Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 marca 2020, 13:50

autor: Bartosz Świątek

Nowe informacje o Baldur’s Gate 3 – postacie graczy, poziomy, świat gry

Dzięki sesji Ask Me Anything przeprowadzonej na forum Reddit przez deweloperów z Larian Studios poznaliśmy szereg nowych detali na temat wyczekiwanej gry RPG Baldur’s Gate 3.

Nowe informacje o Baldur’s Gate 3 – postacie graczy, poziomy, świat gry - ilustracja #1
Mamy coraz więcej informacji na temat BG3.

W SKRÓCIE:

  1. w BG3 postacie stworzone przez graczy będą mocniej powiązane ze światem i fabułą niż w Divinity: Original Sin II;
  2. bohaterów opracowanych przez twórców będzie można zrekrutować do drużyny;
  3. w grze znajdziemy wszystkie klasy z podstawowego podręcznika do D&D;
  4. w pełnej wersji osiągniemy maksymalnie 10. poziom doświadczenia;
  5. świat gry będzie się składał z kilku dużych lokacji umiejscowionych w kilku punktach na Faerunie – jedną z nich będzie Baldur’s Gate.

Deweloperzy z firmy Larian Studios – Swen Vincke oraz David Walgrave – wzięli udział w sesji AMA (Ask Me Anything – pol. pytaj o co chcesz) na forum Reddit, w czasie której odpowiadali na różne pytania na temat swojej kolejnej produkcji, czyli wyczekiwanej gry RPG Baldur’s Gate III. Dzięki temu poznaliśmy kilka kolejnych detali na temat tego tytułu.

Bohaterowie gracza i kreator postaci

Podobnie jak w Divinity: Original Sin II, gracze będą mogli wybrać jedną z dostępnych postaci albo stworzyć własną. Warto odnotować, że w tym drugim przypadku bohaterowie będą znacznie mocniej połączeni ze światem i głównym wątkiem fabularnym niż w poprzednich produkcjach Larian Studios.

To jest nasza kampania, ale przygoda jest Wasza. Niewielka część rozgrywki, którą pokazaliśmy, koncentruje się na jednej z naszych postaci początkowych (tzw. Origin Characters - przyp. red.), ale niezależnie od tego, czy wybierzesz własną postać, czy bohatera Origin, wybory, których dokonasz i działania, które podejmiesz, będą miały takie samo znaczenie.

To nie jest Divinity: Original Sin II. W BG3 postacie stworzone przez graczy mają znacznie mocniejszy związek ze światem i głównym wątkiem opowieści - niezależnie od tego, czy pochodzą z Wrót Baldura, miejsca znajdującego się nieco dalej, czy całkowicie gdzie indziej (hej, githyanki). Kampania będzie o wiele lepiej reagowała na Twoje działania – kiedy mówimy, że Twoje wybory będą miały poważne konsekwencje, to naprawdę mamy to na myśli. Przechodząc swoją przygodę będziesz odkrywał zadania i historie, które odnoszą się bezpośrednio do postaci, którą grasz i rzeczy, które zrobiłeś. Jesteśmy przekonani, że jeśli zdecydujesz się zagrać własnym bohaterem, nie będziesz czuł się ograniczony pod względem rozmiaru i głębi narracji. Uwielbiamy naszych „Originów”, ale kampania jest stworzona dla wszystkich – stwierdzili deweloperzy.

Nowe informacje o Baldur’s Gate 3 – postacie graczy, poziomy, świat gry - ilustracja #2
Jedną z dostępnych ras będą Githyanki.

Możemy spodziewać się bardzo rozbudowanego kreatora postaci – znacznie bardziej niż w poprzednich grach studia.

Po wybraniu rasy i klasy będziesz gotowy do drogi, ale jeśli chcesz, możesz zanurzyć się w tym głębiej i zmienić wszystkie umiejętności, zaklęcia, zdolności, czary, cantripy (zaklęcia zerowego poziomu - przyp. red.)... a także dostosować wygląd. Będziesz mógł wybrać typ twarzy, fryzurę, zarost czy kolor skóry. Nie mogę podać liczb ani szczegółów, bo praca wciąż trwa, ale nie będzie suwaków. Mamy więcej różnorodności w kreatorze postaci niż w jakiejkolwiek innej grze, którą wcześniej zrobiliśmy. Będziesz mógł mieszać i dopasowywać wiele różnych ustawień, aby stworzyć coś wyjątkowego – czytamy w poście.

Bohaterowie niezależni, własne drużyny i mechanika

Jeśli chodzi o gotowych bohaterów – ci, których nie wybierzemy, będą mogli dołączyć do drużyny, kiedy natrafimy na nich w trakcie przygody.

W grze Baldur's Gate 3 postacie „Origin” są w zasadzie pełnoprawnymi towarzyszami, którymi opcjonalnie możesz grać. Nawet jeśli nie grasz takim bohaterem, możesz odkrywać ich historie i osobiste misje, mając ich w drużynie. Jeśli chodzi o własne postacie, to świat gry będzie reagował na nie na podstawie wybranej przez gracza rasy, klasy i pochodzenia. Tworząc postać określimy ogólny koncept, ale reaktywność gry opiera się na tym, co robimy grając - czytamy.

Pojawi się też opcja rekrutowania postaci, które sami przygotujemy albo nawet stworzenia od podstaw całej drużyny, którą przejdziemy kampanię (tak, jak w cyklu Icewind Dale).

Nowe informacje o Baldur’s Gate 3 – postacie graczy, poziomy, świat gry - ilustracja #3
Niektórzy bohaterowie będą dość… niestandardowi.

Staramy się, aby wszystkie postacie z własną historią były dostępne jako bohaterowie Origin. Poza tym będziesz mógł rekrutować typowych najemników i dostosować ich zdolności do własnych potrzeb. Planujemy także umożliwić graczom tworzenie całych własnych drużyn na początku gry, ale funkcja ta prawdopodobnie początkowo nie będzie dostępna we wczesnym dostępie – czytamy.

Twórcy zapewnili też, że w dniu premiery pełnej wersji w grze dostępne będą wszystkie klasy z podstawowego podręcznika piątej edycji systemu fabularnego Dungeons & Dragons (tzw. Player’s Handbook). Wszystko wskazuje na to, że w produkcji będziemy mogli osiągnąć maksymalnie dziesiąty poziom doświaczenia.

Tak, wszystkie klasy z 5e Player's Handbook będą dostępne w dniu premiery. W programie Early Access będziesz mógł grać jako Kleryk, Wojownik, Łowca, Łotrzyk, Czarownik (chodzi o Warlocka nie Sorcerera - przyp. red.) lub Czarodziej. (…) W pełnej wersji planujemy uwzględnić poziomy od 1 do 10 - poinformowali deweloperzy.

Konstrukcja świata i możliwe wsparcie dla modów

Nowe informacje o Baldur’s Gate 3 – postacie graczy, poziomy, świat gry - ilustracja #4
Jedną z lokacji będą Wrota Baldura.

W czasie AMA pojawiła się również kwestia konstrukcji świata przedstawionego. Okazuje się, że w Baldur’s Gate III akcja nie będzie toczyła się w jednej lokacji – zamiast tego otrzymamy kilka map. Deweloperzy potwierdzili, że jedną z nich będzie tytułowe miasto.

Niewielka część przygody, którą pokazaliśmy, odbywa się wiele mil na wschód od Baldur's Gate, a początkowa podróż zabierze graczy wzdłuż brzegów rzeki Chionthar, przez okoliczne pustkowia i osady, w kierunku BG i wybrzeża. Nie będziecie szli w czasie rzeczywistym przez całą drogę do BG. Będzie kilka dużych, otwartych lokacji. Później odwiedzicie oczywiście samo miasto Baldur's Gate. Innych miejsc nie zdradzę, ponieważ odkrywanie i eksploracja są częścią zabawy – napisał Swen Vincke.

Twórcy nie wykluczają, że gra doczeka się wsparcia dla fanowskich modyfikacji – na razie skupiają się jednak na kampanii single player.

Na razie skupiamy się na opracowaniu i zakończeniu głównej kampanii. Kiedy znajdziemy trochę czasu, będziemy mogli o tym porozmawiać – zapewnili deweloperzy.

Baldur’s Gate III zmierza na komputery oraz platformę Google Stadia. Tytuł nie ma na razie daty premiery, ale w tym roku zadebiutuje w programie Wczesnego Dostępu Steam.

  1. Baldur’s Gate III – strona oficjalna
  2. Wszystko o Baldur’s Gate III
  3. Widziałem Baldur's Gate 3 i już zbieram drużynę, bo jestem zachwycony
  4. Baldur’s Gate 3 naszych marzeń – czego oczekujemy od powrotu legendy RPG?