami w systemie rozwoju postaci

Jakub Błażewicz, 2 listopada 2019, 14:22

Firma Blizzard ujawniła garść szczegółów dotyczących World of Warcraft: Shadowlands. Dodatek znacząco odmieni system poziomów doświadczenia, zmniejszając ich liczbę do 60 i pozwalając na robienie postępów w fabule dodatkowymi postaciami. Prócz tego omówiono nowy loch, wzorowany na grach roguelike.

W Cyberpunku 2077 znajdziemy podwodne lokacje. Nowe informacje o craftingu i rozwoju postaci
W Cyberpunku 2077 znajdziemy podwodne lokacje. Nowe informacje o craftingu i rozwoju postaci

Bartosz Świątek, 28 sierpnia 2019, 11:06

Deweloperzy ze studia CD Projekt RED udzielili ostatnio wywiadów kilku serwisom internetowym. Jeden z twórców wziął także udział w przeszło dwugodzinnym podcaście na platformie YouTube. Głównym tematem wszystkich rozmów był oczywiście Cyberpunk 2077. Otrzymaliśmy szereg nowych informacji na temat polskiej superprodukcji.

Cyberpunk 2077 z rozwojem postaci zbliżonym do Skyrima
Cyberpunk 2077 z rozwojem postaci zbliżonym do Skyrima

Konrad Serafiński, 6 lipca 2019, 10:50

Studio CD Projekt RED zdradziło kolejne szczegóły na temat gry Cyberpunk 2077. Tytuł otrzyma elementy rozwoju postaci podobne do tych z serii The Elder Scrolls. Im częściej użyjemy danej broni, tym lepsi będziemy w jej wykorzystaniu.

Zdolności w Vampire The Masquerade Bloodlines 2
Zdolności w Vampire The Masquerade Bloodlines 2

Jakub Błażewicz, 24 kwietnia 2019, 20:00

Firmy Paradox Interactive oraz Hardsuit Labs ujawniły kolejne informacje na temat Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2. Tym razem podzielono się szczegółami dotyczącymi głównego bohatera, w tym dostępnych zdolności.

Anthem - nowy gameplay skupia się na fabule i modyfikowaniu pancerzy
Anthem - nowy gameplay skupia się na fabule i modyfikowaniu pancerzy

Adrian Werner, 18 stycznia 2019, 12:35

Studio BioWare i firma Electronic Arts udostępniły nowy materiał wideo z gry Anthem, koncentrujący się na zaprezentowaniu fabuły oraz dostępnych pancerzy i możliwości ich modyfikowania.

Anthem – nieoficjalne podsumowanie umiejętności i ataków Javelinów
Anthem – nieoficjalne podsumowanie umiejętności i ataków Javelinów

Michał Kułakowski, 13 stycznia 2019, 16:19

Fani nadchodzącego Anthem skompilowali wszystkie dostępne informacje dotyczące zdolności i ataków Javelinów, a więc czterech pancerzy bojowych, które w grze pełnić będą rolę klas postaci. Produkcja zadebiutuje 22 lutego na konsolach oraz komputerach PC.

Assassin’s Creed Odyssey z systemem zdolności mistrzowskich w patchu 1.1.1
Assassin’s Creed Odyssey z systemem zdolności mistrzowskich w patchu 1.1.1

Agnieszka Adamus, 29 listopada 2018, 14:09

Ubisoft udostępnił dzisiaj aktualizację 1.1.1 do gry Assassin’s Creed Odyssey. Do najważniejszych zmian należy wprowadzenie systemu umiejętności mistrzowskich, przeznaczonego dla postaci, które osiągnęły 50. poziom.

Battlefield 5 – szczegóły postępów w grze i waluty
Battlefield 5 – szczegóły postępów w grze i waluty

Krzysztof Sobiepan, 30 października 2018, 13:54

Firma DICE podzieliła się z graczami szczegółami działania systemu awansu żołnierzy i broni w strzelance Battlefield 5. Dodatkowo twórcy rozgraniczają ekonomię wewnętrznej waluty Company Coin i monet premium Battlefield Currency.

Assassin’s Creed Odyssey - mapa świata gry i pełna lista umiejętności
Assassin’s Creed Odyssey - mapa świata gry i pełna lista umiejętności

Adrian Werner, 26 sierpnia 2018, 13:52

W sieci pojawiła się kompletna mapa świata gry z Assassin’s Creed Odyssey. Poznaliśmy również pełną listę umiejętności, która pokazuje, że produkcja pójdzie jeszcze dalej w stronę gatunku RPG niż poprzednia część serii.

Fallout 76: Bethesda przybliża rozwój postaci
Fallout 76: Bethesda przybliża rozwój postaci

Michał Ostiak, 13 sierpnia 2018, 11:10

Odpowiedzialne za Fallouta 76 studio Bethesda wprowadza do gry szereg zmian, które dopasować mają rozgrywkę do pojawiającego się w grze trybu multiplayer. Podczas zakończonego wczoraj QuakeConu twórcy wyjaśnili, na czym polegać będzie mała rewolucja w perkach i systemie S.P.E.C.I.A.L.

Assassin’s Creed Odyssey – Ubisoft objaśnia walkę, ekwipunek i zdolności postaci
Assassin’s Creed Odyssey – Ubisoft objaśnia walkę, ekwipunek i zdolności postaci

Michał Ostiak, 11 sierpnia 2018, 12:10

Assassin’s Creed Odyssey, czyli kolejna odsłona popularnej serii gier od Ubisoftu, tradycyjnie będzie kładła silny nacisk na walkę. W najnowszym materiale wideo twórcy prezentują oraz wyjaśniają, jak wyglądać będą starcia, ekwipunek oraz zdolności bohatera.

Cyberpunk 2077 – mechanika będzie zbliżona do oryginalnego RPG
Cyberpunk 2077 – mechanika będzie zbliżona do oryginalnego RPG

Michał Ostiak, 28 lipca 2018, 09:00

Twórcy z rodzimego CD Projekt RED zdradzili nieco szczegółów na temat mechaniki rozwoju postaci w grze Cyberpunk 2077.

Fallout 76 – rewolucja w perkach i systemie S.P.E.C.I.A.L.
Fallout 76 – rewolucja w perkach i systemie S.P.E.C.I.A.L.

Michał Ostiak, 8 lipca 2018, 08:48

Odpowiedzialne za Fallouta 76 studio Bethesda wprowadza do gry szereg zmian, które dopasować mają rozgrywkę do pojawiającego się w grze trybu multiplayer. Mała rewolucja czeka nas w perkach i systemie S.P.E.C.I.A.L.

Anthem - rozwój postaci oraz aktywności po ukończeniu kampanii
Anthem - rozwój postaci oraz aktywności po ukończeniu kampanii

Konrad Serafiński, 20 czerwca 2018, 11:15

Najnowsza produkcja studia BioWare, zatytułowana Anthem, zaoferuje graczom praktycznie nieskończoną liczbę scenariuszy, możliwość rozwijania swojego egzoszkieletu poza wątkiem głównym oraz zabawę po zakończeniu fabuły.

Szczegóły mechaniki Pillars of Eternity II: Deadfire
Szczegóły mechaniki Pillars of Eternity II: Deadfire

Bartosz Świątek, 27 listopada 2017, 19:35

Dzięki trwającym właśnie zamkniętym beta-testom, a także udostępnionym przez twórców materiałom poznaliśmy garść szczegółów na temat mechaniki, która znajdzie się w nowym RPG-u od studia Obsidian – Pillars of Eternity II: Deadfire. Mowa przede wszystkim o systemie rozwoju postaci.

Divinity: Original Sin II - informacje m.in. o trybie split-screen i tworzeniu umiejętności i run
Divinity: Original Sin II - informacje m.in. o trybie split-screen i tworzeniu umiejętności i run

Jakub Błażewicz, 2 sierpnia 2017, 09:52

Twórcy ze studia Larian ujawnili nowe informacje na temat Divinity: Original Sin II. Zespół opowiedział m.in. o systemie wytwarzania umiejętności oraz run, wykorzystaniu nowego zasobu zwanego Źródłem oraz kooperacyjnym trybie split-screen dla maksymalnie czterech graczy.

Star Wars: Battlefront II - znamy szczegóły związane z systemem rozwoju
Star Wars: Battlefront II - znamy szczegóły związane z systemem rozwoju

Kamil Zwijacz, 29 czerwca 2017, 11:14

Na kanale BattlefrontUpdates w serwisie YouTube ujawniono szczegóły związane z systemem rozwoju postaci w grze Star Wars: Battlefront II. Opierać ma się on przede wszystkim na kartach z umiejętnościami, które znajdować mamy w specjalnych skrzyniach, nabywanych za kredyty dostępne m.in. za prawdziwe pieniądze.

Mass Effect: Andromeda – prezentacja rozwoju postaci i umiejętności bojowych
Mass Effect: Andromeda – prezentacja rozwoju postaci i umiejętności bojowych

Krzysztof Mysiak, 23 lutego 2017, 15:40

Studio BioWare wypuściło kolejny kilkuminutowy gameplay z gry Mass Effect: Andromeda, na którym zaprezentowano rozwój postaci i walkę. Ponadto mamy dla Was wrażenia z pokazu, na którym niedawno byliśmy, i informację o wielkości plików gry do ściągnięcia.

Ujawniono szczegóły na temat systemu walki i rozwoju postaci w grze Vampyr
Ujawniono szczegóły na temat systemu walki i rozwoju postaci w grze Vampyr

Nowak Jakub, 29 września 2016, 19:20

Philippe Moreau, reżyser nadchodzącej gry Vampyr, podzielił się dzisiaj na blogu playstation.com szczegółami na temat systemu walki i drzewka rozwoju. Gracze mają otrzymać dużo swobody w kreowaniu własnego stylu walki; ważnym elementem rozgrywki będzie też zmaganie między naturą człowieka i wampira.

Tyranny - nowe informacje o systemie rozgrywki
Tyranny - nowe informacje o systemie rozgrywki

Adrian Werner, 5 maja 2016, 11:05

Studio Obsidian Entertainment ujawniło sporo nowych informacji na temat mechanizmów rozgrywki w obiecującej grze RPG Tyranny. M.in. dowiedzieliśmy się, jak będą działać umiejętności oraz system rozwoju postaci.

Escape from Tarkov - szczegóły realistycznego systemu rozwoju postaci
Escape from Tarkov - szczegóły realistycznego systemu rozwoju postaci

Krzysztof Mysiak, 12 kwietnia 2016, 13:03

Studio Battlestate Games przedstawiło system rozwoju postaci w strzelance Escape from Tarkov. W grze znajdzie się mnóstwo umiejętności, które gracz będzie nie tylko rozwijał w naturalny, realistyczny sposób, ale też stopniowo zapominał.

Escape from Tarkov - gameplay i kolejne informacje o grze
Escape from Tarkov - gameplay i kolejne informacje o grze

Jakub Błażewicz, 11 stycznia 2016, 11:37

W serwisie YouTube pojawił się filmik omawiający obecną wersję gry Escape from Tarkov. Wspomniano w nim m.in. o systemie rozwoju postaci oraz bogatych opcjach modyfikacji broni.

Dying Light – Edycja Rozszerzona wydłuży rozwój postaci
Dying Light – Edycja Rozszerzona wydłuży rozwój postaci

Krzysztof Mysiak, 22 grudnia 2015, 11:58

Studio Techland zaprezentowało dziś nową funkcję, którą wprowadzi do gry Dying Light planowana na luty Edycja Rozszerzona (ang. Enhanced Edition). Mowa tu o możliwości zdobywania Poziomów Legendy, które znacząco wydłużą rozwijanie postaci.

Fallout 4 - nowe nagrania z rozgrywki i informacje o perkach [SPOILERY!]
Fallout 4 - nowe nagrania z rozgrywki i informacje o perkach [SPOILERY!]

Kamil Zwijacz, 2 listopada 2015, 09:25

Jeżeli nie boicie się spoilerów, to warto zerknąć na najnowsze nagrania z rozgrywką z gry Fallout 4 zamieszczone na forum Reddit. Ponadto mamy też informacje dotyczące perków.

Fallout 4 – Bethesda objaśnia nowy system rozwoju postaci
Fallout 4 – Bethesda objaśnia nowy system rozwoju postaci

Luc, 25 września 2015, 10:01

System rozwoju postaci doczeka się w Fallout 4 poważnych zmian. Odblokowywanie perków zostanie mocno uproszczone, prawdopodobnie znikną również klasyczne umiejętności.

Thief porzuca punkty doświadczenia
Thief porzuca punkty doświadczenia

Łukasz Szliselman, 17 października 2013, 08:46

Twórcy gry Thief wzięli pod uwagę opinie fanów i zrezygnowali z rozwoju postaci przy pomocy punktów doświadczenia. Zamiast tego Garrett skupi się na zdobywania łupów, które zamieni na przydatne gadżety.

Wasteland 2 - wczesna beta oraz system atrybutów i umiejętności
Wasteland 2 - wczesna beta oraz system atrybutów i umiejętności

Marcin Skierski, 4 października 2013, 12:10

Na kickstarterowej stronie gry Wasteland 2 pojawiły się nowe informacje na temat nadchodzącej produkcji studia inXile Entertainment. Poznaliśmy m.in. szczegóły dotyczące wczesnej bety, a także systemu atrybutów i umiejętności.