Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 listopada 2019, 21:37

autor: Paweł Woźniak

Diablo 4 - nowe szczegóły m.in. o rozwoju gry, personalizacji postaci i strefach PvP

Z obszernego wywiadu o Diablo IV możemy dowiedzieć się wielu nowych rzeczy na temat kolejnej odsłony kultowej produkcji. Twórcy zaznaczają, że podstawowa wersja gry to „pierwszy rozdział książki”, dzięki czemu fabuła ma być rozwijana długo po premierze gry. Zdradzają również szczegóły na temat personalizacji bohaterów czy też stref PvP.

Kilka dni temu w serwisie AusGamers ukazał się obszerny wywiad z reżyserem gry Luisem Barrigą oraz dyrektorem artystycznym Johnem Muellerem na temat Diablo IV. Materiał został podzielony na trzy części. Z pierwszej możemy dowiedzieć się więcej o przedstawionej historii, klimacie oraz świecie Diablo IV. Natomiast w drugiej zostały omówione bardziej techniczne rzeczy, takie jak nowy silnik, praca kamery czy też system wymiany przedmiotów i walk PvP. Ostatnia zdradza specyfikację lootu w grze. O najważniejszych i najciekawszych informacjach możecie przeczytać w dalszej części tego newsa.

Przedstawienie historii i świata w Diablo IV

Sprawczyni całego zamieszania w Diablo IV – Lilit. - Diablo 4 - nowe szczegóły m.in. o rozwoju gry, personalizacji postaci i strefach PvP - wiadomość - 2019-11-30
Sprawczyni całego zamieszania w Diablo IV – Lilit.

Z wywiadu możemy dowiedzieć się, że twórcy planują rozwijać Diablo IV przez kolejne lata po premierze gry, najpewniej poprzez różnego rodzaju dodatki oraz rozszerzenia fabularne. Podstawowa wersja jest tylko swego rodzaju „pierwszym rozdziałem książki”, a ukończenie pokazanej w niej historii wcale nie równa się z końcem naszej przygody. Co więcej, deweloperzy zdradzili, że standardowe spotkanie z tytułowym Diablo nie ma miejsca w początkowym okresie gry. Naszym największym przeciwnikiem będzie córka Mefisto – Lilit. Dopiero po jej pokonaniu przyjdzie czas na powrót dawnych wrogów czy też całkiem nowe zagrożenie.

Diablo IV jest jak pierwszy rozdział książki. Chcemy opowiedzieć ciekawą historię i chcemy, miejmy nadzieję, opowiadać ją bardzo długo. Traktując to jak pierwszy rozdział książki, a Lilit jako kluczową postać, to wspaniałe uczucie, wiedząc, że wciąż są te wszystkie inne postacie, które mogą wrócić w przyszłości. Lub zupełnie nowe, których nie widzieliśmy wcześniej.

Warto również zwrócić uwagę na inne podejście twórców do przedstawienia fabuły w Diablo IV. W nowej odsłonie cyklu nie uświadczymy aktów znanych z poprzednich części. Cały świat będzie dostępny dla graczy praktycznie od samego początku, a sama rozgrywka ma być ulepszoną wersją trybu przygodowego z dodatku Diablo III: Reaper of Souls. To pozwoli twórcom na wprowadzanie rozszerzeń czy dodatków, dzięki którym gracze będą mogli poznawać kolejne wątki fabularne.

Nowy silnik graficzny i personalizacja postaci w Diablo IV

Jeśli zaś chodzi o bardziej techniczną stronę rozgrywki, to również nie brakuje tutaj kilku ciekawostek. Wiemy już, że kamera będzie pracować dynamicznie – na przykład przy walce z bossem oddali się, aby pokazać większą część planszy (można to zobaczyć na gameplayu prezentującym potyczkę z Ashavą). Dodatkowo do Diablo IV stworzono zupełnie nowy graficzny silnik gry, który pozwoli na renderowanie skóry, krwi, sierści czy też włosów w bardziej realistyczny sposób.

Gracze będą mogli spersonalizować swoich bohaterów. - Diablo 4 - nowe szczegóły m.in. o rozwoju gry, personalizacji postaci i strefach PvP - wiadomość - 2019-11-30
Gracze będą mogli spersonalizować swoich bohaterów.

Jest to kluczowe, ponieważ gracze będą mogli bardziej szczegółowo personalizować swoje postacie. Do dyspozycji zostaną oddane różne fryzury, blizny, kolory skór, biżuteria i wiele innych rzeczy, które pozwolą na wyróżnienie się na tle innych. Co więcej, w niektórych cut-scenkach nasz bohater będzie widoczny w całości. Wszystko to będzie jednak ograniczone na tyle, aby gracze nie byli w stanie tworzyć głupkowatych kreacji, które wyróżniałyby się za bardzo w tak mrocznym świecie.

Nie chcemy, abyś tworzył kogoś, kto wyglądem odbiega od tego świata. To psuje immersję i kompletnie tu nie pasuje. Zawsze chcemy, abyś czuł się jak w średniowiecznym świecie, dlatego też mamy tylko konie, a nie superfantastyczne wierzchowce.

Z dalszej części wywiadu możemy się także dowiedzieć, że dzięki nowemu silnikowi w Diablo IV doczekamy się znacznie lepszych animacji oraz systemu zniszczeń terenu.

Strefy PvP i system przedmiotów w Diablo IV

Jeśli chodzi o strefy PvP, to deweloperzy jasno zaznaczają, że nie będą one fair. Będziemy mogli się w nich natknąć na dwóch lub więcej wrogich graczy, którzy nas zaatakują. To jednak będzie mogło się zdarzyć tylko w specyficznych miejscach, a każdy udający się tam powinien mieć na uwadze, w jakie niebezpieczeństwo się pakuje.

Zamiast być super zbalansowanymi strefami, będzie to bardziej przypominało otwarte gry w Diablo II, w których ktoś może cię zabić. Nie obiecujemy graczom, że będzie to uczciwa walka. John i ja możemy we dwóch na ciebie napaść i zabić, co jest niesprawiedliwe.

Walka z innymi graczami wcale nie musi być fair. - Diablo 4 - nowe szczegóły m.in. o rozwoju gry, personalizacji postaci i strefach PvP - wiadomość - 2019-11-30
Walka z innymi graczami wcale nie musi być fair.

Potwierdziły się również informacje o możliwości wymieniania przedmiotów z innymi graczami (nie pojawi się jednak dom aukcyjny). Warto wiedzieć, że tych najrzadszych odstępować nie będziemy mogli, a inne po odsprzedaniu zostaną przypisane do konkretnej postaci. Przedmioty legendarne mają być na tyle silne, aby często bardziej opłacalne było używanie ich zamiast pełnych zestawów (które również będą oferowały różne bonusy). Powrócą także słowa runiczne oraz runy.

Data premiery Diablo IV nadal nie jest znana. Deweloperzy otwarcie mówią, że przed nimi jeszcze sporo pracy, ale chcą przedstawiać graczom efekty oraz słuchać ich opinii. Jakiś czas temu mogliśmy obejrzeć pierwsze zapisy rozgrywki trzema klasami postaci – Czarodziejką, Druidem oraz Barbarzyńcą.