Diablo 4 zaoferuje rozbudowane drzewko umiejętności. Rozwój postaci będzie bardziej elastyczny i pozwoli na większą modyfikację naszego bohatera niż w Diablo III.

Nowe informacje o Diablo IV pojawiły się na oficjalnym blogu firmy Blizzard. Deweloperzy pracujący nad czwartą odsłoną najpopularniejszej serii hack ‘n’ slash poświęcili wpis, by przybliżyć nam system rozwoju postaci, pokazać drzewko zdolności i wyjaśnić, jak funkcjonować będzie modyfikacja ataków na przykładzie klasy czarodziejki.
Czwarta odsłona serii Diablo zaoferuje kompletnie przebudowane drzewko umiejętności. Kierując się opiniami graczy na temat Diablo III i oczekiwaniami względem Diablo IV, przygotowano drzewo, które podzielono na dwie części. W jego górnej części znajdą się zdolności aktywne, do których przypięte będą modyfikatory oraz pasywne, powiązane z danymi atakami.

Dolna część drzewka zostanie poświęcona umiejętnościom pasywnym, które wzmocnią wybraną klasę postaci. Planem dewelopera jest stworzenie takich możliwości, by gracz czuł, że ma wybór w kierunku rozwoju swojej postaci. Po zaliczeniu głównego wątku i dobrnięciu do zawartości z końca gry mamy osiągnąć maksymalnie do 40% zapełnienia drzewka umiejętności.

Pokazano także unikatowy dla klasy czarodziejki system wzmacniania czarów. Przy każdym z ataków będziemy mogli wybrać jego wersję. Na przykładzie meteoru pokazano, że zdecydować będziemy mogli między wersją kierowaną a ciągłym atakiem, nad którym zostaniemy pozbawieni kontroli.

W kolejnych wpisach mamy poznać podobny system dla klasy druida. Celem zespołu deweloperskiego jest dać nam wybór, w jaki sposób skorzystamy z danej umiejętności, jednocześnie wzmacniając jej atak.
Parę słów poświęcono także tzw. zawartości endgame’owej, do której zyskamy dostęp po ukończeniu głównego wątku fabularnego. Projektanci Diablo IV chcą zastąpić znany z Diablo III system poziomów mistrzowskich i zaoferować coś, co zapewni większą grywalność i przyciągnie graczy na dłużej. Niestety dla nas, deweloperzy nie są jeszcze gotowi (i nie będą w najbliższym czasie), by nam go pokazać.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
77

Autor: Paweł Musiolik
Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.