
Dodatek do gry Diablo III
Data wydania: 25 marca 2014
Pierwszy oficjalny dodatek do trzeciej odsłony kultowej serii gier hack-and-slash Diablo. Rozszerzenie przygotowane przez ekipę deweloperską Blizzard Entertainment wzbogaca kampanię główną o piąty akt, w którym Anioł Śmierci, Maltael, pragnie za wszelką cenę położyć kres wojnie pomiędzy istotami niebiańskimi i demonami, w czym pomóc ma mu Czarny Kamień, wiążący duszę Diablo.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Aktualizacja 2.5.0 rozszerzyła dotychczasową pulę przedmiotów legendarnych o nowych ich typ: pierwotne starożytne przedmioty legendarne. Dodatkowo w każdym mieście pojawiła się zbrojownia dająca możliwość zapisania pięciu konfiguracji sprzętowych dla każdej z klas postaci. Wraz z aktualizacją zniknęły premiowane akty w Sanktuarium, związane z zadaniami wykonywanymi dla Tyraela. Z kolei znajdowane przedmioty rzemieślnicze nie zajmują już miejsca w skrzyni oraz plecaku bohatera. Dostęp do nich zapewnia teraz specjalna ikonka w inwentarzu.
Aktualizacja 2.4.3 dodała do gry wydarzenie rocznicowe, Ciemność nad Tristram, dostępne w akcie pierwszym. Event wprowadza specjalne, szesnastopoziomowe lochy, w których znajdziemy najbardziej rozpoznawalnych przeciwników z pierwszej odsłony serii. Głęboko pod ruinami Starego Tristram gracze zmierzą się z Diablo, Rzeźnikiem czy Królem Szkieletów. Twórcy wprowadzili specjalną szatę graficzną przy użyciu technologii RetroVision, stylizującą Ciemność nad Tristram tak, by wizualnie przypominała pierwsze Diablo. Do tego nefalemów powita klasyczna ścieżka dźwiękowa i odmieniony interfejs. Wydarzenie dostępne jest przez cały styczeń.
Głębokie Szczeliny również zostały zmodyfikowane. Rozmieszczenie potworów jest teraz bardziej równomierne, a ponadto każda Szczelina ma od dwóch do czterech poziomów. Do tego obszary mapy stały się bardziej zróżnicowane. Poza tym pomyślne ukończenie Głębokiej Szczeliny bez ani jednego zgonu naszego bohatera zostanie nagrodzone kolejną szansą na ulepszenie Legendarnego Klejnotu. Przeciwnicy otrzymali nowy afiks - Moloch, dający niewrażliwość na efekty kontroli tłumu. Barwniki na stałe zniknęły ze skrzyni w mieście. Teraz przemalowywanie hełmu, bryczesów czy zbroi będzie możliwe u wieszczki Miriam.
Aktualizacja 2.4.0 wprowadziła kolejną nową lokację tym razem w akcie piątym. To Wyspa Szarej Pustki - mroczny, skąpany w nieustającej ulewie i co chwilę przecinający błyskiem piorunów, tajemniczy las, gdzie zło ponownie ukazało swe makabryczne oblicze. Dane nam będzie spotkać obłąkanego szamana, poznamy dramatyczne losy rozbitków i oczywiście skruszymy kopię z zupełnie nowymi potworami. Do tego znane z poprzedniej aktualizacji Ruiny Seszeronu w akcie trzecim, doczekały się nowej miejscówki, a mianowicie Wiecznej Kniei - gęstego, zasypanego śniegiem lasu. Tutaj również odkryjemy nowe zadania oraz tabuny piekielnych pomiotów. Ostatnią nowością w kontekście lokacji świata Sanktuarium jest znacznie rozbudowana rezydencja króla Leoryka, gdzie w pałacowej bibliotece odkryjemy wskazówki do ukrytych we wszystkich aktach tzw. podziemii zestawów - specjalnych labiryntów, w których odziani w jedne z kilku dostępnych w grze legendarnych zestawów (np. Aspekt Tal Rashy) zmierzymy się z określonymi zadaniami.
Łatka 2.4.0 to również urozmaicenie w trybie przygody. Blizzard tym razem znacznie rozszerzył repertuar zadań w ramach zleceń wykonywanych dla Tyraela, dodał nową zdolność w Kostce Kanaiego (wzmocnienie przedmiotu legendarnego), a także wprowadził wzmocnione Głębokie Szczeliny (dzięki temu otrzymamy cztery próby ulepszenia legendarnych klejnotów). Nie obyło się również bez przeprojektowania niektórych legendarnych zestawów oraz dodania około 50 zupełnie nowych przedmiotów legendarnych.
Aktualizacja 2.3.0 wprowadziła zupełnie nową lokację w ramach trzeciego aktu. Chodzi o Ruiny Seszeronu, dawną fortecę rasy barbarzyńców oraz miejsce ukrycia potężnego artefaktu, Kostki Kanaiego. Ów przedmiot oferuje m.in. pozyskanie mocy tajemnej z przedmiotu legendarnego czy możliwość zamiany rzadkiego oręża w jego legendarny odpowiednik. Dodatkowo nagrody pozyskiwane u Tyraela za wypełnienie kompletu zleceń w trybie przygody, zostały wzbogacone o zupełnie nowe materiały rzemieślnicze, niezbędne do użycia niektórych mocy Kostki Kanaiego. Poza tym aktualizacja wyeliminowała Krainę Prób, wprowadziła kolejne poziomy Udręki, przeprojektowała dotychczasowe zestawy legendarne (m.in. zestaw Vyra, Chantodo i Manajumy) oraz zlikwidowała klucze potrzebne do wykonania machiny wojennej u kowala. Teraz pokonany klucznik nie będzie już upuszczać klucza lecz całą machinę.
Wraz z aktualizacją 2.2.0 bohaterowie świata Sanktuarium zostali obdarzeni nowościami w obrębie przedmiotów legendarnych i takowych elementów rynsztunku bojowego. Znane jeszcze z podstawowej wersji gry zestawy przedmiotów legendarnych doczekały się solidnego przeprojektowania, a dodatkowo klasa Czarownicy, Barbarzyńcy oraz Łowczyni Demonów może zdobyć zupełnie nowy komplet legend. Są to odpowiednio Opus Magnum Delsere, Furia Pustkowi oraz Świętokradzka Esencja. Poza tym urozmaicono Tryb Zleceń o zupełnie nowe formy zadań, wprowadzono trzy kolejne odmiany goblińskich skarbników oraz zaimplementowano do Szczelin Nefalemów i Głębokich Szczelin zmodernizowane warianty map Butwiejącego Lasu, Pól Niedoli, Pól Rzezi oraz Bezludnych Piasków. Rzecz jasna najnowsza aktualizacja zaowocowała pojawieniem się kolejnych epickich przedmiotów legendarnych oraz zastąpiła dotychczasowe buteleczki lecznicze, jedną, niewyczerpalną Bezdenną Miksturą.
Od czasu aktualizacji v.2.1.0 w Diablo III: Reaper of Souls można spróbować swoich sił w znacznie trudniejszej wersji Szczelin Nefalemów - tzw. Głębokiej Szczelinie. Lochy te mają swoją określoną czasówkę, czyli limit czasu, w którym należy dany loch ukończyć. Zadanie nie należy do łatwych, ale za to nagrody zdobyte w ten sposób są nader zadowalające. W Diablo II gracze mogli stworzyć postać rankingową i zdobywać kolejne poziomy, aby piąć się w tzw. "drabinie". Tym razem Blizzard przygotował dla wszystkich miłośników Diablo III tryb sezonowy. W trakcie trwania danego sezonu należy stworzyć nową postać i zacząć całą zabawę od początku bez możliwości korzystania z wcześniej zdobytych przedmiotów, złota, poziomów mistrzowskich itd., ale dzięki temu można piąć się w tabelach rankingowych i zdobywać unikatowe legendarne przedmioty, które nie będą dostępne w żaden inny sposób aż do zakończenia sezonu. Aktualizacja v.2.1.0 oferuje również nową lokację - Skarbiec. By się tam dostać trzeba ubić Goblina Skarbnika i liczyć na łut szczęścia, że poza upuszczonym przez niego łupem, pojawi się również specjalny portal. Skarbiec opływa we wszelakie bogactwa, a dodatkowo oferuje starcie z nowym bossem – hersztem goblinów, Chciwością. Blizzard wprowadził również nową pulę klejnotów. To klejnoty legendarne. Można je umieścić jedynie w elementach biżuterii (pierścień, amulet). Takowe oferują specjalne zdolności, które w wyniku modernizacji, znacznie podniosą możliwości bojowe bohaterów.
Diablo III: Reaper of Souls to tytuł pierwszego rozszerzenia do trzeciej części jednej z najpopularniejszych serii hack-and-slash w historii, autorstwa studia Blizzard Entertainment. Dodatek wprowadza do gry piąty akt, kontynuujący historię z podstawki. Fabuła skupia się wokół Anioła Śmierci, Maltaela, który postanawia raz na zawsze zakończyć Odwieczny Konflikt pomiędzy Niebem a Piekłem i w tym celu wykrada Czarny Kamień wiążący duszę Diablo oraz innych Władców Demonów. Maltael nie przebiera w środkach – za wszelką cenę pragnie zniszczyć wszystkie przejawy zła, dlatego jego ofiarami padają nie tylko same demony, ale również i ludzie, będący po części ich potomkami. Anioł Śmierci jest w stanie wykradać dusze, a zmarłych zmieniać w swoje sługi, stanowi więc bezpośrednie zagrożenie dla mieszkańców Sanktuarium, które powstrzymać może jedynie potężny Nefalem.
Akcja rozszerzenia toczy się na terenach Zachodniej Marchii oraz jej okolic. Prócz nowych przygód i lokacji, Reaper of Souls wprowadza do gry szóstego bohatera. Jest nim ciężkozbrojny Krzyżowiec, odpowiednik Paladyna z „dwójki”. W walce posługuje się on ogromną tarczą, ciężkim orężem i świętą magią, co czyni go skutecznym wojownikiem zarówno na krótkich, jak i średnich dystansach. Wzmocniona została również armia wroga – pojawiły się nowe rodzaje przeciwników, w tym upadłe anioły. Wraz z dodatkiem limit doświadczenia wzrósł do 70 poziomu, w związku z czym każda klasa może zdobyć nowe umiejętności i runy. Zupełnie zmodyfikowano system poziomów mistrzowskich - zniknął górny limit poziomów doświadczenia, a dodatkowo "paragon" dotyczy teraz wszystkich postaci gracza na jednym koncie. Ponadto system ten pozwala własnoręcznie rozdysponować punkty między 4 zakładki - cechy główne, atak, obronę i cechy użyteczne.
Kolejną nowością są zupełnie nowe wyzwania dla graczy - małe lochy służące do polowania na lepszy sprzęt, tzw. Szczeliny Nefalemów, stanowiące zestaw szybkich, ale trudnych zadań dla odważnych, do których zyskujemy dostęp poprzez wykonywanie zleceń. Twórcy zdecydowali się zmodyfikować system zdobywania łupów. W porównaniu z oryginalnym Diablo III, z pokonanych wrogów wypada mniej przedmiotów, ale za to są one bardziej wartościowe oraz - dzięki funkcji zwanej Smart Drops - lepiej dopasowane do klasy postaci prowadzonej przez gracza.
Pod względem stylistyki, oprawa graficzna w Reaper of Souls jest mroczniejsza niż w podstawowej wersji gry. Różnica widoczna jest nie tylko w nowych lokacjach, lecz także w wyglądzie ekwipunku. W świecie gry pojawiła się mistyczka, nowy rzemieślnik, u którego da się dokonać wizualnej modyfikacji wyposażenia, by dostosować je do ponurego klimatu rozszerzenia; można także (za odpowiednią opłatą) wylosować nowe statystyki dla danego sprzętu.
Autor opisu gry: Łukasz Szliselman
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy i dialogi
Gry podobne:



11GIER
Seria gier RPG akcji typu hack’n’slash, powszechnie uznawana za absolutny kanon tego gatunku. Markę wykreowała amerykańska firma Blizzard Entertainment, odpowiedzialna za powstanie wszystkich głównych odsłon cyklu.
Recenzja GRYOnline
Dodatkowi Reaper of Souls trudno zarzucić poważne grzechy – produkcja należy do grona gier bardzo dobrych. Nowe rozwiązania skutecznie naprawiają największe błędy podstawowej wersji. Każdy, kto dobrze bawił się w Diablo III, zdecydowanie powinien zagrać w dodatek. Na pewno nie wystarczy on, by zadowolić wszystkich, ale dzięki Reaper of Souls trzecia część Diablo zbliżyła się do ideału, jakim jest Diablo II.
Aktualizacja: 29 września 2015
W poradniku do gry Diablo III: Reaper of Souls znajduje się m.in. spis legendarnych materiałów rzemieślniczych wraz z ich lokalizacją, charakterystykę walk z bossami z Aktu V oraz opis zleceń i Szczelin Nefalemów.
1 października 2021
Wczoraj skończyłem Diablo 2. Zabiłem Diablo, pokonałem Baala - fajnie było wrócić na stare śmieci. Dalej uwielbiam tę grę, ale zarazem już nie chce mi się w nią grać. Wybaczcie, ale moim zdaniem Diablo 3 jest lepsze od „dwójki’.
22 lutego 2021
Każdy zna historię Diablo. Najpierw (nie) było Diablo roguelike, potem Diablo II i dwa dodatki, po drodze mobilne Diablo a la Pokemony, a ostatnio Diablo wzorowane na Dark Souls… Co? Nie kojarzycie tych gier? Zapraszam więc na krótką lekcję historii.
16 lutego 2017
Diablo III ciągle ma masę fanów i wielu graczy, co nie zawsze idzie w parze. Niestety, twórcom nadal brakuje pomysłów na to, żeby w interesujący sposób rozwijać grę. Aktualizacja 2.5.0 nie wniesie wiele...
18 stycznia 2017
Co Diablo III oferuje na początku roku? Niezbyt fascynujący dziewiąty sezon, kilka poprawek, jeden spory błąd oraz Ciemność nad Tristram. Nie jest dobrze...
22 listopada 2016
Z okazji 20-lecia serii Diablo Blizzard przygotował swoisty remake pierwszej odsłony kultowej serii hack’n’slashy. The Darkening of Tristram dostępne w Diablo III zapowiada się na duży niewypał.
Studio Blizzard zamierza godnie pożegnać Diablo 3. 29. sezon, czyli ostatni z nową zawartością, przyniesie masę zmian, o które gracze prosili od dawna, w tym tryb zainspirowany rozwiązaniami z Path of Exile.
gry
Adrian Werner
13 sierpnia 2023 09:20
W najbliższych dniach na Publiczny Serwer Testowy trafi aktualizacja do gry Diablo III. Poprawka oznaczona numerem 2.4.0 wprowadzi między innymi nowy obszar zmagań, odświeżone zestawy przedmiotów, premierowych przeciwników, dodatkowe funkcjonalności oraz bardziej pojemną skrytkę.
gry
Janusz Guzowski
8 listopada 2015 14:40
Studio Blizzard Entertainment udostępniło patch 2.3.0 do gry Diablo III na PC dla graczy w Ameryce Północnej oraz Europie. Oprócz pomniejszych zmian, wprowadzono zapowiedziane wcześniej Ruiny Seszeronu oraz kostkę Kanaiego. Konsolowa wersja aktualizacji powinna pojawić się niebawem.
gry
Jakub Błażewicz
26 sierpnia 2015 12:05
Studio Blizzard i firma Activision pochwaliły się, że sprzedaż Diablo III przekroczyła 30 mln egzemplarzy.
gry
Adrian Werner
5 sierpnia 2015 10:45
Deweloperzy ze studia Blizzard opublikowali nowe informacje na temat Kostki Kanaiego. Artefakt ten zostanie wprowadzony w aktualizacji 2.3.0 i pozwoli między innymi na pozyskiwanie mocy z przedmiotów legendarnych.
gry
Paweł Krzystyniak
29 lipca 2015 10:37
Blizzard opublikował trailer, na którym możemy zobaczyć jak będzie wyglądała zupełnie nowa lokacja – Ruiny Seszeronu, którą wprowadzi nadchodzący patch 2.3.0.
gry
Michał Kułakowski
23 lipca 2015 19:17
Firma Blizzard zapowiedziała nową aktualizację do Diablo III. Patch, poza standardowymi zmianami balansującymi i naprawiającymi drobne błędy, doda do gry sporo nowej zawartości, co może zachęcić weteranów do ponownego odwiedzenia świata Sanktuarium.
gry
Paweł Krzystyniak
25 czerwca 2015 14:40
Studio Blizzard świętuje trzy lata obecności Diablo III na rynku wprowadzając event, w którym możemy zawalczyć z morderczymi krowami. Ponadto zorganizowano promocje cenowe w sklepiku.
gry
Adrian Werner
16 maja 2015 15:10
Aktualizacja 2.2.0 dla Diablo III właśnie została udostępniona. Nowa łatka nie tylko wprowadza kilka potrzebnych modyfikacji oraz usprawnień, ale dodaje także m.in. nowe przedmioty, gobliny oraz wyzwania.
gry
Luc
8 kwietnia 2015 10:37
Firma Blizzard zapowiedziała, że drugi sezon rankingowy Diablo III dobiegnie końca 5 kwietnia, natomiast już 10 kwietnia rozpocznie się sezon trzeci. Prócz tego, z okazji rocznicy wydania dodatku Reaper of Souls, do 30 marca gracze otrzymają premię do zdobywanego złota oraz doświadczenia.
gry
Jakub Błażewicz
23 marca 2015 11:00
Wymagania sprzętowe gry Diablo III: Reaper of Souls:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 896 MB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 12 GB HDD, Windows Vista/7 + dodatkowo: wymagane stałe połączenie z Internetem.
Średnie Oceny:
Średnia z 13 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 2394 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Luc
Recenzent GRYOnline.pl
2014.03.28
Dodatek Reaper of Souls to śmiały i klimatyczny powrót do tego, za co pokochaliśmy całą serię. Mroczne rozszerzenie Diablo III to dowód na to, że Blizzard, jak mało który producent, słucha swoich fanów.
gutosaw
Ekspert
2022.01.23
+++ Niesamowicie wciągająca (zwłaszcza w kooperacji) +++ Dynamiczna zmiana umiejętności bohatera +++ Fenomenalne filmiki ++ Dużo zróżnicowanych klas ++ Wymagające walki z bossami ++ Ciekawa historia, która pasuje do przedstawionego świata ++ Poziom trudności można dopasować do swoich aktualnych możliwości + Różnorodność przeciwników + Kilka ciekawych postaci + Osiągnięcia zachęcające do ich wykonania + Dużo ukrytych ‘smaczków’ + Zdobywanie informacji o świecie - - Lokacje za każdym razem są dość podobne - - Drugi akt się odrobinę dłuży - Brak rozbudowanego PvP - Dość sztampowa fabuła
DiabloManiak
Gracz
2016.01.20
patrząc że wróciłem do D3 po 3 sezonach :): fabuła nie oszukujmy się jest średnio kiepska - świetne filmy blizzarda (jak zawsze.. ale to potrafi pokazać yt.) ale do latania po okolicy, równie dobrze każda inna gra wchodzi w rachubę.: budowa własnej postaci poniżej 70 to raczej wkurzanie się ( zablokowane runy, sety etc): d3 + rof robi się żeby pograć z znajomymi.. to nie d2 czy d1 gdzie przedmiot np z 19 lvl bywa uber :) tu się liczą przedmioty dopiero 70 * nie licząc jak chcemy je wklepać do kostki* i pokombinowanie jak chcemy grać ( nie zawsze to musi być najlepszy bulid): oczekiwanie to raczej przypadkowe ... bylo dopiero w niedziele i to raczej z powodu nowego sezonu .. inaczej nie będziesz czekał :)
Aen
Gracz
2014.03.26
Uff, nareszcie skończyłem. Piszę "uff", bo niestety zmęczył mnie ten dodatek strasznie, pod koniec zmuszałem się już do odkrywania kolejnego takiego samego korytarza z kolejnymi takimi samymi wrogami. Wiem, że to definicja Diablo, jednak w podstawce w ogóle mnie to nie irytowało, a tu bardzo, zwłaszcza . Powiem szczerze, gra w ogóle nie jest warta tych pieniędzy (chociaż moja narzeczona, dziś rano przed pracą biegając swoim wizzem, stwierdziła że za same skrzydła i zmienianie wyglądu itemów u wieszczki warto było...Kobiety :) ). Sam akt mnie straszliwie wynudził i nie sądzę bym w najbliższym czasie tam wrócił, na razie jest na samym dole hierarchii, nawet po ciągnącym się jak glut akcie II. Nie zmienia to faktu, że niektóre lokacje wyglądają fajnie, ale ogólnie gra w ogóle mnie nie wciągnęła. Nowy system skalowania jest po prostu irytujący, rozumiem że nowe przedmioty, poziomy ponad 60, moc, bla bla bla, ale to nie zmienia faktu że kląłem na czym świat stoi, obniżając poziom trudności od T2 przez T1 aż do Masters, na którym w końcu udało mi się ubić tego smętnego, dziamgolącego o śmierci dziada. Tak więc na ten akapit patrzcie przez palce, jeden się ucieszy umierając po 20 razy na etap i będzie próbował śrubować postać, drugi wkurzy, bo zamiast frajdy będzie irytacja. Ja niestety należę do drugiej grupy, ale mówi się trudno :)Niestety, moim zdaniem na razie jest to najgorszy dodatek w historii trylogii. Potworki niby "nowe", a oparte praktycznie na starych modelach i zachowaniach. Korytarze niby ładne", a większość taka sama. Powiem szczerze, patch 2.0 był rewelacją i gdyby można było, w ogóle olałbym ten cały dodatek. Ale, jak to oczywiście bywa, aby podbić level trzeba go mieć i zapłacić Blizzardowi. Trudno. Jest bardzo średnio, ale jestem na świeżo po tej nudnej kampanii, może kiedyś spróbuję znowu i okaże się lepiej. Nie oceniam Krzyżowca ani trybu przygodowego, gdyż jeszcze nie próbowałem (i przez najbliższy czas raczej tego nie zrobię, odrzuciło mnie), tak więc proszę oceny również nie brać w pełni na poważnie, bo pełnej zawartości dodatku nie poznałem i kto wie, może się zachwycę. Na ten moment jednak, po przejściu kampanii, jest niefajnie. Ale kij w to, moja luba ma skrzydełka :PNie jest to żadna mini-recenzja czy coś, po prostu przed chwilą ukończyłem i chciałem się podzielić spostrzeżeniami, świadom że pewnie niewielu graczy ma takie same wrażenia. Nie mam też zamiaru wplątywać się w żadne wojenki i przekomarzania, napisałem co uważam i tyle, nie musicie się na tym opierać ani wchodzić w dyskurs. Podoba wam się? Grajcie, nie podoba, nie grajcie. Pozdrawiam!
Karol Laska
GRYOnline.pl Team
2023.03.27
Łukasz Telesiński
GRYOnline.pl Team
2022.02.12
Radosław Wasik
GRYOnline.pl Team
2018.12.06
Sir klesk
Ekspert
2018.01.24
Jacek Winkler
GRYOnline.pl Team
2016.03.18
Tal_Rascha
Ekspert
2016.03.18
Aleksander Kozłowski
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
Michał Mańka
GRYOnline.pl Team
2016.03.16
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2016.03.15
Ocena OpenCritic
96% rekomendacji (66)
Rock, Paper, Shotgun
Rich Stanton
Digital Spy
Mark Langshaw
GameSpot
Carolyn Petit
PC Gamer
Leif Johnson
VideoGamer
Ben Barrett