Szczeliny Nefalemów | Opis mechanizmów rozgrywki w Diablo III
Aktualizacja:
Jedna z dwóch standardowych aktywności, którymi możemy się zająć w trybie przygodowym. Szczeliny Nefalemów to nic innego, jak losowo generowany loch (oczywiście nazwę tę traktujemy umownie, bo tereny otwarte nie należą tutaj do rzadkości), po brzegi wypełniony stworami. Zmagania polegają na unicestwieniu wymaganej przez grę liczby piekielnych pomiotów oraz zlikwidowaniu w finałowym starciu Strażnika, który pełni funkcję bossa.
Otwarcie Szczeliny Nefalemów
Szczelinę można uaktywnić w dowolnym obozowisku, klikając na znajdujący się w nim Obelisk Nefalemów. Otwarcie Szczeliny jest całkowicie darmowe i nie wymaga żadnych dodatkowych przedmiotów czy kluczy. Loch pozostaje otwarty do momentu opuszczenia gry przez wszystkich jej uczestników. Zamknięcia portalu z poziomu gry dokonuje się po uprzednim zlikwidowaniu Strażnika i odbyciu rozmowy z Orekiem w mieście. Warto pamiętać o tej ostatniej czynności, bo dopiero przeprowadzenie konwersacji zapewnia zaliczenie zadania i przyznanie sporej liczby punktów doświadczenia.

Budowa Szczeliny
Loch składa się z kilku poziomów, przeważnie pięciu lub sześciu, a jego faktyczna wielkość uzależniona jest od liczby zamieszkujących go stworów. Może zdarzyć się, że Szczelina zawiera tylko jedną lokację, a zamiast typowych schodów, natrafimy na znany już z podstawowej wersji gry obelisk, teleportujący nas do punktu wyjścia. Oznacza to, że na danym terenie znajduje się wystarczająca liczba przeciwników, wymaganych do przywołania Strażnika. Chcąc, nie chcąc, musimy wówczas zwiedzić niezbadane wcześniej rejony mapy i załatwić czających się tam rywali.

Zmagania w Szczelinach ułatwiają nowe typy kapliczek, które wyraźnie różnią się wyglądem od tych standardowych. Bonusy przez nie zapewniane są miażdżące, ale krótkotrwałe - możemy z nich raptem korzystać przez kilkanaście sekund. Mądre użycie potężnych obelisków może znacząco pomóc w eksterminacji bossów. Jeśli do zapełnienia paska pozostało nam zaledwie kilka procent, a w pobliżu znajduje się np. Obelisk Wyładowań, warto zostawić go sobie właśnie na finałową walkę.

Lista kapliczek przedstawia się następująco:
- Obelisk Wyładowań - z bohaterów zaczynają wystrzeliwać błyskawice, które zadają potworne obrażenia zwykłe i krytyczne wszystkim wrogom znajdującym się w zasięgu. Żółte pioruny niszczą również interaktywne obiekty zlokalizowane w pobliżu.
- Obelisk Szybkości - znacznie przyspiesza poruszanie się bohaterów.
- Obelisk Podtrzymania - zmniejsza koszty umiejętności ponoszone w podstawowych zasobach, a także wyraźnie skraca czasy odnowień poszczególnych zdolności.
- Obelisk Mocy - zwiększa zadawane obrażenia o 400%.
- Obelisk Tarczy - zapewnia chwilową nieśmiertelność.
Strażnik
Zanim dojdzie do spotkania ze Strażnikiem, uczestnicy zabawy muszą zabić określoną liczbę podstawowych stworów (zarówno zwykłych, jak i elitarnych). Pasek symbolizujący postęp znajduje się w prawej części ekranu - po zapełnieniu go w całości, aktualnie przemierzaną lokację nawiedzi boss. Jego zlikwidowanie gwarantuje tylko podstawowe nagrody (przedmioty), doświadczenie za wykonanie zadania otrzymuje się dopiero po rozmowie z Orekiem.
Wśród nagród wypadających ze Strażników Szczelin Nefalemów, mogą znaleźć się: klejnoty (markizowe i cesarskie), podstawowe surowce (jednym legendarnym materiałem może być Zapomniana Dusza), magiczny oręż, krwawe odłamki, schematy i złoto. Wśród łupów można również natknąć się na specjalny Klucz, który da Ci dostęp do Głębokiej Szczeliny!

Szczeliny, a przedmioty legendarne
Czyszczenie Szczelin Nefalemów jest procesem czasochłonnym, ale też opłacalnym, bo w trybie tym Reaper of Souls wyraźnie zwiększa szansę na wypadnięcie legendarnych przedmiotów - zakładając oczywiście, że gramy na którejś z Udręk.
Z testów dokonanych przez fanów wynika, że wypadanie przedmiotów legendarnych w Szczelinach można poprawić, zakładając na bohatera przedmioty zwiększające "szansę na znalezienie magicznych przedmiotów". Rewelacje te nie zostały jednak potwierdzone przez autorów gry i aktualnie nie można uznać ich za pewnik.
Głębokie Szczeliny

Aby otworzyć Głęboką Szczelinę wystarczy zaznaczyć tę opcję w Obelisku Nefalemów. Każde wejście do tego lochu będzie kosztować Cię jeden klucz, który możesz znaleźć po pokonaniu Strażnika zwykłej Szczeliny. Z rozwijanego menu masz możliwość wyboru odpowiedniego poziomu Szczeliny. W trakcie postępów w grze i przechodzeniu coraz wyższych poziomów Szczelin lista będzie się uaktualniać.

Potwory w Głębokiej Szczelinie są znacznie silniejsze od zwykłych mobów i nie dają żadnego dropa, a potwory elitarne upuszczają jedynie kulki mrocznej energii, które należy zebrać, aby znacznie zwiększyć pasek postępu Szczeliny. Po naładowaniu całego paska postępu przyjdzie pora na standardową walkę ze Strażnikiem Szczeliny.

Nagroda za pokonanie Strażnika Głębokiej Szczeliny jest jednak znacznie większa niż za jego odpowiednika w zwykłej Szczelinie Nefalemów. Bardzo często można tu znaleźć legendarne przedmioty, a także specjalne klejnoty, które mają określony efekt po włożeniu ich do biżuterii. Poza nagrodą w postaci dropa, gra umożliwi Ci również spotkanie z nowym NPC - Urshi.

Nagroda za pokonanie Strażnika Głębokiej Szczeliny jest jednak znacznie większa niż za jego odpowiednika w zwykłej Szczelinie Nefalemów. Bardzo często można tu znaleźć legendarne przedmioty, a także specjalne klejnoty, które mają określony efekt po włożeniu ich do biżuterii. Poza nagrodą w postaci dropa, gra umożliwi Ci również spotkanie z nowym NPC - Urshi. Duch ten w zamian za Twoje męstwo i waleczność będzie mógł zwiększyć poziom specjalnego Klejnotu, który właśnie znalazłeś. Ulepszając Klejnot zwiększysz jego statystyki więc jest to najlepsza z możliwych opcji. Klejnoty po osiągnięciu 25 rangi zyskują dodatkową właściwość więc warto starać się je wylvlować. Klejnotów jest całkiem sporo, bo aż 13 i każdy z nich posiada unikalne statystyki, które na pewno dopasujesz do własnego buildu postaci.

Z każdym poziomem Klejnotu zmniejsza się szansa na jego ulepszenie. Klejnot z rangą 9 ma aż 100% szansy na udane ulepszenie, a ten z rangą 25 już jedynie 15%. Jeśli chcesz wbijać coraz wyższe poziomy Klejnotów musisz pokonywać coraz trudniejsze Głębokie Szczeliny. Wraz ze wzrostem trudności Szczeliny zwiększa się szansa na ulepszenie Klejnotu. Po każdym przejściu Głębokiej Szczeliny będziesz mieć aż 3 szansy na wykonanie takiej operacji.
Po ukończeniu Głębokiej Szczeliny warto wrócić do miasta i porozmawiać z Orekiem, który za udane ukończenie tej próby wynagrodzi Cię olbrzymią ilością punktów doświadczenia i złotem.
- Diablo III: Reaper of Souls - poradnik do gry
- Diablo III: Reaper of Souls - poradnik do gry
- Opis mechanizmów rozgrywki
- Zlecenia | Opis mechanizmów rozgrywki w Diablo III
- Szczeliny Nefalemów | Opis mechanizmów rozgrywki w Diablo III
- Krwawe odłamki | Opis mechanizmów rozgrywki w Diablo III
- Skarbiec | Opis mechanizmów rozgrywki w Diablo III
- Tryb sezonowy | Opis mechanizmów rozgrywki w Diablo III
- Ruiny Seszeronu | Opis mechanizmów rozgrywki w Diablo III
- Kostka Kanaiego | Opis mechanizmów rozgrywki w Diablo III
- Infernalna Machina | Opis mechanizmów rozgrywki w Diablo III
- Jak zdobyć dodatkowe Zwierzaki? | Opis mechanizmów rozgrywki w Diablo III
- Na czym polega endgame w Diablo III?
- Opis mechanizmów rozgrywki
- Diablo III: Reaper of Souls - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany56091 Generał
Potwierdzam co "Siwyak" napisał...faktycznie tak jest.
zanonimizowany4103 Konsul
@Siwyak, @gothmok - dziękujemy za czujność. Poradnik został zaktualizowany.
Zar3011 Pretorianin
Drop krwawych odlamkow z bossa w rifcie nie jest gwarantowany, czasem moze z niego nie pasc ani dusza ani odlamki.
E: opis dzialania "tajemnego generatora" jest z kosmosu wziety. Pasyw nie zwieksza obrazen od czarow wzorcowych tylko po 5 uzyciach czaru wzorcowego zwieksza o 60% dmg nastepnego czaru niewzorcowego.
zanonimizowany484441 Generał
Wypadaloby przegladnac tekst przed oddaniem, tylko pobieznie czytajac znalazlem co najmniej 5 literowek .
Nitro2050 Generał
@Xanas Bardzo proszę poprawnie to tak ma powinno być
Klucz Kości - Klucznik Odeg (Pola Niedoli - akt I)
Klucz Obżarstwa - Klucznik Sokahr (Oaza Dalgura - akt II)
Klucz Wojny - Klucznik Xah'Rith (Kamienny Fort - akt III)
Klucz Zła - Klucznik Nekarat (Srebrna Iglica, poziom pierwszy - akt IV)
mihau_87 Junior
Hej. Powie mi ktos czy szamanem mozna walczyc wrecz? Zbieram miecze a nie wiem jak z nich skorzystac. Chyba ze sa tylko do trzymania?
mlodyJJ Legionista
mihau_87 - bronią główna uderzasz bezpośrednio tylko jeśli próbujesz użyć skill po tym jak skończyły ci się zasoby ale to znacznie mniej efektowne niż wykorzystywanie lewego myszki a co do broni patrz na statystyki czy ci się opłaca danego przedmiotu używać nie ma różnicy miedzy włócznia a kosturem jeśli posiadają identyczne staty
sawv Legionista
Co od dzisiaj dzieje się z PST trzeba go odinstalować?
Sqid12 Junior
A możecie zaktualizować to bo kluczy nie ma a szukam kluczników lecz niewiem gdzie a to jest nie aktualne teraz są odrazu infernalne machiny
Czarny2324 Junior
Witam dziś pobrałem zachęcony tym iż Do poradnika dodano opis DLC Przebudzenie Nekromantów.
Pobrałem poradnik ale nie ma w nim w.w opisu dodatku .
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
